Herkenning toxoplasmose ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sylvia90, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Om een lang verhaal kort te houden onze poes (binnenpoes in maart 2 jaar) heeft verleden week in ons bed zijn behoefte gedaan nummero 2.. En we kwamen daar pas de volgende ochtend achter en ook nog aan mijn kant!:$ Ze zat opgesloten in onze slaapkamer 3 uurtjes nadat manlief mij naar werk had gebracht en zelf bij schoonouders langs was geweest eerder heeft ze dat nog nooit gedaan dus heb het idee dat ze geen ander kans zag.. :(

maar goed, uiterraad meteen beddengoed verschoont en goed gedoucht *al voel ik me nog vies ;) *
    Ik begin me nu ziek te voelen, gisteren begon ik met hoofdpijn en spierpijn in mijn schouders terwijl als ik bukte ik hoofdpijn/steken in mijn hoofd kreeg. Ook ben ik wat hangerig,keelpijn en voel me dus grieperig.
    Moet ik nu meteen aan de bel trekken bij de Vk of is dit gewoon een griepje ?( mijn dochtertje heeft ook een denk ik beginnende griep en hoest veel)

normaal zou ik denken oh griepje maar nu ivm het kattenpoep verhaal maak ik me toch ietsje ongerust.
    Moet ik nu bellen of niet? Zelf heb ik zoiets van kijk het nog 1 dagje aan maar lees wel dat het meteen onderzocht moet worden?

2. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Volgens mij openbaart toxo zich pas later. Incubatietijd is tussen 10-23 dagen. Maar ik zou eerlijk gezegd wel even laten prikken als je je daardoor beter voelt.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Nee, daar kan je nu niks van voelen. Zou me niet druk maken. Als je een hapje genomen hebt is het een ander verhaal;)
    Toxo wordt over gebracht als je het via je mond binnen krijgt.
    Zowiezo is kans op toxo zeeer klein. Komt alleen bij jonge katten voor en maar 1 x in een zeer korte periode dat ze "besmettelijk" zijn. Daarnaast is het een binnenkat dus kans is nog veeeeel kleiner als bij een buitenkat. Ik heb jaren bij een dierenpension gewerkt, veel kattenbakken verschoond en nu zelf ook katten en ben nie positief getest op toxo.

Deel Deze Pagina