Hoi hoi, is het normaal dat je een aantal maanden na de bevalling nog klachten kan krijgen ?? Heb al een paar weken last van hoofdpijn, moe, kort van lontje, bang dat er iets is met me. Ben echt super blij met mn zoontje, ben zo trots. Wil hem zo graag op zien groeien en zijn moeder zijn. Ik merk ook dat het allemaal niet niks is, moeder worden, baby naar het kdv brengen, gewoon door gaan als je zelf ziek bent,een heel ander ritme. Als ik het mensen heb over ontzwangeren krijg ik negatief geluid....dat was er vroeger ook niet word er dan gezegd. Woensdag ga ik naar de huisarts, jammer genoeg is het niet mijn eigen arts, omdat het me toch een beetje belemmerd. Sorry moest het even van me af kletsen
Kan best hoor dat je gewoon even flink aan het ontzwangeren ben.Het is best een omschakeling als er ineens een kleintje is.En nu dat je echt in een ritme gaat zitten dan krijg je toch een bepaalde rust over je heen,omdat het soepeler gaat lopen en gewoonte wordt en die rust zal er voor zorgen dat je aan het ontzwangeren gaat. Als mensen de opmerking maken van dat was vroeger ook niet moet je gewoon bij je zelf denken vroeger was er zo veel niet.Vroeger werd de vrouw verplicht om thuis te blijven en door te gaan want ooh wee als het eten niet op tafel stond tijden veranderen hoor en ja bij deze tijd hoort ontzwangeren ook.
Ook ik vond de eerste maanden heel erg zwaar. Maar ik denk ook dat het goed mogelijk is dat het ontzwangere kan zijn. 9 maanden op, 9 maanden af zeggen ze altijd. En als ik naar mijn lichaam kijk en luister klopt dit ook wel. Laat jezelf woensdag eens testen op je ijzergehalte. Als je zo moe bent, kan het goed zijn dat je ijzergehalte te laag is.
Hey meiden bedankt voor jullie reacties. Het is denk ik ook wel logisch dat je na een tijdje pas echt ontzwangerd. Vooral als je een ritme hebt die bij je past.Dan kom je meer tot rust en dan... Zal idd vragen naar mn ijzergehalte. Waar ik het meeste zorgen om maak is de hoofdpijn. Daar krijg je natuurlijk ook snel last van als je spanning en last van vermoeidheid hebt. Je krijgt met zoveel gevoelens te maken nu. Ben zo blij dat ik een moeder ben, je leven krijgt echt betekenis maar die hormomen mogen van mij wel gestolen worden...ik hang wel een bordje op... "Hormonen gratis op te halen"
Hey Meid. Wat een herkenbaar verhaal. Ons meisje is alweer ruim 3 maanden en ik heb het idee dat ik net na mijn bevaling fitter was dan nu. Ook last van hoofdpijn, vermoeidheid etc. En ik ben heel erg met de dood bezig.. Want nu Jolé er is, mag en kan ik niet dood gaan. Hierdoor ben ik tot twee keer toe gaan hyperventileren. Heel eng. En sinds ik op advies ben gaan stoppen met de borstvoeding wordt het bij mij al minder. Ik ben nu veel minder gestresst. Heel apart. Misschien toch en soort hormoon door de borstvoeding?! Het gaat vast goed komen met ons! Liefs, Sandra
Heb het ook gehad, zelfs ruim 10 maanden na de bevalling. Huisarts kon geen lichamelijke oorzaak vinden na uitgebreide bloed en urinetesten en kon dus niets voor me doen. Ben toen bij acupuncturist terecht gekomen en die bemerkte enkele slecht functionerende energiebanen, ontstaan door zwangerschap en bevalling. Met een paar behandelingen voelde ik me al 80% beter.