Dag allemaal, Ik ben 25 jaar en mijn vriend en ik zijn al dik een jaar bezig om zwanger te worden. Omdat mijn cyclus erg onregelmatig was(wisselde van 5 weken tot 9 weken), ben ik naar de dokter gegaan en aan het einde van de medische rollercoaster kregen we 3 maanden geleden te horen dat ik PCOS heb, en dat het op de "natuurlijke" manier zwanger worden voor ons er niet zo 1,2,3 in zat...Dus na ja wat moet je er aan doen, mijn gynecoloog zei dat ik of 3 maanden chlomid kon gebruiken en maar afwachten of het lukt, of een kijkoperatie om te kijken of de chlomid uberhaupt wel zin had. Nou hou ik van zekerheid en 3 maanden chlomid slikken en maar hopen op misschien had ik geen trek in, dus gebeld om op de wachtlijst gezet te worden voor een kijk operatie om te zien of er geen verklevingingen zaten. Totdat ik me een aantal weken geleden anders voelde: ontzettend trek in zoetigheid terwijl ik niet van zoet hou, pijnlijke borsten etc etc...Dus ik om het zekere te nemen bij kruidvat 2 testjes gehaald en getest...wat ik toen te zien kreeg geloof ik stiekum nog steeds niet: 2 streepjes! Paniek, ongeloof, blijdschap, tranen tranen en nog eens tranen. Hop de dokter gebeld, daar nog een test gedaan, vervolgens bloed laten prikken op hcg, en ja toen mijn dokter belde dat er toch echt hcg in mijn bloed zat drong het pas tot me door: ik ben zwanger! nu een 1,5 week verder is he nog steeds onwerkelijk, ben onzeker en erg ban voor een miskraam, maar ik moet me ontspannen en ervan proberen te genieten. Ik kijk uit naar de eerste echo, hoop dat mijn berekening klopt en dat we volgende week het hartje horen kloppen. Ik vind het erg prettig om lekker op dit forum rond te kunnen lezen en de ervaringen van anderen te lezen. Had van de week s'nacht een paniek aanval, ben naar beneden gegaan, kop thee gezet en op het forum gaan lezen en dat heeft me heel erg gekalmeerd. Ik kijk uit naar de komende maanden, en kan het ergens gewoon nog steeds niet geloven hahaha groetjes
Gefeliciteerd hoor! Lekker van genieten en niet druk maken. De eerste maanden zijn altijd onzeker, ik heb die onzekerheid nu ook nog, maar ik geniet er wel van. En straks als je de echo hebt gehad, dan heb je bewijs en zie je een kloppend hartje! Groetjes Mirjam
Wat goed dat het op de natuurlijke manier is geweest! Ik heb zelf ook een jaar bezig geweest en ben na twee keer slikken van Clomid zwanger geworden. Ik kreeg zelf helemaal geen eisprong werd dan wel na 3 of 4 maanden onegsteld maar meer omdat de 'troep'uit me lichaam moest gaan zeg maar. Zelf had ik deze maand helemaal niet het idee dat het raak zou zijn maar ze zeggen toch ook, als je het niet verwacht gebeurd het juist! Wanneer ben je uitgerekend? Groetjes