Hallo Dames, Ik ben nu 35 weken zwanger, vandaag naar de gyn geweest. De gyn was ziek en de assistente deed de echo! Ze zij dat ons kindje een groot hoofdje had BPD: 9.38 cm en HC: 29.50 cm. Dit zou komt overeen met 38 weken. (Ook het gewicht en de lengte kwam overeen met een 36 weken en 3 dagen.) Nu vraag ik mij af of ik mij zorgen moet maken of hebben sommige onder jullie ook een kindje met een groter hoofdje? Bedankt voor jullie antwoord! Groetjes Rien!
Meid, maak je niet druk, écht niet! Ik moest met 38 wk en 4 dg naar de gyn. Hij maakte een echo en meette de buikomtrek en de hoofdomtrek. De buikomtrek weet ik niet meer, maar de hoofdomtrek kwam op 38 cm. Een flink kind, volgens de gyn. De berekeningen kwamen toen al op een gewicht van ons mannetje van 4150 gram! 18 uur later had ik mijn heerlijke mannetje in mijn armen en zijn geboortegewicht was 3480 en zijn hoofdomtrek 35 cm. Nogal een verschil met de berekeningen van de dag ervoor......
Dat is goed om te weten Mette en hoor je inderdaad vaker. Rien, wij hadden afgelopen week een groeiecho met 32 weken en alles was volgend gemiddeld behalve het hoofd, 31 cm zoiets en ligt dus met 3 weken voor rond de 35 weken volgens hun. Ik dacht meteen , zoals je doet maar we mogen over 2 weken weer terug bij de gyn voor een echo in het ziekenhuis om te kijken hoe het gaat. Kan ook een groeispurt van het hoofd zijn en je leest wel vaker dat als de baby er dan is dat het allemaal wel meevalt. Maar ik weet hoe je je voelt, je baart liever niet een hoofd van 43 weken met 40 weken....en je hebt liever lange benen dan een groot hoofd... Het komt vast wel goed met onze kindjes. Ik probeer me geen zorgen te maken. Groetjes, Charlie
Bij mij leek op de 32 wkn groeiecho ook de proporties ver te zoeken! Maar toen de echoscopiste de maten allemaal in de groeicurve zetten was het toch een heel gewoon kindje, die ws met 40 wkn 7/8 pond gaat zijn. Bij mn eerste was dit ook zo, ze bleven het maar hebben over een groot buikje. In mijn verbeelding was t echt een vreemd kind aan het worden..... Maar ze was netjes 6 pond en compleet in verhouding hoor!!! Dus k zou me niet al te druk maken!!