Ik ben het zo zat! Het gebeurd momenteel zo ongeveer dagelijks dat katten op de tegels in de achtertuin poepen. Vandaag was het record, het moet vannacht gebeurd zijn, want gisteravond lag er nog niks. Maar er lagen vanmorgen eerst 2, en toen ik terug kwam uit mijn werk, weer 2 (dus in totaal 4!!!!!!!!!) kattendrollen. :x Word er letterlijk strontziek van. Normaal weet ik dat katten hun drol altijd ondergraven onder zand of zo, maar bij ons leggen ze het gewoon neer en lopen er bij weg. Eerder was het sproeien een probleem hier in de tuin. Nu lijkt dat wat te zijn verminderd, maar nu is dat poepen een probleem. We hebben al veel eraan gedaan om katten weg te houden. Zo'n speciaal apparaatje aan de muur van 30 euro, maar hielp geen 'drol'. We hebben ook gras in de tuin veranderd voor tegels, want voorheen deden ze het in het gras. Kattenschrik uitgeprobeerd maar helpt ook niet. Voor mijn dochter hebben we de tuin ingericht als 'speeltuin'. Er staat een glijbaan, een speelhuisje en een trampoline. Maar we moeten eerst de hele tuin onderzoeken of er niks ligt, en ookal heb je het weggehaald, dan vind ik het nog goor, het heeft er toch gelegen dan, om dan mijn dochter te laten spelen. Wie o wie heeft de gouden tip? Is er een speciaal middeltje? Wat zouden jullie doen? En ik heb niet zoveel zin om er tientallen euro's in te spenderen. We hebben zelf geen huisdieren. Dus heb niet veel zin om geld voor andermans katten uit te geven. Maar misschien is er een heel simpel goedkoop middel om het probleem te verhelpen?
Ik lees mee, hier ook zo'n goor beest waardoor ik iedere ochtend de tuin moet controleren, voordat mijn jongens de tuin in kunnen. Vooral het gras is hier een favoriete strontplek.
http://https://www.deoosteindeonline.nl/product/4630/bsi-stop-spray-honden-en-katten-800-ml/?gclid=Cj0KEQjwztG8BRCJgseTvZLctr8BEiQAA_kBDzAlphimfIrFCA7g5_dJkgJ48FNwiSILkYVy7O-QKDMaAhgy8P8HAQ Wij hebben deze. Dit werkt voor een tijd. Daarna weer opnieuw sprayen. Pas wel op met inademen ervan, slaat vreselijk op mijn keel.
Wat vies hè, zeker als je denkt dat je kind even lekker in JULLIE tuin wil laten spelen. Kan me voorstellen dat je dit zat bent. Katten schijnen een hekel te hebben aan ballonnen, aluminiumfolie en de geur van citroen, misschien al geprobeerd, maar ik weet niets anders.
Er zijn planten die je in je tuin kunt planten waar katten niet van houden. Weetjes over katten voor alle informatie, Kattenweetjes, Uit de tuin
@dochters, ja het is gewoon niet leuk @Igglepiggle Bedoel je deze? https://www.deoosteindeonline.nl/product/4630/bsi-stop-spray-honden-en-katten-800-ml Is dat niet ook irriterend voor kinderen? "Door contact met de behandelde oppervlakte ontstaat een tijdelijke irritatie bij huisdieren, wat maakt dat ze die plaatsen mijden."
Wij hadden ook van die schijtbeesten in de tuin, Enige wat hielp: tuin zo maken dat ze er niet in kunnen komen.
Met een emmer/tuinslang water in de aanslag staan 😁 Zo goor.. Stront in je tuin terwijl je kids rond hebt lopen op blote voetjes. Snap je frustratie
@ Duma, ze komen eigenlijk altijd via de schutting, en aan weerszijden hebben we schuttingen. Weet niet hoe ik goedkoop iets kan veranderen daaraan dat ze niet meer komen. @ Leraje, nou we hebben zelfs een hond gehad. Maar die katten waren/ zijn hondsbrutaal en trokken zich niks aan van de hond. Eentje haalde zelfs een keer uit naar de hond dat ie met de nagel in het oog kwam (dat zag ik gebeuren), arm beestje en hadden we ook nog dierenartskosten. Je kunt je vast voorstellen hoe klaar ik ben met katten. :x @ Mam1991, er ligt hier standaard een waterpistooltje gevuld met water, maar helaas ben ik altijd te laat. En volgens mij doen ze het vaak 's nachts. Het is de volgende ochtend altijd weer een 'verrassing' zeg maar of er de volgende dag wat op de stoep ligt. En de hondeneigenaren maar belasting betalen. Laat ze dat ook voor de katteneigenaren invoeren. Ik heb meer last van katten dan van honden.
Daarom houden wij onze kat dus binnen en buiten aan een lijn (we hebben een lange lijn in de achtertuin met een tuigje zodat ze redelijk vrij kan rondlopen zonder dat ze ontsnapt). Hier wordt de voortuin altijd volgepoept en ondanks dat we zelf een kat hebben heb ik daar zo'n hekel aan! Niet aan de beesten, die kunnen er niks aan doen. Ze weten niet beter. Koffiedrap schijnt te helpen. Daar willen katten niet in graven. Alleen als ze op de stoep poepen heb je er niet veel aan. Helaas gebruiken wij alleen koffiepads dus ik heb het nog niet geprobeerd. Ze houden ook niet van aluminiumfolie.
Komen ze over de schutting? Zo ja dan kan je daar een buis of balkje ophangen die ronddraaid zodra ze er op willen springen/aan gaan hangen. Bovenop horizontaal bijv een pvc buis of rondhout bevstigen op zo'n manier dat ze draaien. Google maar eens
Wij hebben zelf de katten die de tuin niet uit mogen, wij hebben kippengaas bovenop de schutting en dat iets af laten buigen naar beneden als ze springen springen ze als het ware in het gaas. Hierdoor gaan ze de tuin niet uit en heeft een ander geen last van mijn katten.
Stroomdraad rondom je schutting. Je hebt speciale stroomdraden met apparaat voor rondom de vijver. Katten krijgen een flinke opdonder, maar voor mensen is het veilig. Werkte hier prima!
Onze ex-buren vangen de beesten en brengen ze naar het asiel als de eigenaar onbekend is of na harhaaldelijke verzoeken niet wil meewerken aan een oplossing. 😏
Wij hebben anti-klim strip op de schutting geplaatst. Sindsdien helemaal geen last meer van die schijtkatten in de tuin.
Was toevallig gister bij mijn opa en oma, die hebben 2 apparaatjes in de grond geprikt die irritant piepen (soort mosquito tegen hangjeugd). Hun bloementuintje werd eerst dagelijks omgeploegd door een kat, maar nu durft hij er niet meer te komen.