Laat slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door naomirebecca, 14 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Ons dochtertje van 6 weken slaapt savonds pas na haar laatste fles van half 10, dan ligt ze er tussen 10/half 11 in. En vaak moet ik haar om 7 uur sochtens wakker maken voor de fles en dan slaapt ze weer tot half 11 / 11 uur.
    Opzich heerlijk die tijd voor mezelf sochtens maar ben bang als dit zo doorgaat ze misschien steeds later gaat slapen. Ik moet er zelf voor de oudste ook uit om 7 uur en straks voor mijn werk ook. En kom zo net aan mijn 8 uur slaap. Hebben meer mensen dit? En komt het vanzelf goed dat ze savonds eerder naar bed gaan?

Mijn ritme ziet er zo ongeveer uit; 7 uur sochtens fles en weer slapen tot 11 dan weer fles even spelen en vaak tussen half 1 / half 2 word ze moe dus slapen tot 3 dan weer fles, spelen en rond 5 uur een uurtje slapen. 7 uur savonds fles weer spelen en rond half 9 word ze moe soms valt ze op schoot in slaap maar zodra ik haar wegleg word ze wakker. Kwart over 9 in bad en half 10 fles (die fles geef ik eerder anders word t echt te laat) en dan valt ze vaak als een blok in slaap

2. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Lijkt me heel netjes voor een baby van 6 weken? Ze hebben nog geen ritme met 6 weken dat komt pas veel later.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dat is een normaal schema voor een kindje van 6 weken.
    je kindje gaat vanzelf aangeven wanneer die fles niet meer nodig is en dan kan je er mee stoppen.
    En der rond half 9 gewoon op bed leggen en dat steeds iets vroeger?
    Hier ging ze op een gegeven moment om 19:30 en maakte ik haar rond 23:00 uur wakker.

4. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Oh gelukkig, ik was bang dat ze misschien daardoor der dag en nachtritme om zou gooien ofzo..

Ik zal haar inderdaad ook rond half 9 op bed kunnen leggen of haar voor half 9 in badje doen..
    Wanneer zouden ze ongeveer een "normaal" ritme krijgen?

5. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Ik vind het heel netjes. De meeste babietjes van zes weken laten hun ouders echt niet acht uur in de nacht slapen... ;)

Mijn dochtertje was denk ik een maand of drie toen ze haar bedtijd voor de nacht verschoof van 22 naar 19 uur. De onrustige avonden waren toen opeens voorbij.

6. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Ik ben ook super blij dat ze zo lang doorslaapt. En dat inderdaad voor zo'n jonge baby, ben dat echt niet gewend van mijn eerste die kwam stipt om de 3 uur en sliep pas met 6 maanden een beetje door.

Ooh okee dat zal het vanzelf wel veranderen dus

7. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Waar kan ik tekenen voor zo'n ritme bij een baby van 6 weken?
    En 8 uren achter elkaar slapen. Woooow!

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Is normaal hoor.

Hier pas een echt ritme sinds ze 6/7 maanden is.. Tegen 19u bedje in, zalig die (meestal) rustige avonden :)

9. naomirebecca

naomirebecca Actief lid

16 apr 2015
    192
    10
    18
    Het is een blijft een baby he haha wie weet gooit ze over een paar weken der ritme om en komt ze snachts ineens wel. Al hoop ik het van niet!

10. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Je komt 'net' aan je 8u slaap?? Nou de tijd dat ik aan m'n 8u slaap kom is al zo'n 6 maanden voorbij. Dus ik zou in m'n handjes knijpen en bidden dat het zo blijft.

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou idd!! Ook graag tekenen voor 8 uur slaap voor mama bij dreumes van 18 maanden! :D
    8 uur.. dat red ik al heeel lang niet meer, ben al heel blij met een paar keer per week 7 uur. Ze meldt zich vaak toch wel even gedurende de nacht, zeker met tandjes/kiesjes/oortjes/dromen etc etc

Wat Rainbow zegt, als je denkt dat je een ritme hebt, is het opeens zo weer anders :)

12. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Dan teken ik erbij. Haha.

Deel Deze Pagina