Ik mag niet meer thuis bevallen :(

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lara1985, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Natuurlijk wil ik het allerbeste voor mijn kleine. Maar toch kwam het even hard aan. Bij mijn intake bij de vk kreeg ik direct te horen dat het een zh bevalling zou worden.
    Bij mijn vorige bevalling zou ik thuis bevallen. Vanuit het niets braken mijn vliezen. Direct in een hele heftige weeënstorm (met een pauze van max 30 sec tussen de weeen) van 4,5 uur mocht ik persen. Weeën kon ik heel goed onder de douche opvangen. Na een uur persen alsnog naar het zh vanwege te weinig vordering. In zk is na in totaal 2 uur persen via een enorme knip en bij 2de vacuüm poging mijn zoontje letterlijk uit mij gerukt.... Was mijn laatste perswee anders spoed ks geworden. Kindje had zijn vuistje naast zijn hoofd en lag niet met achterhoofd maar met zijkant achterhoofd als eerst... Mijn placenta kwam na 58 min pas los.
    Kindje 8 pond voor mij vrij groot omdat ik vrij smalle heupen heb.

Waar ik nu bang voor ben is dat ik in het zh niet onder de douche kan liggen ivm hygiëne. En dat ik het staand/zittend onder de douche niet trek en dus op bed kom met pijnbedtrijding. Iets wat ik echt niet wil!!!
    Ik kijk nu al zo tegen de bevalling op omdat het in het ziekenhuis moet en ik bang ben dat ik op bed kom 'vast' te liggen.

Hoe hebben jullie een zh bevalling ervaren?

Nogmaals ik wil mijn kleine niet in gevaar brengen en zal dus ook zeker naar het zh gaan om te bevallen.

2. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    Hoi ik weet wat je bedoelt ik mag ook niet thuis bevallen ik baal.hier ook van bij mij komt het omdat mijn zoontje met 30 weken is geboren en ik heb een stretocco bacterie dus moet met antibiotica bevallen en dat krijg ik via infuus dus ben ook bang dat ik vast op bed kom te liggen heb ik met mijn zoontje ook gehad maar je bent wel in goeie handen in het ziekenhuis. Maar een thuis bevalling vindt ik zelf fijner

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Mij hebben ze ingeleid ivm suiker.
    Ik mocht douchen, maar dat duurde maar effe, ze wilden mijn dochter er zo snel mogelijk uit en mij ook :x
    Nu beval ik weer in het zh omdat ik het toch een veiliger idee vind, wil alleen in hetzelfde zh als met dochter bevallen, daar is te veel geblunderd.
    En nu mag ik tenminste in een bad tot dat ik persweeën krijg.:)

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik snap helemaal wat je bedoelt hoor.. ik heb bij mijn eerste bevalling "vast" moeten liggen. Ik heb zelfs de hele ontsluitingstijd op mn linkerzij moeten liggen omdat de hartslag van de baby niet goed was. Dat was echt een enorme hel.. maar ja het moet, want het is voor de gezondheid van je kindje…

Maar ik hoop zo dat het deze keer anders mag gaan bij mij!
    Maar over het algemeen als je niet perse op je zij moet liggen mag je wel wat lopen hoor... Het eerste uur mocht ik nog lopen met zo'n electrode tussen mn benen en 2 van die banden om mn buik en mn infuus.. niet dat je dan ver komt natuurlijk :(

5. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Bedankt meiden voor jullie reactie. Pff cowgirl wat erg dat je op je zij moest liggen!
    Sasjuh hebben ze bij jullie in het ziekenhuis een bad? Wat een luxe!
    Nedlja heftig hoor bevallen met 30 weken. Alles helemaal goed gegaan?

Ik zie dat jullie allemaal al op het eindje lopen. Succes mat de laatste weekjes!

Liefs Lara

6. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Ik ben 2 keer in ziekenhuis bevallen, beide keren mocht ik in bad todat vliezen gebroken waren. En dit was bij mij bij 9 cm ontsluiting, dus heb ik lekker lang in bed gelegen en weeen opangen.
    Het hoeft echt niet zo te zijn dat je alleen maar mag liggen

7. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Heel herkenbaar. Ik mag helaas ook niet thuis bevallen. Misschien een tip om een geboorteplan te maken met daarin jouw wensen. Dat ga ik namelijk ook doen. Kun je er meteen inzetten dat je niet aan bed gekluisterd wilt worden tenzij het echtniet anders kan om bijv. medische redenen. Het is jouw bevalling dus ik vind dat je zelf ook nog wel een beetje de touwtjes in eigen handen mag hebben.

8. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Bedankt voor de tip lcll!

9. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    ik ben ook in het ziekenhuis bevallen, ingeleid vanwege ' hoge bloeddruk en randje van zwangerschapvergicteging. Ik mocht gewoon doucche lopen alles. Alleen als ik wou douche moest ik los gekoppelt worden van me ctg en me arm van me infus mocht niet onder de doch. Hierzo dus niet vast aan het bed. Helaas waren mijn weeen zo heftig en ook gelijk persweeen dat lopen en douche niet fijn was en uiteindelijk om verdoving gevraagt. Had de pomp gekozen. Dus ondanks de vrijheid toch de hele tijd gelegen hahaha. Hoop dat jij ook gewoon een keuze hebt. Oja mijn vliezen hebben ze gebroken gelijk in hey begin. Ik wens je alvast een goede bevalling.

10. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Oh meid ik snap goed dat je baalt! Ik baalde ook verschrikkelijk toen ik hoorde dat ze me gingen opnemen en inleiden (had zo graag thuis willen bevallen). Maar het is wat het is!
    Als je niet wordt ingeleid mag je gewoon onder de douche hoor:)

Als je wel wordt ingeleid om de een of andere reden mag je niet douchen (tweede grote tegenvaller voor mij.. kan pijn vaak beter hebben onder de douche).
    Maar ook als je ingeleid wordt en aan allerlei snoertjes en infusen ligt hoef je niet op bed te liggen hoor!
    De weeën deden liggend zo'n pijn!! Ben na tien minuten al uit mn bed geklommen en op een skippybal gaan zitten. Dat was zo'n verademing! Ik zitten op de skippybal, zachtjes heen en weer wiegen terwijl ik met mn hoofd op het bed leunde, en mn man in een stoel achter me, constant op mn rug drukkend om de rugweeen op te vangen.
    Zo'n verademing! Rest van de bevalling was tot aan de persweeen (toen ik echt weer op bed moest gaan liggen) echt goed te doen.

Dus ik zou willen zeggen: Doe waar jij je het fijnste bij voelt, ga lekker douchen, als dat niet mag; ga in elk geval zitten als je dat fijner vindt. Ze vinden het misschien niet ideaal maar he, het mag wel! En als dat voor jou veel fijner is: jij bent aan het bevallen;)
    Heel veel succes met je zwangerschap en ik hoop dat je een fijne bevalling gaat hebben! Ik heb mijn bevalling achteraf toch als fijn ervaren.. ondanks de initiële domper van naar het ziekenhuis moeten en niet onder de douche/in bad mogen..

11. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Badankt allemaal voor alle lieve reacties. Voel mij al een stuk beter en kijk al wat anders aan tegen een ziekenhuisbevalling na jullie reacties.
    Ik ga een geboorteplan maken en zal bij de vk eens navragen of ze in het ziekenhuis een skippybal hebben.
    Thnx meiden!!!

12. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    Ja met me zoontje gaat ales goed is alweer 4 jaar ik hoop dat ik straks ook geeoon kan rond lopen wsnt zit toch met infuus fus fat eil ik vrijdag ff gaan vragen dan moet ik weer op controlle want dan kan ik de weeen beter op vangen dan aleen masr liggen

13. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik hoop het ook voor je Nedjla. Gelukkig dat alles goed gaat met je zoontje!

14. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Het is vervelend dat het niet gaat zoals je zelf zou willen, Maar alles voor je kleintje toch? :).
    Bij mij is het ook nog maar afwachten of ik wel thuis kan en mag bevallen. Ik heb toevallig laatst te horen gekregen dat mijn buik wat groot is voor 23 weken (zit nu op 24). Dus krijg 16 januari al een groei echo. Kon ook veel vruchtwater zijn maar ze wou het zeker weten, mocht hij te klein of te groot zijn moet ik ook naar het ZH. & mijn placenta ligt laag dus als die ook niet mee omhoog groeit moet ik een KS En ik ben daar ook best wel bang voor want dit is mijn eerste en heb er verder geen ervaring mee.

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben bij de eerste 2 thuis bevallen, bij de 3e moest ik ook in het zknhuis.
    baalde er flink van. maar op het moment zelf kon het me niet meer zo veel schelen, als het kind er maar gezond en wel uit kwam.
    ik ben maar naar de voordelen gaan kijken ipv de nadelen.
    alles bij de hand, mocht er iets zijn. dat gaf me wel weer een rustig gevoel.
    achteraf viel het zknhuis me best mee. lieve verpleegsters die af en toe een praatje kwamen maken. kreeg na de bevalling een lekker bord warm eten....
    voor mn man was t alleen wat minder. die zat daar maar met zn telefoon te spelen...wat moest ie anders?
    thuis had ie toch zn eigen dingen.
    maar goed, alles voor de baby!

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Maar begrijp ik nou goed dat je onder de douche wilt LIGGEN? Wat moet ik me daarbij voorstellen dan?

17. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Bij mijn eerste waren de weeën zo heftig dat ik niet kon staan/ zitten daarom ben ik gaan liggen. Opgekruld op mn zij. Dat beviel mij erg goed. Ik stond onder de douche toen de weeën begonnen en gelijk een weeënstorm werden.

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ah zo. Ik zag een zwangere vrouw plat op de grond liggen, in een veel te kleine douchebak dus ik dacht "???".
    Misschien zou je daarvoor een mat mee kunnen nemen zodat je niet op de ziekenhuisvloer ligt. Dat lijkt mij namelijk ook niet zo lekker..

19. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Haha ja kan mij voorstellen haha! Benen over de rand ;p
    Maar wat een super tip! Ratatosk ik ga een yoga matje oid in mijn ziekenhuis tas stoppen! Wauw wt ben ik blij met jouw tip!

20. Onje

Onje Niet meer actief

Ik moest bij mijn eerste in het ziekenhuis bevallen ivm zw diabetes. Mijn bevalling heeft 1 uur en 20 min geduurd de laatste 20 min persen, ik zat echt in een weeënstorm zonder ook maat een seconde rust. Mijn zoon had het absoluut niet gered als ik thuis was bevallen.

De tweede moest ook in het zhuis en ik zag er door een mare eerste bevalling ontzettend tegen op. De bevalling duurde bijna 4 uur ik heb ongeveer 3 min geperst. Ik heb echt een heerlijke prachtige en vrijwel pijnloze bevalling gehad!

Ik zag er zo ontzettend tegen op, maar na mijn 2e bevalling weet ik pas wat ze bedoelen met 'bevallen is mooi'.

Succes meid, komt helemaal goed!

Deel Deze Pagina