Hallo allemaal, Daar was ik alweer. Morgen alweer 32 week zwanger. Niet zo lang geleden had ik een bericht geplaatst dat ik me vreemd voelde, dat is gelukkig wel weggegaan. Maar ben er niet gerust op.. Wat wou m'n onbewuste me vertellen? Nu heb ik inmiddels af en toe wat kwaaltjes en meteen spookt er het ergste door m'n hoofd. Heb ik zwangerschapsvergifteging?? Een keer op een avond weer licht misselijk geweest. (Kan gewoon wat verkeerds hebben gegeten) Nu al 3e dag met hoofdpijn. Niet ondraaglijk maar wel aanwezig. Af en toe sterretjes zien. Gister ineens aan de dunne. (Ook niet zo gek na de feestdagen denk ik) Echt drang om nu alles op orde te hebben voor de komst van kleine. Nu klinkt het allemaal niet zo gek, en overal lijk ik wel een verklaring voor te hebben. Maar het zit me niet lekker. Het gekke is dat m'n. Bloeddruk over het algemeen aan de lage kant is deze zwangerschap. Laatste keer was het alleen wel weer normaal. Vorige zwangerschap had ik echt last van gezwollen enkels, tot pijnlijk toe. En jeukende handen en voeten, maar de vk heeft zich nooit zorgen gemaakt. Dan spookt meteen door m'n hoofd, misschien had ik het toen ook, en is de kans dan niet groter dat ik het nu ook heb? Maar zoals ik in m'n titel al zeg. Waarschijnlijk maak ik mezelf gewoon onnodig gek. En is er niets aan de hand. Maar hoor toch graag jullie reactie.
Eh deze 2 items staan op mn briefje die ik kreeg waar ik op moest letten, dan moest ik bellen. Heb je dit al aan je vk gemeld? Zo nee bellen en een afspraak maken, extra check kan nooit kwaad en als er niks aan de hand en je daarna gerustgesteld bent is ook belangrijk.
Hoofdpijn en sterretjes zien kan bij zwangerschapsvergiftiging horen. Vandaag even je bloeddruk en urine laten controleren dus.
Ik snap je wel hoor! Ben zelf ook van het verklaringen verzinnen ipv bellen... Maar zou toch even bellen als ik jou was hoor... Uitleggen waar je last van hebt en dat je er niet gerust op bent!
Bij de eerste had ik zwangerschapsvergiftiging en mij is verteld dat de kans dat ik dat weer krijg heel minimaal is, mits ik zwanger ben van dezelfde man (en dat ben ik) Sterretjes zien en lichte hoofdpijn hebben horen ook bij lagere en schommelende bloeddruk, vrij normaal voor deze termijn, kreeg ik te horen van mijn vk. Ik vraag altijd alles aan haar omdat ik echt niet nog een keer ongemerkt een vergiftiging wil opbouwen. Heel goed dat je je zo bewust bent van je lijf! En bij vragen: bellen. Nu. Nu is het nog gewoon midden op de dag, je kan er nog terecht als dat nodig is en als het niet nodig is kun je lekker de stad in voor het tienduizendste rompertje
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik denk echt dat ik het mezelf aanpraat. Ben de laatste dagen gewoon erg onrustig. En dan denk ik ineens van hè, dat is volgens mij ook niet normaal. Vorige week is vk nog langs gekomen na m'n belletje en zei ook dat je inderdaad wel last kunt hebben van schommelende bloeddruk. Denk gewoon dat dat het is. Voor nu ga ik even wat eten en dan ga ik even bezig kerst opruimen. Even wat afleiding wie weet helpt het. Mocht de hoofdpijn erger worden kan ik altijd nog bellen.
dat lijstje van zwangerschapsvergiftigingssymptomen is echt killing he? Daar maak je jezelf echt gek mee! Ik heb een verhoogd risico , maar vorige zwangerschap heb ik het ook niet gekregen. Maar ieder bezoekje aan vk of gyn krijg je weer dat papiertje onder je neus dat je moet bellen als je sterretjes ziet en ik wordt er zo nerveus van! Iedere keer als ik een weerspiegeling zie of een vuiltje in mn oog denk ik alweer in paniek "sterretjes!!!!!" en moet ik even rustig nadenken om het te relativeren Volgens mijn gyn is de kans heel klein als je het de eerste keer niet hebt gehad en je bent zwanger van dezelfde man dat je het de tweede keer wel krijgt Maar de kans is niet nul. En omdat mijn moeder een heel ernstige vorm ervan had blijven ze me toch maar op de signalen wijzen iedere keer. Maar ik krijg er een hoge bloeddruk van zo onderhand
Ik zou dus wel bellen. Ik had zelf ook allemaal van de vage klachten. Ik voelde me niet top maar ook zeker niet heel ziek. Gelukkig nam de VK mijn klachten meteen serieus en bleek ik dus wel zwangerschapsvergiftiging te hebben.
Ik heb gisteren met dezelfde klachten (en meer) de vk gebeld. Echt het hele rijtje symptomen had ik, ook mijn bloeddruk was de laatste keer iets hoger dan normaal, terwijl het de hele zwangerschap constant is geweest. Er bleek niks aan de hand te zijn, bloeddruk was goed en urine ook, maar ik kreeg het nadrukkelijke advies niet meer te googlen en gewoon echt ALTIJD te bellen bij zorgen. Waarschijnlijk valt het allemaal mee, maar als dat niet zo is, dan heb je straks spijt dat je niet gebeld hebt. Als het allemaal goed blijkt, dan ben je gerust gesteld, dus geen stress meer voor jou en baby. Mijn vk gaf nog aan dat als je je laat leiden door wat je op internet leest, en ook op fora zoals deze , er dingen mis kunnen gaan. Stel nou dat iedereen hier zegt dat het wel meevalt, er niks aan de hand is. Dan bel je niet en als dan achteraf blijkt dat er iets mis was, dan heb je een probleem en je vk trouwens ook want die kan dan niet juist handelen. Klinkt heel logisch, maar ik vind het zelf ook altijd lastig om te bellen, omdat je dan het gevoel hebt weer voor niks te bellen en dan ga ik ik dus op internet kijken. En jawel hoor, dan heb ik dus hoogstwaarschijnlijk zwangerschapsvergiftiging of iets anders ernstigs wat achteraf niet zo blijkt te zijn. Onnodige stress dus! Gewoon bellen als je je zorgen maakt, ook al is dat vijf keer per dag!
Ik zou ook bellen! Ik had weinig klachten maar mijn bloeddruk die de hele zwangerschap vrij laag was, was naar het einde toe ineens normaal, hoger, en ik bleek wel beginnende zwangerschapsvergiftiging te hebben. Ik had wel vrij veel last van hoofdpijn (gehad) ook. Er hoeft niks aan de hand te zijn hoor, maar je zorgen maken is natuurlijk ook niet goed. Hopelijk is alles gewoon goed!
Hallo dames, nou ik heb niet gebeld en ben rustig de dagen door gekomen. Volgende week woensdag weer controle, benieuwd of ik het tot dan volhoud. Vandaag behoorlijk last van harde buiken. Hoofdpijn blijft komen en gaan, dus is niet constant ofzo. Nu toch maar m'n plekje op de bank gezocht en even kalm aan doen. Ben zo bezig met alles gereed maken.. Alles wassen, opruimen, met babykaartjes bezig etc.. Hoop niet dat het nesteldrang is.. Mij wat te vroeg!