Hoi verloskundige, Ik hoop dat je me kunt geruststellen. Ik ben inmiddels bijna 19 weken zwanger, heb al een buikje . Maar iedere avond kreeg ik buikpijn , ik heb het geval dat mijn buik wat harder wordt, en echt vol zit. Terwijl ik eigenlijk niet zo veel eet. Ik bedoel dat ik pas laat in de avond wat probeer te eten en dan heb ik die buikpijn al. Het kan er dus niet aan liggen dat ik teveel heb gegeten. Soms heb ik ook wat ademhalingstekort. Als ik ademhalingsoefenigen doe gaat het wel over maar de buikpijn blijft. Het kan soms wel de hele avond duren dat ik buikpijn heb. Is dit normaal of moet ik me zorgen maken? Liefs, Visitor
hoi visitor, het kan komen door de groeiende baarmoeder. Je hebt s avonds gewoon rust nodig, benen omhoog op de bank en op tijd naar bed. Van het eten zal het niet zijn denk ik. Je lichaam moet zich aanpassen aan de zwangerschap en ook je longen, daardoor hebben veel vrouwen in bepaalde fases ademhalingsmoeilijkheden, ook dat gaat voorbij. Hetis prima om die oefeningen te doen. Mirjam