Pril zwanger van 1e kindje... bizar gevoel!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Fee89, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Nou, vandaag ben ik officieel 1 dag over tijd!!

Vrijdag voor het eerst licht positief getest en sindsdien blijven de streepjes donkerder worden.

Vandaag naar de HA geweest voor bloedafname HCG test, toxoplasmose, rubella, bloedgroep, enz. (België). Morgenavond mag ik bellen voor het HCG gehalte en laat de HA weten wanneer ik naar de gyn mag voor de eerste echo (hij maakt de afspraak). Zal rond de 7 weken zijn zodat er toch een kloppend hartje moet te zien zijn. Datum echo is afhankelijk van het aantal HCG ze aantreffen zegt ie, maar ik ben tamelijk zeker over de duur van mijn prille zwangerschap. Donderdagavond weet ik resultaat van de andere tests.

Volgens mijn berekening ben ik ongeveer 4 weken en 1 dag (ei gevonden via ovutest dus kan er hooguit een dag naast zitten denk ik?).

Heel spannend! Ik heb voornamelijk last van gevoelige onderbuik, bm, liezen bij toiletbezoek.
    Verder heb ik vandaag veel darmenpijn gehad inclusief veel lawaai en rommeling in de wachtkamer bij de HA (genant :p) en steken :( Heb bureaujob dus hele dag zitten met spannende jeansbroek was een hel. Ik zit hier nu met mijn knoop en rits open en zo'n verschil amai :)
    Tot slot ook al een paar keer bloedend tandvlees gehad ondertussen.

Alles gaat precies in een waas aan me voorbij. Het is alsof ik erboven zweef en het niet goed meemaak.

Bovenste test van elke soort is van gisteren met ochtendurine.
    Onderste test van elke soort is van vandaag (1 dag overtijd) met middagurine en zonder plas op te houden en met veel te drinken :$ Kan het maar moeilijk bevatten allemaal.

Kan iemand mij wakker schudden/knijpen?

2. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Proficiat meid! Geniet ervan en lekker gezond leven nu ;) vooral stress vermijden!

3. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Super gefeliciteerd! Ik begrijp precies hoe je je voelt.... ik heb vanavond (2dpo) voor het eerst licht positief getest. Ik wacht ook met spanning tot woensdag tot het officieel is! Heel veel geluk met je zwangerschap toegewenst meid!

4. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Wat gaaf!
    Ik hoop deze week ook op zulke mooie testen!
    Geniet ervan!

5. tiepmiep

tiepmiep Bekend lid

10 mei 2011
    956
    11
    18
    R,dam
    Gefeliciteerd lekker gaan genieten.

6. Juul83

Juul83 Actief lid

15 apr 2014
    447
    0
    0
    Gefeliciteerd! Geniet ervan!!

7. bieniwini

bieniwini Actief lid

3 apr 2014
    207
    0
    0
    Wauw wat n knaltesten! Ben jaloers! bij mij waren t tuurtesten...

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerd!

9. Kristelo

Kristelo Actief lid

15 mei 2013
    308
    1
    16
    NULL
    Dikke proficiat mede belgje :)

Hier nu bijna 14 weken van ons eerste en zelf ik kan het soms nog moeilijk vatten :D laatst bij de 12 weken echo dacht ik echt van waaw dit groeit gewoon in mijn buik .

Dagen dat ik super blij ben maar ook dagen dat ik bang ben,
    Wat als t mis gaat? Wat als ik het niet kan? Wat als wat als...

10. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Super! Gefeliciteerd meid! geniet er lekker van!!

11. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Bedankt!

Sinds gisteren weet ik het resultaat van mijn bloedtest van maandag bij de HA. 4W1D / 15 DPO was het 426, goed he!

Nu blijft het spannend of alles goed blijft gaan. Morgen weet ik wanneer ik voor de eerste controle / echo mag. Brrrr!

Voorlopig weinig symptomen, behalve niet veel honger. Ik stel het eten wat uit & als ik dan eet heb ik na 4 happen meer dan genoeg. Ook wat darmenpijn gehad maandag en gisteren bloedend tandvlees. Voor de rest niet echt veel nog, maakt me een beetje onzeker :) Herkenbaar waarschijnlijk!

12. Stefaniepedra

13 jul 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken zoveel van mezelf in je :) Ik ben nu ook 4 weken en 3 dagen zwanger. Het is heel spannend maar ik wacht eerlijk gezegd op meer symptonen. Want buiten rommelende darmen en bloedend tandvlees bij het poetsen voel ik verder niets. Ook al zeggen de testen positief , een symptoon ( zoals gevoelige borsten ) zou me meer zekerheid geven. Ik ben deze ochtend bij de ha geweest en mag morgen bellen voor de resultaten. Ik ben dolgelukkig maar de angst dat het misloopt steekt nog wat de kop op. Mn dokter zegt " Wees blij dat je zo weinig last hebt, nu kan je genieten" En das wel waar ook ,maar toch :)

13. Suzie82

Suzie82 Niet meer actief

Heb helemaal hetzelfde Stefaniepedra, ben zelf 4 weken en 5 dagen en ook steeds bang dat het misgaat, je moet juist genieten nu en dat doe ik ook wel maar die angst blijft in mijn achterhoofd, 10% van de zwangerschappen eindigt in een miskraam en dat vind ik toch wel erg veel persoonlijk.

Ik heb alleen wat spanning in mijn onderbuik, lichtjes gevoelige borsten en heel soms een beetje misselijk maar niet echt noemenswaardig dus we moeten eigenlijk blij zijn zo weinig klachten te hebben haha.

14. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd meiden!! Die symptomen komen vanzelf hoor wees maar niet bang. Geniet er nog maar even van want ik dacht ook laat die symptomen maar zo snel mogelijk komen dan heb je voor je gevoel meer zekerheid. Vanaf 6 weken werd ik misselijk en kreeg ik bandenpijn, heel weinig trek.
    Maar als het dan weer minder is ben ik ook wel onzeker hoor.
    Ben morgen 10 weken en heb donderdag mn 2e echo. Super spannend weer.

15. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Meiden, vraag aub niet om symptomen ;)
    Dat heb ik gedaan en vanaf exact 6w ben ik misselijk + overgeven van 6u tot 11u30! DUS wees blij hihi en geniet ervan nu het nog zo pril is met weinig symptomen!

PS gisteren een kloppend hartje gezien en gehoord joepie!!

16. lady29

lady29 Actief lid

30 sep 2013
    269
    2
    18
    Gefeliciteerd!!:):)

17. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Fee89 wat fijn! Jammer van de misselijkheid maar hopelijk is dat gauw over!

18. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    leuk dat je het hartje hebt horen en zien kloppen en nu proberen te genieten!
    Minder leuk vd misselijkheid

Deel Deze Pagina