Zojuist na het eten merkte ik dat mijn jongste vlak onder haar ribbenkast een flinke bult heeft zitten van ongeveer 3cm doorsnee. Hij voelt hard en glad.... mijn dochter zegt er geen last van te hebben gelukkig, mijn mijn radertje draaien meteen op volle toeren. Bij mijn dochter is tijdens de zwangerschap een hydrothorax vastgesteld en ben bang dat het daar iets mee te maken heeft. Ikheb de bult nooit eerder gevoeld, maar als ze nu staat zie je het ook zitten. Natuurlijk bel ikmorgen de huisarts even, maar ik maak me wel druk nu. Voor hetzelfde geld nergens voor nodig natuurlijk, maar wat als....... zoals gezegd mijn radartjes draaien volle toeren nu Google raadplegen moet ik niet doen dus probeer ik ook niet te doen, maar ja...... Jullie kunnen hier niks mee, ik ookniet ben ik bang behalve morgen de huisarts bellen
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Morgen maar snel een afspraak maken, ik hoop dat je vlot terecht kunt.
Heb je de huisarts al gebeld? Vast iets wat je zelf ook al weet, maar in het midden onder je ribben kun je ook het zwaardvormige uitsteeksel ofzo voelen.
Huisarts is gebeld, vanmiddag om 16uur kunnen we terecht. Klopt dat je die kan voelen idd, alleen zit het meer naar de zijkant van de ribbenkast, het is echt een soort ronde bol van ongeveer 3cm doorsnee. Ik hoop dat ik straks iets wijzer word, maar onze huisarts kennende waarschijnlijk nog niet, en moet ikme niet zo druk maken, zoals hij het nog weleens zegt.
Net bij de huisarts geweest, reageerde een beetje laconiek. Ze heeft al beginnende borstgroei en daardoor wordt het onderhuidse vet wat naar beneden gedrukt en de onderste rib naar beneden gedrukt waardoor die bult ontstaat. Ik heb hier nooit van gehoord en ik vind het gek dat die bult dan zo ontzettend hard aanvoelt.... ze heeft er geen pijn aan, mocht dat zo zijn moeten we terugkomen. Vreemd verhaal vind ik het, je ziet het uitsteken als ze staat maar er is niks aan de hand. Man vertrouwd het niet en belt morgen voor een afspraak met de vrouwelijke huisarts daar. Klinkt dit bij jullie een beetje logisch in de oren? Iemand hier wel eens van gehoord?
Nee, nooit van gehoord en bovendien, waarom zit het dan niet aan beide kanten? Lijkt mij dan dat het niet aan 1 kant zit. Goed idee om naar de vrouwelijke arts te gaan voor een second opinion.
Nog nooit van gehoord. Vreemd verhaal. Hopelijk krijg je meer duidelijkheid van de andere huisarts. Weet je al of je terecht kan?
Ben toevallig vanmorgen weer bijde huisarts geweest, een vrouw dit keer. Ze deed niet veel uitspraak over watde andere huisarts heeft gezegd gisteren, maar is er neutraal ingegaan zoals ze zei. Weer opnieuw onderzocht en ze zei dat het voor haar niet als vetweefsel voelde, ze voelt het echt tussen de ribben zitten. Ze kon niet goed zeggen waar ze aan dacht, maar heeft een formulier meegegeven voor röntgenonderzoek. Ze kan nu een foto krijgen van haar thorax en ribdetail zoals er op staat. Nu zojuist gebeld voor een afspraak en over een uurtje kunnen we terecht. De uitleg zoals ik het gisteren kreeg, zo stond het ook niet inzet dossier genoteerd, vond ik oosten beetje vreemd. Daar stond alleen bult onder ribben en bij pijn terug komen... Nu zo een foto maken en na 3 werkdagen kunnen we de huisarts bellen voor de uitslag....
Vanmiddag kon ik al terecht in het ziekenhuis. Eigenlijk voor de röntgen, maar de radioloog vond het gezien de leeftijd beter toch een echo te maken en afhankelijk daarvan eventueel nog een foto te maken. Beide gedaan, en wat blijkt? Het is bot . Ook heel vreemd vind ik. Volgende week de huisarts bellen voor de officiële uitslag en dan overleg of het nodig is nog verder te kijken. Ze heeft er geen pijn aan, maar hoe het komt dat er extra bot zit is onduidelijk. Maar kijkenwat de huisarts volgende week zegt
Dat is een (voorlopige) verrassende uitslag. Ik ben benieuwd wat de uiteindelijke diagnose zal zijn en natuurlijk of er ook eventuele vervolgstappen nodig zijn.
Nou wat een flater van die eerste huisarts! Ik heb ook nog nooit gehoord van een extra vetbult langs de ribben als gevolg van borstgroei.
Onze huisarts kennende zal hij zeggen dat er verder niks hoeft te gebeuren, we weten dat het bot is dus verder geen onderzoek nodig.... Wij zelf hebben al gezegd dat we eigenlijk wel naar de kinderarts, danwel een arts met verstand van botten willen. Lijkt me niet dat er zomaar extra bot uit het niks op komt zetten.. we zullen het zien in elk geval
Ik ook niet. Wat een gekkigheid zeg. Iedere bult die er niet hoort te zitten moet verder worden onderzocht.
Zoals de uitslag nu staat wordt er gezegd dat het bot in een bocht groeit, tenminste zo vertelde de assistente het mij. Opde foto was echt een verdikking te zien vorige week en geen bocht dus nu donderdag weer een afspraak bij dezelfde vrouwelijke huisarts, ik wil een verwijzing naar een kinderarts of iets om hier even wat meer duidelijkheid over te krijgen.