Ik maak me zorgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Philou, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.762
    5.440
    113
    Vanmiddag is mijn vriend naar de huisarts geweest omdat hij een knobbel voelde op zijn bal. De huisarts dacht niet meteen aan zaadbalkanker, maar wilde voor de zekerheid een echo laten maken. Gelukkig is die echo morgenvroeg al. Mijn vriend is er vrij rustig onder. Is naar zijn werk gegaan en ziet het morgen allemaal wel. Hij kan er immers toch niks meer aan veranderen. Ik wou dat ik die instelling had. Ik zit mezelf echt gek te maken. Heb denk ik elke site met patiëntverhalen al gehad. En dan vooral de nare verhalen he. Met uitzaaiingen en chemo enzo. Ga elke klacht die hij had afgelopen weken na. Rugpijn? Keertje hoesten? O ja, dat komt natuurlijk door die uitzaaiingen. Nouja, jullie zullen begrijpen dat ik niet lekker op de bank zit. Ik weet dat ik hier niks aan heb hoor. Druk maken terwijl het net zo goed een cyste kan zijn. Of niks. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik wil ook niet meteen allerlei mensen inlichten en paniek zaaien. Vriend wil dit ook niet en dat snap ik. Gelukkig kan ik het hier even kwijt. Eerst morgen maar eens zien. Hopelijk is het onschuldig en kan ik lachen om het feit dat ik me zo druk heb zitten maken.
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Lastig he dat je ergens wel weet dat het geen zin heeft om je nu al zo druk te maken, maar dat je er ook niet veel aan kan veranderen om je zorgen weg te nemen.
    En ik denk ook dat dat heel begrijpelijk is in de situatie waar jij vandaan komt.
    Lekker een kop warme anijsmelk straks voor het slapen gaan, hopelijk een goede nachtrust en duimen dat er zorgen voor niks zijn geweest.

    Overigens ook wel heel goed dat je je zorgen maakt: teken dat je van hem houdt :)

    Toi toi toi voor morgen!
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ahh heel naar dat soort dingen!
    Mijn man had een tijdje terug hetzelfde, deed ook wat pijn maar heeft het toen een tijdje aangekeken en het is nu gelukkig weg.
    Gelukkig kan hij wel snel terecht en hopelijk is het niets!
     
    Philou vindt dit leuk.
  4. Novi

    Novi Niet meer actief

    Krijgt hij wel meteen de uitslag? Dan is de onzekerheid in ieder geval snel voorbij en kun je vast opgelucht ademhalen.
     
    Philou vindt dit leuk.
  5. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.762
    5.440
    113
    @hummeltje5 Zeg dat wel. Ik denk inderdaad dat het daar mee te maken heeft. Zo bang om hem ook kwijt te raken. Hopelijk gaat een goede nachtrust lukken. Hou zeker van hem:D. Dankjewel!

    @Zonnebloem92 Wat fijn dat het vanzelf is weggegaan! Dat geeft wel weer goede hoop.

    @Novi Ja, als het fout zit wordt er meteen actie ondernomen. Dus als ze dat niet doen kunnen we er denk ik, hoop ik, vanuit gaan dat er niks aan de hand is.
     
    hummeltje5 en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.316
    113
    Geen adviezen of wat dan ook ...

    Maar wil je wel een digitale knuffel geven :oops:
     
    Philou en Iertje81 vinden dit leuk.
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    In jouw situatie zou ik precies hetzelfde hebben en ik denk velen met mij. Die angst is er bij je en zal helaas nooit meer weggaan. Er is ooit een stukje bij je gebroken en dat komt nooit meer goed. De stukken krijg je niet meer netjes terug want hoewel goed geprobeerd met lijm: de barstjes blijf je voelen.
    Praat met hem. Vertel waarom je zo bang ben. Hij, zeker híj́, begrijpt dit. Niet alleen mee gaan zitten. Alles eruitgooien is de sleutel in dit verhaal.
     
    Liselou, einad, Juul75 en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hopelijk valt het mee!
    Mijn man heeft het een paar jaar geleden gehad dat hij opeens een knobbel voelde. Ook echo laten maken en controle bij de uroloog en het bleek waterbreuk te zijn. Gelukkig onschuldig dus. Maar weet precies hoe je je voelt! Sterkte morgen.
     
    Philou vindt dit leuk.
  9. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.518
    4.380
    113
    Snap je helemaal, akelig hoor.
    Maar, het kan zoveel zijn, op internet lees je natuurlijk alleen maar de horrorverhalen.
    Probeer lekker te slapen dadelijk, en morgen vol goede moed naar de afspraak. En ik ga heel hard duimen dat het gewoon iets onschuldigs is!! Dikke knuffel...
     
    Philou vindt dit leuk.
  10. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Ik heb geen advies voor je. Want we kunnen allemaal zeggen 'probeer je niet druk te maken/het naast je neer te leggen/ te ontspannen enz. maar zo werkt het niet.

    Ik hoop dat je toch wat slaap kunt pakken straks. Laat het maar snel morgen zijn, zodat jullie weten waar je aan toe bent. Sterkte!
     
    Philou, NiVa0230 en Iertje81 vinden dit leuk.
  11. priscilla1987

    priscilla1987 Fanatiek lid

    14 jul 2008
    3.370
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Doe het ook zeer mijn man heb het ook gehad en had spermatocele hydratocele :)
     
    Philou vindt dit leuk.
  12. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Sterkte vandaag. Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen. Erg spannend.
    Ik duim met je mee voor een goede uitslag!
     
    Philou vindt dit leuk.
  13. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Sterkte mijn man heeft het ook gehad een tijdje geleden en bij hem was het een ontsteking. Hopelijk straks snel uit de onzekerheid
     
    Philou vindt dit leuk.
  14. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.288
    921
    113
    Vrouw
    Ach wat spannend. Succes vandaag! Hopelijk idd iets onschuldigs
     
    Philou vindt dit leuk.
  15. Heel veel succes en sterkte vandaag!
     
    Philou vindt dit leuk.
  16. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Succes vandaag! Hopelijk kunnen jullie straks opgelucht het ziekenhuis verlaten.
     
    Philou vindt dit leuk.
  17. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.267
    4.136
    113
    Veel sterkte! Hopelijk valt het mee!
     
    Philou vindt dit leuk.
  18. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.262
    508
    113
    Duim voor jullie!
     
    Philou vindt dit leuk.
  19. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Sterkte vandaag, duim mee op een goede uitslag!:)
     
    Philou vindt dit leuk.
  20. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.762
    5.440
    113
    Bedankt dames❤️.

    Mooi gezegd @Iertje81 en je hebt gelijk. Hebben goed kunnen praten vannacht. Amper geslapen maar dat is niet anders.

    Fijn om te lezen dat het toch vaak onschuldig is. Het doet geen pijn, geen idee wat dat zegt.

    Nu maar wachten op nieuws.
     
    Iertje81 en Cupcake01 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina