Wie geeft me weer dat beetje hoop! Vorige maand mijn 1e IUI gehad en mislukt.. Gisteren ongi geworden.. Ben zo bang dat het gewoon niet gaat lukken Wist niet je jezelf zo verdrietig kon voelen.. Op naar een nieuwe poging maar de weken lijken wel jaren te duren..
kom op meid vol houden het is pas de eerst poging met IUI hoop houden het komt vast goed!!! Sterkte meid Knuf van deze kant
Komop meis er staan niet voor niks 6 pogingen voor. De kans dat het de eerste x gelijk lukt is gewoon super klein. En als je je nu al zorgen gaat maken dat het helemaal niet gaat lukken dan ga je jezelf helemaal gek maken! Je staat pas in het begin van de mmm stel dat dit niet blijkt te werken en je moet verder naar ivf of icsi kunnen ze je denk ik opvegen. Ik snap dat je je nu klote voelt maar wees blij dat er nog zoveel kansen voor jullie zijn. En met het beginnen van een nieuwe poging ontstaat er weer nieuwe hoop! Het komt vast wel goed. Sterkte voor nu
Ondanks dat het natuurlijk inderdaad je eerste poging was, kan ik me het gevoel van toen ook nog wel herinneren.. Als je eenmaal hulp krijgt van het ziekenhuis of van een kliniek, vestig je daar toch al je hoop op. Zéker als je daarvoor al een lange tijd bezig was. Het is gewoon vreselijk kl/ote als een poging mislukt. Ik heb me na de eerste IUI, ook al wisten we dat die eigenlijk niet eens een kans van slagen had, ook vreselijk gevoeld toen die poging mislukt bleek te zijn. Ik heb ook uren gehuild. Als ik de frustratie, het verdriet en de pijn van nu vergelijk met toen, stelde het toen niet zoveel voor, maar toen wist ik nog niet hoe het na een jaar of na 2 jaar zou voelen, of hoe het zou zijn als ook de 5e of de 10e behandeling mislukt. Kunnen jullie je dat gevoel niet meer herinneren? Natuurlijk is hoop houden belangrijk, maar je verdriet eruit gooien is dat ook! Verdrietig zijn mag, dat is nóóit raar. Zeggen dat je, 'als je je nu al zo voelt', eventuele verdere behandelingen niet aankunt, is natuurlijk helemaal onzin. Als je mij anderhalf jaar geleden had verteld waar we allemaal nog doorheen moesten, had ik ook gezegd dat ik dat nooit aan zou kunnen. En moet je nu eens kijken.. In de MMM verleg je steeds je grenzen weer, maar dat gaat wel stap voor stap! TS, dikke knuffel! Ik ga duimen dat het bij de tweede poging wel mag lukken!
Ik kan me nog heel goed herinneren hoe ik me voelde na de eerste mislukte IUI. Kon ook alleen maar huilen en zat er helemaal doorheen. Na anderhalf jaar zelf proberen had ik m'n hoop volledig op IUI gevestigd en mezelf wijs gemaakt dat wanneer het de eerste keer niet zou lukken, IUI sowieso niet zou gaan werken. De tweede poging was al iets minder heftig, maar alsnog zat ik er ver genoeg doorheen om er even helemaal mee te stoppen. Na vier maanden hebben wij gisteren onze derde poging gehad en sta ik er eindelijk positief in. We hebben tenslotte niet voor niks 6 pogingen! Uit je verdriet goed, praat met je vent en doe wat goed voelt. Als het te heftig is, neem even een pauze. Ik zag dit eerst als falen en weggegooide tijd, maar het heeft me uiteindelijk zoveel rust gegeven. Even vier maanden niet met zwanger worden bezig zijn en gewoon weer van elkaar genieten. Ik weet zeker dat de weken uiteindelijk weer zo voorbij zijn, al voelt het nu even als niet en hopelijk gaat het heel snel raak zijn meid. Ik ga keihard voor je duimen
Volledig mee eens! Wat een k zooi ts. Tuurlijk hoopte je als een dolle dat jullie bij dat kleine percentage hoorde bij wie het meteen slaagt. Huil maar lekker en laad je jezelf daarna weer op. Voor sommige onder ons is de weg naar een kindje heel lang en heel verdrietig
Bedankt voor de lieve reacties! Heb me ff leeg gehuild en het gaat nu weer wat beter. Op naar de volgende poging, ze doen het tenslotte 6 x. Word dat het niet hebben we gelukkig nog IVF over.. spannend
Hier ook erg verdrietig na de eerste mislukte IUI! Al zag ik de bui ook al wel hangen, hoor. Wij krijgen er nu nog eentje en daarna naar IVF, de zaadkwaliteit is bij ons te laag. Dus als bij jullie het zaad goed is, heb je echt nog goede kansen met 6 behandelingen!! Dikke knuffel en sterkte met jullie tweede poging!
Hey meis, hier 5 jaar over de eerste gedaan, snap hoe je je voelt... 6x IUI gehad zonder resultaat maar toen ICSI en ging het snel, zie onderschrift. Hoop blijven houden meisje, jou tijd komt snel dichterbij!