3x iedere zaterdag. 2x zit er een cadeautje in en 1x alleen een letter met ander lekkers. Vaker mag maar dan blijven de schoentjes leeg. Ze zijn pas the 1,5 en net 3 dus vind het wel prima zo.
M (15mnd) was woest toen hij zijn schoen niet mocht opruimen. Dus die staat weer op het schoenenrek. Ik ben heel benieuwd naar zijn reactie als er straks een klein cadeautje in zit (badbeestje). Er zaten er 5 in de verpakking, dus ik denk 5x schoen zetten
Hier ook op woensdag en zaterdag. Ze geloven beide niet meer, maar willen nog graag op de aftelkalender zien wanneer ze wel en niet wat krijgen. Soms een klein cadeautje, andere keren wat lekkers.
Ik heb nog geen vast aantal keer in gedachten. Ik denk nu nog 1 of 2 keer. Anders duurt het zo lang. We geven liever niet enkel snoep maar dan liever iets nuttigs zoals Kleurpotloden of stiften.
Hier net zo. Al zetten ze nu hun schoen niet meer, dit jaar vergeten. Ach ja, ze zijn ook al wat ouder. Dan doen ze het volgende week maar voor wat kleins.
Wij houden zaterdag en woensdag aan. Meestal in het weekend een klein cadeautje en woensdag wat lekkers.
Van mij mogen ze hem zo vaak zetten als ze willen. Daar ga ik geen ‘ruzie’ over maken. Maar dan zit er dus niet altijd wat in. Mijn jongste dochter was zo’n eigenwijs exemplaar die vond dat ze haar schoen wel dagelijks kon zetten. Toen bleek dat dat geen zin had was het gauw over. In de praktijk komt het er nu op neer dat ik mijn zoon in het weekend zal stimuleren om zijn schoen te zetten en als hij er zelf doordeweeks een keer om vraagt, hij dat ook wel mag. Gaat hij net zo eigenwijs doen als zijn zus, dan mag hij ook dat ervaren. Dus hier eigenlijk geen vaste dagen behalve het weekend. En het varieert wat erin zit. De eerste keer altijd een cadeautje en chocoladeletter. Daarna in ieder geval iets lekkers en soms nog een cadeautje.
Op dinsdagavond en vrijdagavond (zaterdagochtend toch naar de hockey, dus kunnen we zondag uitslapen!). En ook twee keer per week een cadeautje. Voornamelijk Action, knutselspul, slijm en een knuffel. Ik heb hier een halve-ongelovige, haha, het ene moment gelooft ze niet en het volgende moment is er twijfel en een echte en een nep-Sint. Ik speel het spel heerlijk mee. Vind dit wel heel grappig. Gisterenavond vroeg ze een knuffel, die zou ik toch nooit voor haar kopen, dus kon ze gelijk checken of de Sint wel of niet echt is Uiteraard zat er een knuffel in mijn schoencadeau-verzameltas. Dus vanmorgen was er weer extreme twijfel.