Het is lang geleden dat ik hier wat geschreven heb, maar moet mn veerhaal nu effe kwijt...Sinds maart heb ik besloten om bij mijn vriend (en vader van mn zoontje) weg te gaan. Ik kon er niet meer tegen: egoisme, lang leve de lol, geen rekening houden met ons, 90% van de zorg voor zoontje kwam op mijn bordje, veel alcohol gebruik in het weekend en door al deze dingen veel ruzies. Nu heb ik al veel geregeld: huisje gekoct, samenlevingscontract ontbonden, etc.... En voor onze zoon is er een ouderschapsplan opgesteld. hij komt bij mij wonen en is het ene weekend van vrijdag avond t/m maandag avond bij zijn vader, het andere weekend van zondag avond tot maandag avond. Ik maak me hier veel zorgen om. Nu wonen we nog in één husi en ben ik er nog om voor onze zoon te zorgen als hij de hort op is (waar hij gretig gebruik van maakt). Maar hoe gaat dat straks?? Ligt ie dan ook lam op de bank en spookt onze zoon wat verdwaald door huis?? Of mag oma het oplossen? Of misschien neemt hij hem wel mee naar de kroeg (meen het serieus hoor; hij is er toe in staat) Het maakt me zo boos..... ook hoe er nu met ons word omgegaan. Hij gaat zaterdag de hele dag werken en eind vd middag naar een of ander feest. Nou wou ik graag s avonds naar een ander feest, maar hij kon niet eerder weer komen,, want dan was het feest nog niet afgelopen!! Terwijl hij dus al 4 weekenden achter elkaar op stap is en de zondag ziek is van de drank..... nou maakt het mij niet zo veel uit dat ik niet naar het feest kan, maar het gaat me om het principe: hij wel elk weekend en ik niet??? kom nou toch, we hebben toch samen een kind??? Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Wat hebben jullie gedaan/hoe gingen jullie hier mee om?
ik heb geen ervaring ermee maar het lijkt mij dat als dit inderdaad zo is dat hij al gauw genoeg onder deze afspraken van het weekend uit wil komen. of oma moet het oplossen waarschijnlijk. als ik jou was zou ik wel in de gaten houden wat hij met jullie zoontje allemaal doet en als je er ooit achter komt dat hij hem mee neemt naar de kroeg of gewoon achter laat om te zuipen daar een melding van maken. hij is dan zeker niet in staat om een goede ouder te zijn en zal hij waarschijnlijk uit voogdij worden gezet( ookal is dit alleen maar in het weekend)
Ik zou nu al deze zorgen gaan uiten waar je het ouderschapsplan hebt laten maken. Desnoods hulp zoeken hiervoor bij maatschappelijk werk of bureau voor jeugd en gezin. Dit is laagdrempelig maar kan echt effectief zijn. Ik zou namelijk niet willen dat hij eerst iets flikt voor er wat gaat gebeuren. Je weet immers niet wat er in een kroeg gebeurd, zeker niet als hij al halfzat is.
bedankt voor jullie reacties. bij de mediator weten ze al dat ik me hier zorgen over maak. mijn ex weet het ook trouwens dat ik daar zorgen over heb. ik ben van plan om, in onze nieuwe woonplaats, wel bij jeugd en gezin langs te gaan. al is het alleen maar om mijn zorgen aan te geven... en inderdaad, het zou beter zijn om het natuurlijk voor te zijn...... ik hou nu ook al alles bij hoor. elke avond dat hij dronken thuis komt en de volgende dag niet voor hem zorgt, noteer ik...
Wat een ******. Heb je een goed contact met je SM? Misschien kan je haar vragen hem bij te staan tijdens de dagen dat hij je zoontje heeft en dan ben je zeker dat hij goed zit. Misschien dat die verantwoordelijkheid ineens wel een beetje zijn ogen opent?
mijn SM ziet totaal niets negatiefs aan haar kinderen... ze zou nooit iets slechts over hun zeggen, dus nee... das geen optie... haha
Als ik dit zo lees, is mijn eerste gevoel dat je je zoontje zolang hij zoveel drinkt/feest niet een heel weekend bij hem laat (als je straks je eigen huisje hebt). Misschien dit met hem bespreken en de ouderschapsregeling alvast (deels) in laten gaan. Is het zijn weekend, dan blijft hij gewoon thuis om voor jullie zoontje te zorgen (ook al ben jij er ook) en het andere weekend mag hij doen wat hij wil. Zoals het dan ook zou zijn, kan je altijd een weekend wisselen. Als hij dit niet zou willen, of je vertrouwd het tegen die tijd nog niet, wacht dan niet te lang om actie te ondernemen. Stel dat er iets gebeurd, dan is het te laat. Luister naar je (moeder)gevoel!
Is er dicht bij hem niet iemand die een beetje oplet op jullie zoontje. Volgens mij heeft hij 0 % verantwoordelijkheidsgevoel. Lijkt mij erg zwaar om het kind bij hem achter te laten..sterkte
Ik lees dit..We zaten samen in een zwanger worden groepje. Ik wil je veel sterkte wensen in deze rotperiode! Vecht voor je zoontje en schakel de instanties in. Better safe than sorry! Zorg ook goed voor jezelf en laat je niet gek maken Door hem!
Mee eens, alles doorgeven dan is er bij een volgende keer al wat duidelijk dan hoef je niet weer overnieuw te beginnen dan weten ze al waar je het over heb.