Vraagjes...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yvonne02, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Ik heb een dochter van 6 maanden oud en geef nog steeds borstvoeding. Ik ben nog niet weer ongesteld geweest. We vrijen nu zonder voorbehoedsmiddellen, mocht ik zwanger raken dan is het meer dan welkom.
    Maar wat is nu eigenlijk beter, eerst een keer ongesteld worden of maakt dat niet uit?
    En we zijn er niet echt voor bezig, maar hoe zit het dan met foliumzuur? Ik slik het liever veel te vroeg dan dat ik toch zwanger blijk te zijn en het dan nog moet gaan slikken. Wie heeft er antwoorden?!

Bedankt alvast!

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hey maakt volgens mij niet uit of je eerst ongi wordt, hetzelfde als bij stoppen met de pil. Ze zeggen vaak " wacht 1 ongi af" maar dat is puur voor het berekenen hoever je in de zwangerschap bent, want als je niet ongi bent geweest is bet lastiger uitrekenen. Ik zou wel al foliumzuur slikken. Dat raden ze normaal 4 weken voor de bevruchting aan, en aangezien je nooit weet wanneer die is kan je er beter optijd mee beginnen
    Liefs daantje

3. Saskia01

Saskia01 Actief lid

4 jan 2009
    223
    0
    0
    Volgens mij kan het geen kwaad als je meteen weer zwanger raakt. Ik hoor altijd alleen wel om mij heen dat het voor je lichaam beter is als je na de bevalling ongeveer een jaartje wacht. En foliumzuur kan je volgens mij gewoon mee beginnen liever te vroeg dan te laat toch:).
    Groetjes Sas

4. Trees

Trees Niet meer actief

Juist ook omdat je nog borstvoeding geeft en niet zo lang geleden bevallen bent, is het belangrijk om foliumzuur te slikken. Je bouwt dan namelijk sneller een tekort op. Het enige wat me nu lastig lijkt is dat je geen flauw idee hebt of je overtijd bent of iets dergelijks. Ik zou zelf denk ik bij elk steekje een zwangerschapstest doen :oops:. Volgens mij kan het verder geen kwaad en een echo bepaald het zwangerschapstermijn wel.

5. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0
    Hi,

Het maakt inderdaad niet uit als je gelijk zou beginnen, het gaat meer om de berekening,Wij zijn ook gelijk begonnen en wachten nu af......
    ook heb ik aan de huisarts gevraagd voor het foliumzuur, en dat slik ik nu ook al twee weken, en het kan zeker geen kwaad, want je weet nooit wanneer je zwanger raakt.
    Dus je kan er makkelijk mee beginnen.

Succes!

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik slik Femnatal van Davitamon. Dit is speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden, zwanger zijn of die BV geven. Hierin zit al foliomzuur. Dus als je deze multivitamine slikt, dan krijg je meteen alles binnen wat je nodig mocht hebben in geval van zwangerschap.... maar nu dus ivm de BV ook al.

Deel Deze Pagina