Ik maak me zorgen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Divarg, 10 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Jaahhh smoothie! Wij ( gezin met 3 kinderen) hebben vaak allemaal een smoothie bij het ontbijt, vaak gooi ik er ook wat groenten doorheen en havermout... Meteen een mooie gezonde start!

Ik maak ook vaak tussendoortjes als pizza muffins, ei/banaan muffin of pannenkoekjes van ei, banaan, havermout. Alles met alleen gezonde ingrediënten. Kinderen vinden het heerlijk!

2. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier al bijna 2 jaar ervaringsdeskundige. Onze oudste wilde vanaf 1 jaar ook veel minder en op sommige dagen niets eten. Nog steeds gaat het op en neer. En hij is ook erg licht. Hier even op een rijtje wat wij allemaal doen. Soms werkt het en soms niet:
    - zelf laten doen en niet pureren.
    - blijven aanbieden
    - laten helpen met eten koken
    - betrekken bij het boodschappen doen: etenswaren in het karretje laten leggen
    - alleen gezonde tussendoortjes: fruit, snackgroenten, volkorencracottes, enz.
    - Verschillende vormen: bij voorbeeld wortels: gekookt of rauw of in de soep of uit een pot.
    - Bord niet te vol doen, zodat het overzichtelijk blijft.

Succes!

3. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Bedankt voor alle tips.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Het valt mij ook nog mee, onze uk at van alles een beetje en was ( is) super actief.

Ik zou stoppen met pureren. Je zou zoutarm kunnen eten of alles op smaak brengen met kruiden. Als we bijv aardappeltjes bakken koken we die voor met een teentje knoflook( heel in de pan) als kruiden wat paprikapoeder,bieslook eventueel uitje) uk was het zoutloze ook compleet zat.met bieslook, peterselie etc kun je zonder zout veel smaak geven.

Heb je een smoothie al geprobeerd? Onze uk was daar meteen gek op. ( banaantje, met fruit naar keus bijv aardbei, klein beetje yoghurt en een scheutje melk, even in de blender en je hebt een lekker tussendoortje/ toetje. Als je bevroren fruit gebruikt verfrist dat lekker met warm weer)

Deel Deze Pagina