Hey, Is het echt heel erg als je tijdens je zwangerschap weinig groente eet? Ik eet namelijk echt niet veel groente. De laatste tijd hebben we het erg druk en dus eten we meer pasta, pizza en rijst enzo. Nu weet ik wel dat je daar ook wel groente bij kunt doen, maar goed, de hoeveelheid groente die je dan zou moeten hebben, haal ik bij lange na niet! Fruit neem ik gelukkig wel 2 stuks per dag van! 10w6d
Je kan voor de zekerheid ook zwangerschapsvitamines bijnemen. Zeker als je het moeilijk vind bepaalde dingen te eten omdat ze zo tegenstaan. Bijv gravitamon of vsm mama
Mja, maar goed, dat zou bij mij dan ook weer bij 1x blijven. Het is gewoon dat ik over het algemeen veel te weinig groente eet.
In groenten zitten wel vitamines die niet allemaal voorkomen in fruit. Het is dus wel verstandig om groenten te eten. Ook leer je jezelf dan groenten eten en geef je straks het goeie voorbeeld aan je kindje
Mijn bloeduitslagen waren (letterlijk) perfect. Mijn bloeddruk idem. Ik kreeg zelfs complimenten en het advies om vooral zo door te gaan met groenten en fruit. Ehm... welk fruit? Groenten eet ik wel elke dag, maar echt geen 2 ons per dag. Dus volgens mij valt het allemaal best mee, zeker als je vitaminen slikt. Wat trouwens wel lekker makkelijk is, zijn die kant en klare salades van AH (hoewel bij voorgesneden minder vitamines bewaard blijven dan bij diepvries of vers). Ook snel en makkelijk: kant en klare maaltijden met groente uit de vriezer. Kookstart ofzo.
Doe 's ochtends en 's middags kaas/ham/kipfilet met tomaat, komkommer of rauwkost op je brood. en eet als tussendoortje eens een wortel, komkommer en tomaat. Maar probeer wel te varieren!
Ik neem altijd dagelijks een drankje waar 50% van de dagelijkse hoeveelheid groente en fruit in zit als aanvulling.
hey doe ik ook niet hoor. ik eet vooral blikgroenten en niet zo veel fruit. ook neem ik geen vitamines (nooit gedaan) mijn gyneacoloog zegt zolang de kleine goed groeit er niets aan de hand is
Je kan als je minder groente eet, ook gewoon iets meer fruit proberen te eten. Zo vang je het wel een beetje op. Verder kan je proberen om lekker komkommer of tomaat of sla je op je brood te doen of tomaatjes met aromat te eten ofzo... Maar kwaad voor je kleine zal het niet kunnen hoor, die haalt toch zijn voedingsstoffen van jou en niet direct uit wat jij eet en het duurt best lang voor je echt een tekort hebt aan een bepaalde vitamine of mineraal...
deze neem ik ook, zo krijg ik toch wat extra binnen. ik lust echt geen groente, ik eet het wel maar het zijn maar een paar happen
Wat ik ook wel doe is zakjes geschrapte worteltjes kopen, stuk komkommer en tasty tommy-tomaatjes of romaatjes tussendoor. En inderdaad in ieder geval een zwangere vrouwen vitaminepil per dag.