Ik mis het oude ZP

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik mag mezelf geen eens "oppermoeder" noemen, krijg ik al een reactie, wat is het verschil met een normale moeder....

zucht, sneu

2. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom mag dat niet...en wat krijg je dan in hemelsnaam voor reactie???:(

3. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    het staat in mijn handtekening, ik vind het leuk want ik voel me een goede moeder, dat mag toch vind ik zelf. De reactie is precies wat ik schrijf: "wat is het verschil met een normale moeder"

ik ben sinds 2011 lid en zie dus dit soort reacties

4. tuc

tuc Niet meer actief

Dat stuurt iemand dan naar je??? Heel vreemd.

5. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Wat mij het meest gestoord heeft bij sommige topics, is dat niet iedereen die reageert de voorgaande reacties van de TS leest in datzelfde topic. Dat hoeft natuurlijk ook niet altijd, maar soms worden er door reagerenden vragen gesteld die al eerder gesteld zijn en die om een soort verantwoording van de TS vragen, terwijl de TS er al eerder duidelijkheid erover heeft gegeven. Je moet je niet de hele tijd hoeven te verantwoorden, hooguit één keer, is mijn mening :)

Ik heb ook het idee dat sommige mensen een verwijt maken en vervolgens niet eens de reactie van een TS lezen. Wat is dan het nut van het verwijt?

Ik kan niet zo goed tegen vervelende reacties die geen enkele functie hebben. Wanneer iemand bijv. speciaal naar zp is gekomen om om advies te vragen, omdat diegene ongewenst zwanger is geworden door onveilige seks, krijgt diegene in het eigen topic verwijten over hoe dom het is om onveilig seks te hebben. Dat vind ik zo vreemd. Wie wordt daar nu wijzer van? Ik denk als ik zoiets lees ook wel dat dat niet echt slim is, maar zie de toegevoegde waarde van een verwijtende reactie voor de TS niet.

Zo, sorry hoor, even van me af geschreven :) hoop dat ik het goed verwoord heb ;)

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is wel heel erg!!

7. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dat valt nog mee eigenlijk. Heb op het andere forum al meegemaakt dat men de ongewenst zwangere meedeelde beter af te zijn met een abortus (terwijl de persoon in kwestie al meerdere maken aangaf dat abortus geen optie was). Als het zó moet blijf ik liever op zwangerschapspagina....

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ken het oude ZP niet.
    Kom hier pas sinds maart 2012 maar ik kom tegenwoordig niet meer zo veel en reageren doe ik nog maar weinig.
    Het valt mij ook op dat de sfeer zo nu en dan best grimmig kan zijn.
    Veel wordt vaak uit zijn verband gerukt en als iemand anders dan wil uitleggen hoe of wat hij/zij bedoelt dan wordt daar volledig overheen gewalst en wordt het vervolgens tig pagina's gequote.
    Erg flauw en dan krijg ik toch echt een flasback naar mijn tienerjaren en dat stadium ben ik toch al vele jaren gepasseerd.

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Heeeeel herkenbaar.
    Ik wilde ook bijna een gevoelig onderwerp openen. Maar ben over zo'n soort onderwerp een paar jaar geleden zo enorm aangevallen dat ik toch maar alles weer gewist heb.

10. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik ben van 2008/2009, ben hier al eens eerder geweest dus.
    Het was toen al niet veel qua discussies. Die waren fel en er waren zat vrouwen aan het pesten.
    Nu is het nog erger want je merkt dat de ts steeds vaker een topic vroegtijdig laat sluiten.

Ik open ook eigenlijk geen topics waar ik om meningen vraag, terwijl ik mij vaak zat afvraag wat anderen er van zouden vinden. Niet omdat ik bang ben voor de reacties, want haatreacties doen mij echt niks, maar omdat ik geen zin heb om mij 100x te moeten verklaren. Ik lees zo vaak dat een verhaal een eigen leven gaat leiden omdat iemand eens een aanname doet en de rest daarna het voor waarheid ziet. Niet lezen, niet doorvragen.

Jammer dat het zo moet, ik kan mij niet voorstellen dat Jan en Lotte dit voor ogen hadden toen ze hieraan begonnen.

11. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ken het forum ook niet van die tijd maar ik zit soms echt met fronsende wenkbrauwen topics te lezen. Echt die reacties die sommigen meiden hier krijgen... Iets meer respect zou sommige meiden sieren.

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Het kwetsende zal wel weer afnemen als de jongere garde opgroeit. Misschien dat de 'oude stempel' dames het forum nu als ongezelliger ervaren omdat we ouder en wijzer zijn nu? Ik lees namelijk best een paar reacties in dit topic die letterlijk zeggen: "ik was vroeger ook zo'n b*tch" :)

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    ik ben lid sinds 2009 en lees al mee vanaf 2008 ik heb hier veel gehad aan advies van de mede mama's wn vind het ook leuk om advies te geven. Maar het gemeut en betutteling wat tegewoordig gier geldt vind ik echt te meutig. Je mag het niet eens over geslachtsgemeenschap hebben.... denkt het beheer dat de baby's door de ooievaar gebracht worden?? En is gewoon een hele andere sfeer.

14. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Misschien omdat ik net van school kom... en daardoor anders met je wordt omgegaan dan op school... maar ik heb sowieso het gevoel dat mensen de laatste jaren harder zijn geworden en minder accepteren dat er verschillen tussen mensen zijn... misschien door de crisis ofzo op de een of andere manier.

15. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik ken het oude ZP niet en kom te weinig op ZP om mij druk te kunnen maken over hoe anderen reageren.

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Het is niet alleen het feit dat het qua respect enzo is veranderd maar ook qua regels vanuit het beheer. Beheer werkt niet altijd even eerlijk helaas. Meet soms met twee maten en dat is jammer.

Ik was inderdaad vroeger ook een bitch en dat geef ik ook eerlijk toe maar hoe het er toen aan toe ging zo gaat dat nu niet. Ondanks de felle discussies kon er wel gediscussieerd worden dan was het niet na pagina 2 al dat gelijk de TS zo diep de grond in werd geboord dat het topic werd gesloten.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik maak mij ook niet druk hoor vind het alleen jammer.

18. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik weet nog goed dat mijn aller eerste bericht hier was dat ik het zo fijn vond hoe de dames met elkaar meeleefde en respect hadden voor elkaar.
    Gelukkig is dat toch op vele gebieden nog zo.
    Ja het gaat er soms hard aan toe en respectloos. Dat is helaas echt veranderd.
    Maar gelukkig overheerst voor mij persoonlijk nog steeds het positieve.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Je hebt het onder andere over mijn mening en dat vind ik nog steeds.
    Alleen vind ik dat je het zo ontzettend zwaar oppakt...
    Maar goed, jij vroeg om een mening en die heb ik toen gegeven.
    Ook daar moet je tegen kunnen vind ik.

Ik vind het jammer dat een topic zo snel wordt dichtgegooid als het er een beetje hard tegen aan gaat. Ik ben ook niet altijd online en als ik zie dat bijvoorbeeld mijn stukje tekst te hard was, of totaal verkeerd is overgekomen, ik niet eens de kans krijg om het recht te zetten.

Ik ben namelijk helemaal niet van de PB's.

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja dat vind ik ook wel wat ver gaan hier.

Deel Deze Pagina