Ik maak mij zorgen over zoontje (5 jaar)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Kletskoek, Dec 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Onze oudste zoon van 5 jaar zit in groep 2. Op het eerste oog doet hij het prima. Heeft vaste vriendjes en is erg sociaal. We hebben 2 korte gesprekjes met de juffrouwen gehad en daar kwam zijn onzekerheid ter sprake. Ze willen binnenkort starten met faalangst-training. Hier staan wij als ouders ook achter. De laatste 1,5 maand is onze zoon veranderd in een klein duiveltje. Thuis luistert hij ontzettend slecht, grote mond en is onwijs druk. Eerst legde wij de schuld neer bij de drukke Sinterklaas tijd. Maar het duurt nu wel erg lang. Echter vang ik nu ook signalen op, oa van andere moeders en kindjes, dat het op school nu ook speelt. Andere kindjes duwen, spulletjes kapot maken en uitlachen. Het is altijd in combinatie met andere kinderen, maar onze zoon is er wel altijd bij betrokken. Ook jokt hij regelmatig, liegen is nog een te groot woord op deze leeftijd, maar bewust het verhaal wel anders vertellen met een strak gezicht. Wat later dus niet blijkt te kloppen. Momenteel is het vakantie en wordt er na de vakantie geswitcht van klas en leerkracht. Ik wil het wel aankaarten op school, van hen vang ik momenteel geen signalen op. Zou het een fase zijn en hoe kan ik het beste hier mee omgaan?

2. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Mijn zoon is ook 5 en de laatste tijd ook ontzettend druk, vervelend, luistert slecht etc en hoor van andere moeders van klasgenoten dat dit ook bij hen speelt. Het kan dus een fase zijn, maar als hij op school qua gedrag eruit springt, dan zal er wel meer aan de hand zijn. Dus wat zegt zijn juf over dit gedrag, speelt dat brutale en slecht luisteren ook zo erg in de klas?

3. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Ik heb nog niets vernomen van de juffrouw. Ik krijg het terug gekoppeld van andere moeders en kindjes, bij wie die dus schijnbaar iets heeft gedaan. Zoals duwen, slaan of iets kapot gemaakt. Ik heb een gesprekje gehad met hem. Heel rustig, heeft sorry gezegd maar hij zei dat meerdere kindjes in zijn klas stout waren. Ze zullen elkaar wel aansteken. Ik hoop een fase, ik wil absoluut niet dat die van ons een pestkop gaat worden. Dan is hij de mijne 😉

Share This Page