Onzekerheid !

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Daantje26, 6 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Ben op dit moment 16 weken zwanger en heb sinds twee weken een zware buik en gevoel ongesteld te moeten worden. Ook krijg ik de gehele dag continu harde buiken. Ben bij de verloskundige geweest , hartje klopt goed gelukkig! Ik moet me urine inleveren voor blaasontsteking, dat ga ik morgen ook gelijk doen! Nu merk ik ook dat mijn buik helemaal niet groeit! Bij de eerste had ik al zo'n buik! Nu niks!

Het onzekere maakt mij dat ik het gevoel heb dat er iets mis met me kindje is! Alle alarmbellen rinkelen al een hele week in mijn hoofd, en kan het niet verklaren. Begin november hebben we pas de 20 weken echo.

Zijn er meerdere dames die een naar voorgevoel hadden, en dit werkelijkheid werd?!

2. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Met 16 weken ben je al een mooi eind op weg.

Je harde buiken kunnen door stress komen (en teveel doen), maar ook door de groei van je baarmoeder, blaasontsteking, hard niezen en nog veel meer. Als je erg ongerust bent, is dat dus stress.

Het verloop van je eerste zwangerschap zegt niets over de tweede. Bij de eerste was ik 12 kg aangekomen de eerste 20 weken, nu sta ik met 19 weken op -2.

Voel je de kleine al? Of heb je misschien de placenta aan de voorkant? Als je de baby voelt bewegen is dat ook een geruststelling heb ik ervaren. En anders misschien vragen of je een keer extra mag komen om het hartje even te luisteren?

Deel Deze Pagina