Hallo, ik weet niet of jullie mij kunnen helpen bij mijn vraag maar ik vraag het toch maar. Donderdag 13 augustus is mijn Mirena spiraaltje verwijderd. Sindsdien heb ik hevig last van bloedverlies. Het wordt ook niet minder. Ik verlies veel stolsels e.d. Nu heb ik vanochtend met de dokterswacht gebeld en zij adviseerden om a.s. maandag naar de huisarts te gaan. Deze mevrouw sprak zelfs al over overgangsklachten Ik schrok hier wel van want ook mijn moeder was al vroeg in de overgang. Ik ben nu zelf 31 jaar. We hebben een gezonde dochter van 20 maanden en ze willen ontzettend graag een 2e kindje. Komen deze klachten vaker voor? En kan het duiden op enige vorm van onvruchtbaarheid/overgang? En wat zou ik nu het beste kunnen doen?
Hoihoi, Ik kan er geen uitspraak over doen, dat is aan de huisarts en zijn onderzoek om een uitspraak te doen over evt in de overgang zijn. Misschien is met het verwijderen van de mirena een adertje geraakt wat als dat bloedverlies heeft veroorzaakt. Het best is om af te wachten wat je huisarts vind. imke