Ik ben vorige week naar de huisarts geweest omdat ik extreem moe blijf. Het is in de zomervakantie wat beter geweest, maar toen kon ik de zorg van de kinderen en het huishouden delen met mijn man. Nu had ik ook al een tijdje last van het gebied in mijn hals. De huisarts constateerde een licht vergrote schildklier. Ik heb een uitgebreid bloedonderzoek gehad (heet chronisch vermoeidheid zit HB, TSH, B12 in) incl. vit. D, maar alle waardes zijn goed. Op zich heel fijn, maar mijn klachten gaan er niet door weg. Ik ben extreem moe (lig elke middag 3 uur op bed/bank en slaap van half 10- half 7). Ik heb concentratieproblemen, vergeetachtigheid, duizelig, ben in een paar weken 5 kilo aangekomen, zie zwarte vlekjes voor mijn ogen en heb veel hoofdpijn. Het kan allemaal komen door 2 zwangerschappen zo dicht op elkaar die beiden zijn geëindigd op de ok, maar herkennen mensen dit? Ik heb 8 jan. trouwens een afspraak met de huisarts om de uitslagen te bespreken, maar wil me wel een beetje voorbereiden.
Klinkt toch wel als een schildklier ontsteking / trage schildklier. Ik zou vragen naar je b12 waarde en je tsh waarde. Zeker b12 wordt vaak niet behandeld omdat het onder de normaal waarde valt. Terwijl je toch als snel met 150 onderwaarde zit. Succes ! En sterkte het is zo naar een trage schildklier.
Dank voor je reactie. Ik vind het ook heel erg lijken op een trage schildklier(gezien de symptomen), maar goed ik ben geen dokter. Ik zal inderdaad 8 jan. vragen naar de waarden. Ik kon wel even janken toen de assistent zei dat alles normaal is. Niet dat ik iets wil hebben, maar goed zo moe zijn is zo vervelend. Ik wil anders ook nog even vragen voor een lyme-onderzoek. We zijn veel in het bos te vinden.
Ik heb het geluk met een lieve huisarts, die meestal wel goed meewerkt. Mijn zus heeft de ziekte van Lyme die destijds (14 jaar geleden) niet is gezien, dus daar zal ze wel aan meewerken.
Ik heb trouwens om 10 uur niet nuchter geprikt en lees nu overal dat je beter 's ochtends vroeg nuchter kunt prikken. Is dat ook zo?
ik hoor bij de schildklierwaardes ook nogal eens dat 'normaal' - voor jou niet 'goed' hoeft te betekenen. Succes!
Ben ook heel benieuwd naar de waardes inderdaad. Lees inderdaad hele verschillende dingen op internet. Even afwachten maar. Dank voor je reactie.
Nou mijn TSH is 1.48 dus daar kunnen we niet zoveel mee. Ik moet nu vanmiddag een echo en foto maken van de hals/schildklier. Aangezien hij wel verdikt is en ik er last van heb. Ook ga ik nog even voor lyme prikken.
De man die de echo deed zag een cyste van 6mm en volgens hem kan dit niet de oorzaak zijn van de klachten. Nu maar weer een afspraak maken met de huisarts om de uitslag te bespreken.