Hoi, ik heb vandaag een mooi voorzitje gekocht voor de kleine, maar ze verkochten er geen sloten bij. Ook de andere fietsspeciaalzaken bij mij in de buurt hadden geen slotjes op voorraad. Gebruiken jullie een slotje? of gewoon pech als ie gestolen wordt?
Wij hebben geen slotje, wist niet eens dat die er waren, haha. Ik ga er maar gewoon van uit dat men zo netjes is gewoon van ons stoeltje af te blijven.
ik weet wel dat ze bestaan, maar ik heb er ook geen. Moet wel zeggen dat ik het voorstoeltje eraf haal als ik in mijn eentje op stap ga.
Ik heb gewoon van die kleine ijzeren slotjes gekocht (die je ook op je koffer kan doen) en gebruik die voor het stoeltje!
Wij hebben bij de ijzerhandel los een klein slotje gekocht. Dat zit er altijd op: als het bij mij of bij m'n vriend op de fiets zit (zodat het niet gestolen kan worden), maar ook als we het bij de opvang in de gang achterlaten (dan kan een andere ouder het niet per ongeluk meenemen, want die ontdekt bij de fiets vanzelf dat hij/zij het verkeerde stoeltje mee heeft ) Het lijkt me echt zó onhandig als je na het boodschappen doen ontdekt dat het stoeltje gejat is, dat ik daar dat gedoe met dat slotje graag voor over heb! Als je het stoeltje niet van fiets wisselt, heb je zelfs helemaal geen gedoe, dan klik je het gewoon één keer vast en klaar. En als je het stoeltje wel veel van fiets wisselt: ik vind het wel een veilig idee dat, juist doordát het slotje er door moet, ik altijd heel goed check of het stoeltje wel helemaal stevig in het 'blok' zit, want dat gaat soms zo stroef dat je denkt dat ie al helemaal diep er in zit, maar dat is dan niet zo!
Kan het fietststoeltje op slot dan? Heb geen idee of die van ons op slot zit, de fietsenmaker heeft hem gewoon op de fiets gezet toen we alles kochten. Heb het fietststoeltje er ook nooit af gehaald, is die zo makkelijk te jatten dan?
Ik heb nog nooit gehoord dat zulke stoeltjes gejat worden... Zoiets zit toch goed vast, het valt ook niet op als iemand dat eraf haalt. Hier dus geen slot op het zitje, ik wist niet eens dat dat bestond.
Die stoeltjes zijn er zo makkelijk af te halen. Je trekt een borg pen uit de pennen ( die in het blok zitten) en tada je trekt hem er zo uit en weg is je stoel. Ik heb dus ( naar aanleiding van dit topic) bij een bekende winkel in fiets en auto spullen van die kleine hangslotjes gehaald. Er zitten in beide pennen gaatjes waar ze doorheen kunnen. Ik wil het risico dus niet nemen dat ik een keer op pad ben met mn ventje, bij mn fiets terug kom en mn stoeltje is weg. Groetjes Kim
Wij hebben geen borgpen, maar inderdaad een simpel slotje voor het fietsstoeltje. Anders is het zo mee te pakken. Het windscherm zat nog wel klem, maar het stoeltje zelf zou 5 seconden werk zijn. Nu hebben we een achterstoeltje, daar moeten we nog even iets voor verzinnen, want dat wordt anders gemonteerd. Maar die krijg je ook alleen met veel moeite eraf, dus ik maak me er ook niet te druk om.