Baarmoederhalsmeting?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mariya, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    #1 Mariya, 25 jul 2009
    Laatst bewerkt: 25 jul 2009
    Dag dames,

Omdat ik de afgelopen dagen enorm veel steken in mijn buik had, ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Na een heleboel onderzoeken en nog geen ontsluiting, mocht ik gelukkig (!) de volgende dag weer naar huis. Mijn baarmoederhals is ook opgemeten en deze was 3.3cm.. Is dit al te kort en kan dit duiden op vroeggeboorte?? Ook zei de verloskundige dat mijn baarmoeder al half verstreken was..

Ik hoor zoveel verschillende dingen en mensen die elkaar tegen spreken, ik weet het niet meer en maak me stiekem toch best zorgen.. De pijn is vandaag niet meer terug gekomen, maar voel het wel rommelen beneden..

Weet iemand hier meer over?

2. Ringeding

Ringeding Bekend lid

14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    BIj mij is ook een baarmoederhalsmeting gedaan. Mijn gynaecoloog zei dat het tussen de 2 en de 4 cm moest zijn, en de mijne was 4.1cm. De jouwe is volgens mij dus wel goed.
    Over vertreken baarmoedermond heb ik geen idee.

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Is prima volgens mij. Ik had bij 33 weken al 1 cm ontsluiting en alles verweekt (vorige kindje met ks dus daar komt het niet van) en baby zit er nog steeds in!

4. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Ohh dank jullie wel! Ben weer wat gerust gesteld!

5. bloem1982

bloem1982 Nieuw lid

26 jun 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mariya,
    3,3, cm is nog prima, dus maak je niet ongerust!
    Bij mij was die met 19 weken 2,7 cm. Laatste meting met 24 weken 1,3 cm en komende week met 28 weken gaan ze weer opmeten. Deze metingen zijn wel echt te kort, dus mag sinds 19 weken alleen nog maar rust.
    Hopelijk blijft je kindje nog lekker een paar weekjes zitten!

6. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie bloem1982. Ik ben ook wel weer wat gerust gesteld, maar je hoort zoveel verschillende dingen dat het toch even schrikken was. Deze week weer naar de vk, dus ga nog even om bevestiging vragen.

Jij veel rust houden he!

7. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hi meid,

Logisch dat je schrikt!

Ik heb dit tijdens de 20 weken echo ook te horen gekregen met mijn 1e zwangerschap. Bij mij was het wel heel extreem, mijn baarmoedermond was toen al nog maar 0,5 cm dus kreeg echt te horen dat als ik kramp had, het wellicht al de bevalling kon zijn. Ik mocht echter alles blijven doen, ben alleen halve dagen gaan werken en geprobeerd om geen zware dingen meer te tillen. Wij leefden toen van echo naar echo (kregen om de 2 weken een meting) en keken uit naar de 28 weken omdat het vanaf die tijd een goede kans maakt te overleven als het geboren wordt. Toen brak de 28e week aan, wat waren we blij! Uiteraard wilden we graag dat de kleine bleef zitten waar het zat en waren we blij met elke week extra.

Wat denk je......................ben pas bevallen met 40 weken en 2 dagen!

Alle spanning en stress helemaal voor niets! Gelukkig maar!

Ik weet dat ik toen ook steeds op zoek was naar successtories en ben blij jou onze successtory te kunnen vertellen!

Nu weer zwanger (23 weken) en besloten om geen metingen etc. te doen en er gewoon op vertrouwen dat het ook nu weer goed gaat. Moet zeggen zit er veel relaxer in en ...over 5 weken is de 28 grens alweer bereikt!

Meid, probeer het een beetje los te laten maar neem wel wat meer of sneller rust als dat je anders misschien zou doen!

Succes!

Groetjes Cindy

8. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Maak je niet al teveel zorgen, mijn 1e dochter is met 33,5 weken geboren en helemaal gezond, als je haar nu ziet zou je niet zeggen dat zij 42 cm en 2030 gram was met de geboorte.

Liefs Veer

Deel Deze Pagina