Hallo, Ik ben pas pril zwanger, maar ik slaap 's nachts erg slecht. Ik ga naar bed rond 22.30 en val dan meestal meteen in slaap, maar wordt wakker rond 03.00 uur, daarna lig ik even wakker, en val dan weer in slaap tot 5.30 en vanaf dan heb ik hazeslaapjes tot 7.45 uur. Is hier iets aan te doen?Of hoort dit erbij? Verder heb ik helemaal geen honger, 's morgens niet, 's middags niet en 's avonds ook niet. Ik probeer wel iets te eten, maar heb dan heel snel het gevoel dat alles eruit komt. Wat kan ik doen dat ik meer kan eten, en is dit slecht voor de baby? Ik heb nu zo'n drink ontbijt van de hero, mag ik dit gebruiken als vervanging van een maaltijd? Alvast bedankt
hoi mona, door de hormonen verandert je slaapritme, dara is is niet zoveel aan te doen. Algemene slaaptips kunnen helpen zoals even wat warms drinken en even uit bed iets anders doen en dan were proberen. Soms lukt een middagslaapje wel, dan haal je even wat in. Minder trek hebben hoort erbij in de eerste periode en dat kan geen kwaad. Drink voldoende, dta is belangrijk. Drinkontbijt kan nu prima als vervanging dienen, als je dat wel binnenhoudt, neem er gerust (veel) van. Mirjam