Had vandaag een man aan de deur en zegt, ja ik ben hier komen wonen wijst een richting op, straatje verder. Prima. Ik zeg nou leuk. Ja zegt hij ik verkoop ariel wasmiddel en vlees voor de helft van de prijs. Ik zei oo super leuk, maar heb geen geld in huis, maar hoe kom je daaraan dan? ( het zat allemaal in een c1000 tas) Ja mijn broer werkt daar en die zet wel eens een doosje voor mij apart weg. O leuk zei ik nog, kun je nog eens een extra zakcentje verdienen. Toen hij weg was dacht ik, hoezo kun je wamiddel ff opzij leggen?? Vlees kan ik begrijpen als het bijna over datum is. Zou dit diefstal zijn?? Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken... Zouden jullie dit gewoon kopen? Voor zo'n kleine prijs?
Huh Nog nooooooooit over gehoord. Ik zou in de lach schieten en het ook niet kopen. Wat grappig! Misschien zijn er mensen in de buurt wel hun huisdier kwijt (grapje). Maar ik weet niet beter dat vlees dat bijna-over-de-datum wordt uitgereikt aan mensen van de voedselbank.
Vreemd inderdaad.. Zal wel niet van zijn broer komen maar gewoon 'van de vrachtwagen afgevallen zijn'. Dat soort diefstallen wordt vaak vanuit de kofferbak verkocht..
Apart... Inderdaad niet aan meedoen. Fraaie eerste indruk ook, 'ik ben Pietje, je nieuwe buurman, wasmiddel kopen?'
Dit is gestolen goed! Ik zou niets kopen en een melding maken bij de politie. Als die broer bij de c1000 werkt, dan is dit mooi een domme actie. Het verhaal deugt van geen kant fijn zulke buren...
Ik zou het niet kopen hoor. Lijkt me niet legaal. Een melding bij de politie zou ik ook niet doen, tenslotte wonen ze nu in de buurt en misschien haal je je van alles op de nek. Gewoon als die man nog eens komt duidelijk zeggen dat je er geen interesse in hebt.
Ik denk idd niet dat het legaal is... Al denk ik ook niet dat zijn broer daar werkt ... Eerder dat hij er zelf aan komp via stelen of vrachtwagen gevallen opties. Persoonlijk zou ik er zelf verder niets mee doen. Ik bedoel zolang hij er mij niet mee lastig valt verder moet hij maar zelf weten wat hij doet toch. Maar nu we het over "van de vrachtwagen af gevallen" hebben... Hebben jullie vroeger nooit iets daarvan gehad. Je had toch die MTV cd s enzo... En ik weet nog dat ik vroeger van die petjes van Micky mouse kreeg via mijn zus die had het ook via via maar volgens mij was het ook zoiets als vrachtwagen spul
Of een nieuwe afleidingsmethode om bij je binnen te komen en spullen te stelen als jij naar binnen loopt om evt. iets te kopen bij hem. Kan geen zuivere koffie zijn.
Inderdaad! Acht de kans 99,9% dat het echt geen buurman van een straatje verder is die bij vreemde aanbelt met de kans dat jij hem verlinkt als jij weet waar hij woont. Klinkt meer als de bekende babbeltruc
Nee Althans, ik heb wel een MTV cd gekregen met mijn verjaardag toentertijd van een kennis uit de buurt, maar ik kan eerlijk zeggen dat ik nooit bewust iets heb gekregen/gekocht dat van de vrachtwagen is gevallen.
Ja dat dacht ik ook al. Maar hij gin wel echt naar alle buren... Ik dacht hij zal het wel nodig hebben... Maar heb idd gekeken waar hij dan zou gaan wonen, maar alle woningen zien er nog hetzelfde uit...hij zei ook geen straatnaam ofwat.. Maar zal wel eens bij de buren gaan vragen als ik ze eens tegen kom. Ben steeds blijer dat ik niks gekocht heb van hem. Brrrr...
Ja ik heb een tijdje geleden zoon mannetje aan de deur gehad met zijn kofferbak vol gereedschap maar ik vind het ook altijd maar een beetje vreemd. Maar idd die babbeltruk zou wel eens kunnen!! Gebeurd de laatste tijd wel veel. Althans je hoort het meer.
Iehhhhh zou ook niks kopen maar misschien woont die niet eens in de buurt en gebruikte dat alleen als goeie binnenkomer?
een anonieme melding? aangezien hij toch alle buren heeft benaderd. als zo'n man gestolen goed verkoopt, of een babbeltruc heeft om bij mensen naar binnen te loeren, dan moet dit toch gemeld worden? als vanacht bij alle buren ingebroken word....
Anoniem gaat niet bij dit soort dingen, melding heeft nu weinig nut meer hij is al weg dus ze kunnen hem nooit nachecken...had je beter meteen kunnen bellen op moment dat hij nog in de straat bezig was... Gebeurt heel veel hoor dit soort trucjes