mijn zoontje is nog niet helemaal zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sabrina1980, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrina1980

sabrina1980 Actief lid

17 aug 2009
    143
    0
    0
    keukenassistent
    #1 sabrina1980, 25 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2009
    Ik heb een zoontje van 4,5 jaar.
    En hij doet hel nog heel vaak in zijn broek.
    Ook als ik hem van school haal heb hij iedere keer een andere broek aan omdat hij weer in zijn broek heb geplast.
    En als hij buiten speelt heb hij het ook zo erg.
    ook al gaat het regelmatig naar de wc toen maar toch plast hij in zijn broek.
    Ik weet het niet meer wat ik daar nou mee moet.
    We zijn er al heel lang mee bezig en het wil maar niet lukken.
    Ik weet er ook geen raad meer mee.
    Wie wil mij helpen.

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    is hij medisch al helemaal na gekeken? of doen ze dat nog niet? Mogelijk is er iets met zijn blaas ofzo?

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Je kan bij de huisarts aankloppen, dan kunnen ze kijken of hij idd iets medisch heeft , misschien een blaasontsteking ofzo? Ze hebben ook plaswekkers eventueel.

4. sabrina1980

sabrina1980 Actief lid

17 aug 2009
    143
    0
    0
    keukenassistent
    nee dat willen ze nog niet doen ze zeggen dat hij daar nog te jong voor is.
    Ik zat ook al te denken aan suikerziete want hij drinkt ook heel veel en plast ook erg veel.
    En dat zit bij ons ook in de familie suikerziekte

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Dan zou ik daar op laten testen! Straks is dat het en kunnen ze daar wat aan doen. Lijkt me wel vervelend als je van alles hebt gedaan en het lukt niet. Hoe gaat dat op school?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou toch ook even laten testen op blaasontsteking en suikerziekte.
    Klopt dat ze verder met het plassen niet zoveel doen nog, (waarom ze die stelregel hebben bedacht is mij overigens een raadsel).
    Ben wel even benieuwd wat jij zelf er al aan doet en hebt gedaan? Hij gaat dus regelmatig naar de wc, dus als hij het in zijn broek doet, zijn dat kleine beetjes? Hoe gaat het 's nachts?

7. sabrina1980

sabrina1980 Actief lid

17 aug 2009
    143
    0
    0
    keukenassistent

Ik ga het zeker nog een keer proberen bij de dokter aan te kaarten.
    Je vroeg ook over s'nachts maar dat is helemaal een drama.
    We hebben alles geprobeerd of jullie moeten nog tips hebben.
    Want s'nachts maken we hem om 23.00 uur wakker voor het plassen en daarna weer om 7.00 uur of hij moet eerder komen maar dat doet hij niet.
    En op school is het ook een drama want daar zeggen ze dat hij daar geen tijd voor heeft.
    En dan komt hij weer in een andere broek weer naar huis.
    En dat vind ik eigenlijk best vervelend.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat bedoelen ze met dat hij daar geen tijd voor heeft? Wil hij liever niet naar de wc omdat spelen zo leuk is?
    Dat had mijn stiefzoon en bij hem hielp het om stelselmatig hem toch even aan z'n verstand te praten als ie het in z'n broek deed, dat ie toch echt moest gaan als ie het voelde aankomen. Even een preek dus, zonder verder al te boos te worden ofzo, maar wel even een serieus gesprek.
    Maar uit de rest van je verhaal denk ik eigenlijk dat dat het probleem niet is?
    Als je hem wakker moet maken om te plassen, gaat dat een beetje gemakkelijk? Of moet hij echt helemaal uit een coma komen, bij wijze van?

9. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hoi,

Mijn stiefzoon plaste en poepte (ja echt) nog in zijn broek toen ie 6 en half was!!! Hij had gewoon geen zin om te gaan plassen. Op school was hij veelste druk met andere dingen! En op die leeftijd vraagt de juf niet meer aan ze of ze moeten plassen of niet. Misschien kan je het probleem met de juf bespreken zodat ze een plasschema maken met je zoon. En vergeet niet dat het gemiddelde om snachts zindelijk te worden op 4 ligt, dat is het gemiddelde!!!

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Op verzoek van TS gesloten

Deel Deze Pagina