hoe bevallen van een 2e na een 1e (keizersnede)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamajuf, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Hoi,
    We zitten nu nog op onze blauwe babywolk maar zaten gisteren na te denken over de bevalling van onze zoon.

Hij is geboren op 30 december met een spoed-keizersnede omdat zijn hoofd niet goed lag. Volgens de arts in het ziekenhuis was zijn hoofd net een kurk in een wijnfles.

Door de spoedkeizersnede heb ik nu ook geen klein litteken op mijn buik maar een redelijk grote (al zeg ik het zelf en heb geen idee hoe groot het litteken is bij een normale keizersnede)

Ik ben nu heel benieuwd hoe de volgende bevalling zal zijn.

Ik weet inmiddels dat ik de laatste periode onder controle kom te staan van het ziekenhuis maar zal een evt. 2e kindje via een normale bevalling te wereld kunnen komen of komt die ook via een keizersnede ?

Ben benieuwd.......

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Het hangt helemaal van de reden van de eerste keizersnede af. Maar in principe kan een 2e bevalling nog heel goed op de natuurlijke manier. Ze houden je inderdaad beter in de gaten maar het kan dus wel gewoon!
    Ik krijg zelf over een paar weken mijn derde keizersnede... Deze keer dus wel een geplande. Eerste was spoed, 2e werd 2 dagen van tevoren gepland.

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ligt idd aan de reden voor een keizersnee. Mijn oudste dochtertje is eind september 2007 geboren via een spoedkeizersnee, omdat de ontsluiting op 9 cm bleef hangen (en ik al een dag aan de wee-opwekkers lag) en ze te groot voor mijn bekken bleek te zijn. Mijn dochter woog 4700 gram bij 40w+3d
    Bij de 2e zwangerschap werd de groei in de gaten gehouden d.m.v. groeiecho's en toen bleek dat de baby weer te groot leek te worden (geschat gewicht bij 40 weken boven de 4,5 kilo), is een geplande keizersnee gedaan bij 38w+3d. Zij woog toen 3910 gram, dus ook weer geen kleine baby.
    Overigens was afgesproken dat als de bevalling zich spontaan zou aankondigen voor de geplande datum, dat ik het dan vaginaal zou proberen (alleen zonder wee-opwekkers e.d. dus spontaan en vlot)

4. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ons zoontje is met een spoedkeizersnede geboren omdat zijn hoofd niet goed lag.

Over enkele weken krijg ik nog een MRI scan om te kijken of het eventueel ook aan mijn bekken kan liggen.

ALs het daar aan ligt weet ik natuurlijk ook hoe evt. de volgende bevalling zal zijn.

Ik was voor nu benieuwd of ik opnieuw op een keizersnede kan rekenen of toch een natuurlijke

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben nu zwanger van de tweede (Louise is ook met een ks gekomen omdat ze helemaal horizontaal lag). Ik heb het uiteraard met de vk gehad over de aanstaande bevalling en volgens haar mag ik kiezen hoe ik wil bevallen als dit kindje er goed voor ligt. Ik vind het een hele moeilijke keuze... en wie weet valt er niks te kiezen want is dit ukje misschien ook wel een dwarsligger ;)

6. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mocht niet kiezen, maar normaal gesproken mag dat wel. Het ligt aan de reden van de keizersnede. Is het iets wat eenmalig is (of lijkt te worden), dan kan de volgende bevalling wel vaginaal zijn.

Deel Deze Pagina