Hallo, Wat super fijn dat we op dit forum ook vragen kunnen stellen aan een verloskundige! Ik weet sinds 29 december dat ik zwanger ben. We zijn helemaal gelukkig en hebben 1 januari het nieuws aan de naaste fam verteld. Ben inmiddels gestart met het opvangen van urine voor mvm en de eerste afspraak met de vk is gemaakt. Helaas ben ik heel erg onzeker. Op af en toe wat menstruatie achtige krampen en gevoelige borsten na voel ik helemaal niets. Héél graag zou ik weten of het vruchtje goed groeit en binnenkort een hartslag ontwikkeld. De receptioniste van de vkpraktijk liet weten dat de eerste echo pas bij 10 tot 12 weken wordt gemaakt. Is er een mogelijkheid op een vroege echo? Om dat vreselijk onzekere gevoel weg te nemen? Of is het raar als ik met die vraag de praktijk bel? Alvast bedankt! Groetjes Marden
hoi gefeliciteerd! Ik snap je onzekerheid. Dit hoort er echter wel een beetje bij. De eerste periode is nu eenmaal spannend en onzeker. Het is normaal om pas de echo te krijgen op de termijn die genoemd is. Je mag best bellen en vragen of het eerder kan, maar meestal doen ze het niet. Voor 6 weken heeft sowieso weinig zin, dan kun je ook nog weinig zien. Succes! Mirjam
Hallo Mirjam, Dank je wel! En heel erg bedankt voor je antwoord! Ik heb toch even de vk praktijk gebeld. Op 25 januari stond er een intake gepland. Als het allemaal goed is ben ik dan 8 weken zwanger. Die dag mag ik ook een echo laten maken. Tot die tijd ga ik proberen te genieten. Groetjes Marden