Kinderen met 2 verschillende mannen?

Discussion in 'De lounge' started by Sidessa, Nov 1, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sidessa

Sidessa Lid

Oct 31, 2006
    94
    0
    0
    Maasmechelen
    Hoi iedereen,

Ik ben op het moment zwanger van mijn tweede kindje. Heb nog een dochtertje met een andere man, waar ik omwille van de kleine nog wel steeds contact mee heb.

Nu zit ik een beetje met een probleem, ik kijk er tegenop dat ik zo dadelijk 2 kinderen heb met een andere achternaam. Wat als ze straks allebei naar school gaan, worden ze dan niet geplaagd dat ze geen echte familie zijn?

Zijn er nog mensen die in deze situatie zitten?

2. minni

minni Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,607
    0
    0
    verweggiestan
    Je bent toch de enige niet? En jouw kinderen vast ook niet. Behalve dat,ik wist vroeger de achternamen van mn klasgenootjes en vriendinnetjes niet eens. (ben er nu nog n drama mee, hihi)

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb ook 1 dochter uit een vorige relatie. Wij hebben dus strax met 4-en dezelfde achternaam, alleen de oudste dus niet. Nu heeft zij, en wijzelf, geen contact met haar biologische vader en mijn man wil haar graag zijn achternaam geven. Je moet dan wel aan een hele hoop dingen voldoen, maar het is wel mogenlijk i.i.g.
    Op dit moment noemt de oudste zichzelf bij onze achternaam(tsja dat hoort ze steeds) en staat op de officiële documenten wel haar biologische naam.

4. Niet meer actief

Natuurlijk is het wel echte familie. En wat minni zegt, ik wist vroeger de achternamen niet echt goed. En ze zullen ook niet in dezelfde klas zitten. Hoe veel jaar verschillen ze? Dat kan ook enorm helpen.

Maar verder zou ik em daar niet zo'n zorgen om maken. Ze spelen ieder met kindjes van hun eigen leeftijd. (zeker als het verschil wat groter is)

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik ken je situatie niet. Maar ik sluit me bij de rest aan je wist elkaars ahternaam niet eens. En kinderen zien toch dat ze allebei met jou mee komen naar schoole en mee naar huis en als er virendjes en vriendinnetjes komen spelen zien ze alleen maar wie er nog meer in het huis wonen.

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik sta voor de klas en je moest eens weten wat voor ingewikkelde constructies er tegenwoordig allemaal voorkomen. Broertjes en zusjes met verschillende achternamen, moeders die hun eigen naam houden..... soms verwarrend, maar zeker niet iets waar kinderen nog van opkijken.
    En je kunt je kinderen helaas niet behoeden voor plagerijen en pesterijen, dus als ik jou was zou ik me er niet al te druk om maken.

Groetjes, Anakin.

7. Niet meer actief

Ik dacht dit probleem ook te hebben. Maar op school wordt mijn jongste gewoon met mijn achternaam genoemd. Dit staat ook op alle brieven en schriftjes en rapporten die ze mee krijgt. Bij de inschrijving staat dat ze officieel een andere naam heeft, maar dat ze mijn naam als achternaam kent en gebruikt. Hier hebben ze geen probleem van gemaakt. Zelfs mijn huisarts roept haar op met mijn naam, en op haar medicijnen staat ook mijn naam. Alleen op de rekeningen (nog) niet helaas. De oudste had overigens al gewoon mijn achternaam, toen was ik namelijk niet op de hoogte ivm erkenningen. . We zijn er wel mee bezig om dit uiteindelijk om te zetten naar mijn naam of naar mijn mans naam. Een van de eisen is wel dat de persoon 5 jaar voor het kind gezorgd moet hebben om de naam over te mogen zetten. Hetzij zonder toestemming van de biologische vader! Mocht dat nodig zijn, wat in ons geval dus zo is. Want ze kennen hun (biologische) vader niet.

8. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hier ook hetzelfde...mijn man heeft 2 kinderen, ik heb 2 kinderen en nu krijgen wij ook 2 kinderen, nietverschillend maar allemaal zusjes van elkaar!

tis maar hoe je er zelf tegen aan kijkt lijkt me..... :)

9. Windows

Windows Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,860
    0
    0
    Dat valt reuze mee hoor,wij hebben in onze kennisenkring ook mensen die kinderen hebben van 2 verschillende partners.
    Mijn vriendin d'r zoon van 8 heeft de naam van zijn vader,en haar dochtertje van bijna 4 draagt haar eigen naam.

10. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Dat maakt idd tegenwoordig allemaal niks meer uit!

Je mag als vrouw zijnde nu ook je eigen achternaam houden als je gaat trouwen etc en nog zoveel meer opties.

Geen probleem van maken hoor.

11. asjuh

asjuh Fanatiek lid

Dec 28, 2005
    3,028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    mijn man ik ,zijn zoontje en de baby hebben straks dezelfde achternaam , en mijn 2 kids uit een vorig huwelijk dragen de naam van mijn ex ...het is niet anders ...

12. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    pcies asjuh soms is het niet anders :)

en met ons zo velen

al heb ik er geen last van dat ze er op school iets van zullen zeggen :)

13. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ik heb een dochter uit een eerdere relatie. We hebben geen contact meer met haar biologische vader. Ze draagt wel zijn achternaam maar we zijn nu bezig om haar achternaam te veranderen in mijn achternaam (mijn meisjesnaam). Ik ben sinds dit jaar getrouwd en draag zelf de naam van mijn man en onze zoon krijgt straks ook de naam van mijn man. Maar mijn dochter is al bijna 9 dus die kan ik dat wel uitleggen en ze wordt echt gewoon een grote zus dus echt wel familie.

14. rebtam

rebtam Actief lid

Jun 27, 2006
    331
    0
    0
    Dronten
    Mijn meiden hebben hebben ook de naam van hun vader en onze beeb krijgt straks krijgt de naam van hubbie.

Meiden vinden het ook echt geen probleem en ze plagen me er zelfs mee dat als we volgend jaar getrouwd zijn ik weer een andere naam ga dragen en hun niet.

Ik heb ze ook altijd voor gehouden dat ze maar één vader hebben en ze trots op zijn naam mogen zijn. Omdat wij uitelkaar zijn gegaan wil niet zeggen dat hun dan alles wat met hem te maken heeft te niet gedaan hoeft te worden.
    Het is en blijft toch hun vader.

15. Esmeralda

Esmeralda Actief lid

Apr 27, 2006
    147
    0
    0
    Babyleidster
    Alkmaar
    Een naam is maar een naam, niet meer en niet minder. Het bepaald niet je identiteit, je gevoel etc..

Share This Page