Sinds een paar maanden is er elke ochtend een man op 't station die dezelfde trein pakt als ik (en savonds dezelfde trein terugneemt). Nu liep hij mij al een tijdlang heel boos aan te staren, echt alsof die woedend op mij is, ik negeerde dat altijd maar want nou ja, daar heb ik geen zin in. Maar een tijdje geleden hoorde ik hem steeds scheldwoorden mompelen, plots op mij gericht dat ik "fugly" ben, inclusief de boze blikken. Tot tweemaal toe wou die echt naar mij uithalen zonde enige rede (ik praat niet tegen hem, ik staar hem nooit aan..En ik scheld zeker niet terug!) Hij kwam heel dicht naar mij toe met zijn hoofd en wou me een kopstoot geven maar dat deed ie niet niet. Een paar weken terug kwam die op me af "oh dear" dacht ik al, hij begon me te vragen "Haalt je vader je niet op vandaag?" nou, hij bedoelde dus mijn partners oom en ik zei dus "Dat is mijn vader niet maar m'n oom." "Well, you're f*cking retarted then" zei hij en fietste toen weg... Weet iemand wat ik hier nu mee moet? Voel me er niet zo lekker bij..
jakkes... ik had sowieso al geen antwoord gegeven op zijn vraag. maar is het niet gewoon iemand die niet helemaal goed snik is ofzo. zou hem igg helemaal geen lucht geven.
Oei, dat klinkt als iemand die het psychisch niet helemaal op een rijtje heeft en een slachtoffer zoekt. Ik zou het toch wel melden. Misschien in die tussentijd een trein later nemen?
Lijkt me gewoon een gestoorde... kun je geen andere trein nemen? Hij heeft je waarschijnlijk een paar keer gezien op het station en is begonnen tegen je aan te praten. Dat doen dat soort figuren soms, het is eng maar je kan er niet veel tegen doen zolang hij niet echt over de schreef gaat. Kun je geen andere trein nemen, zoek andere mensen op het station op en ga daarbij staan. Als hij aankomt, draai je rug naar hem toe en ga zeker niet in gesprek. Met veel mensen in de buurt zal hij waarschijnlijk niet agressief durven worden.
Ik zou kijken of er meer mensen zijn die altijd dezelfde trein nemen, en daar een praatje mee aanknopen elke keer. Of een trein eerder/later nemen en dan 's middags ook eerder/later naar huis. Wat een gek joh, zou er ook bang van worden.
gewoon een foto van hem maken met je mobiel, en als hij dan weer zo doet, dan meld je dat je zijn foto met aangifte richting de politie doet als hij je niet met rust laat.
Bah, wat een engerd, misschien eens informeren bij de politie wat je kunt doen, zou bang zijn dat hij steeds een stapje verder gaat. Verder zou ik niet met hem in gesprek gaan of op hem reageren, sterkte!
Wat een gek zeg. Ik zou het zekker ergens melden. Ik zou zelf niet meer die trein pakken....ben echt een angsthaas wat dat betreft.
De trein is van 7 uur sochtends en een trein later betekent meteen dat ik te laat op m'n werk kom, ik ga al ergens anders staan op 't station. Om 7 uur sochtends zijn er trouwens bijna geen andere mensen en hij praat tegen iedereen, maar wel aardig als "You're alright mate" en dat soort dingen.
Nou ja zeg! Ik zou een conducteur zoeken of navraag doen bij de politie. Misschien kunnen zij je tips geven, of je helpen? .. wat onwijs naar!
Melden bij de politie dat je bedreigd wordt dagelijks met locatie erbij en dat het voor jou een onbekende is. Klinkt als iemand die psychisch niet in orde is, misschien zelfs wel psychotisch. Als dat zo is kan de man er zelf niks aan doen, maar is het wel noodzaak dat het bekend is zodat hij hopelijk hulp kan krijgen. Kun je geen trein eerder nemen?
Misschien zou je dit voorval aan je baas kunnen vertellen,en mag je dan voortaan een latere trein pakken? En zou toch maar eens contact opnemen met de politie.
Kwartiertje eerder/later de trein nemen (als dat kan natuurlijk) en verder bij andere mensen gaan staan. Ik heb het ook een keer gehad (niet dagelijks) maar die man ging me zo benauwen dat ik naar iemand anders toe liep, iets vroeg zoals van: weet jij of... (hoe laat de trein gaat/waar kan je pinnen/enz) en toen erna eerlijk verteld dat ik me niet prettig voelde door die man en graag even bij iemand anders wilde staan/zitten voor de zekerheid. Diegene vond het geen probleem.
Zijn er geen medewerkers van de NS (of andere maatschappij) op het station? Geen beveiliging of iemand bij de infobalie? Ik kan me voorstellen dat je het helemaal niet prettig vind. Het klinkt alsof deze man in zijn gedachten een ruzie met je aan het voeren is. Je bent zijn slachtoffer en ik denk niet dat dat ineens gaat veranderen. Zeker niet als je niks hebt gedaan om het uit te lokken. Verder dan een andere trein nemen kom ik ook niet kwa tips. Lastig hoor
hij gaat dus al steeds een stapje verder... denk niet dat hij ineens ophoud of stapjes terug gaat nemen. die man is duidelijk niet in orde.. en zal volgens mij steeds verder gaan.. wie weet wat ' stemmen ' in zijn hoofd zeggen.. de volgende keer steekt hij je misschien neer in het voorbij lopen. ik zou de politie inschakelen.. en vragen of ze de volgende keer iemand willen sturen (in burger ofzo) die een oogje in het zeil kan houden.. en ook daadwerkelijk ziet dat hij zo doet tegen je.. als hij in politiepak daar staat, dan doet die man natuurlijk niets of dat je aan een medereiziger.. of buurvrouw vraagt om mee te gaan die jou dan stiekem filmt de heletijd.. dan heb je ook bewijs
Dat heb ik vroeger ook eens gehad. Een of andere griezel die op het station tegen me aan ging staan en ging zeuren. Een vrouw zag dat en deed alsof ze me kende 'heee, hoe is het tegenwoordig met jou, lang niet gezien, blabla'. Toen haakte die vent meteen af en liep weg. Nou ja, ik had hem wel eens vaker gezien, maar hij heeft me daarna ook niet meer lastig gevallen.