een hele dag pis opkuisen, ik word er gek van!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    de titel zegt het al.

We hebben hier een mannelijke chihuahua/pincher rondlopen en hij zeikt echt alles onder een hele dag door, en hij doet het niet als ik het zie, nee hoor, hij doet het als ik even met mijn zoon bezig ben of met de was of de afwas. Hij zeikt tegen de kachel, speelgoed van zoontje (we poetsen natuurlijk grondig), tegen de muren, de kasten, de frigo, noem maar op!

We gaan hem laten castreren, ik hoop dat dat helpt, want ik word er echt gek van!!!! :x

zo dat is er even uit!:)

2. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    mijn vriendin deed haar vlinderhondje gewoon een luier om :D
    en het werkte super goed!!!

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    is er niet een medisch probleem met em?

4. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    nee, er is geen medisch probleem, hij is volledig onderzocht en goedgekeurd door de dierenarts.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoe oud is het hondje en hoelang doet ie dit?

6. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vrees dat dit niet zal helpen, als je hond nu eenmaal gewent is aan sproeien stoppen ze meestal niet na een castratie. Dit had je helaas moeten doen voor hij begon te sproeien.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik "denk" dat het een dominantie probleem is.. Wanneer is het begonnen?

Mocht je de hond even niet in het zicht hebben dan kun je de bench evt commanda "mand" geven of in de bench doen..

En ik denk dat een goede gedrags/gehoorzaamheidscursus een goede oplossing zal zijn..

8. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    hij was toen nog te jong om te laten castreren, hij was toen een maand of 4 toen hij begon, hij was redelijk snel zindelijk, het was hem al aangeleerd bij de fokker thuis. nu is hij 1 jaar en 10 maanden oud. ik ben het zo beu. hij wordt op tijd buiten gelaten, enzo, dusja. pfff

9. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik denk echt dat het een kwestie is van rangorde probleem.. Heeft de dierenarts geen telefoonnummer van een goede gedragstherapeut?

10. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    ja, ik zal het zeker eens vragen aan de dierenarts voor een gedragstherapeut, dat zal hopelijk wel werken. dank je wel alvast!

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Oh, wilde net zeggen dat onze chihuahua een jaar nodig had om volledig zindelijk te worden, maar zie dat die van jou al bijna 2 is..

misschien een kattenbak neerzetten? hoor wel eens dat chihuahua's daarmee zindelijk gemaakt worden..

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik denk net als MamavEsmee dat het een rangordeprobleem is, vaak kun je dat met een aantal duidelijk regels al aardig goed oplossen, al zal ik niet te lang wachten om een gedragstherapeut te consulteren of op cursus te gaan, want hoelanger hij dit doet, hoe moeilijker het is af te leren.
    Zindelijkheid was hij blijkbaar al en als de dierenarts zegt dat hij medisch in orde is, is het waarschijnlijk een gedragsprobleem.

13. Jada09

Jada09 Niet meer actief

jep rangorde is meestal het grootste probleem bij honden!
    Mijn teckel deed het ook.....werd er ook knetters van.
    Ben met hem op cursus gegaan en nu doet hij het bijna nooit meer.......voorheen vond ik iedere dag wel iets nu misschien 1 x op de maand en soms ook maanden niets!
    En hij is niet gecastreerd. Hoop voor jou dat castratie helpt maar ben er bang voor.

Deel Deze Pagina