maar je weet waar de hond is? heb je hem alleens opgezocht? misschien zie je dan zelf ook hoe gelukkig(er) als hij misschien is... soms is dat goed om het af te sluiten. Ik zou er niet aan moeten denken mijn hondjes te moeten missen dus maar jeetje 11 jaar... naja er is al genoeg over gezegt denk ik.
wat een gemis ja....vooral na zoveel jaar... je hebt hem nu een ander huis geboden, hij zal tijd nodig hebben om te wennen..zelf ben ik van mening dat je het beter bij telefonisch, mail en foto contact kan houden...ik ben bang dat als je er langs gaat je misschien geen afscheid kan en wil nemen plus dat het voor je hond wel heel emotioneel kan zijn..als hij denkt met je mee terug te mogen en je neemt weer afscheid...
Ik snap heel goed hoe rot je je nu voelt, je maatje een beter leven gunnen is een hele moeilijke maar dappere stap! Ik heb het ook gedaan 4 jaar geleden met mijn hond, en ik kan je vertellen, ik mis hem nog elke dag. Maar ik weet dat hij veel beter af is, meer aandacht, heerlijk op een boerderij. Nu werk ik parttime ( destijds 40 uur) en denk ik weleens, ik wou dat ik hem nu nog had, nu heb ik wel tijd. Maar dat is allemaal terugkijken en daar heb ik niks meer aan. Weet dat je de juiste keuze hebt gemaakt, hoe vreselijk moeilijk ook, hij zal je dankbaar zijn, echt waar. Geef het de tijd. Ik heb mijn hond nog eenmaal opgezocht bij zijn nieuwe baas, dit weerzien was heel emotioneel maar ik heb het daarna wel goed af kunnen sluiten, en ik heb er nu vrede mee. Ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuf!
Ik wil toch ff voor ts opkomen zeg. Dat niet iedereen het met haar keuze eens is prima maar dat ze oa egoïstisch wordt genoemd vind ik wel heel raar en bot en onaardig. Egoïstisch was het geweest als ze geld genoeg had gehad en zo nodig toch op kindjes wilde gaan passen en de hond maar lastig vond. Het is voor haar noodzaak om zo geld te verdienen aangezien ze er alleen voor staat met 2 kindjes en ze heeft voor haar gevoel juist het beste voor de hond gewild. Dus je mening geven heel prima maar doe het dan een beetje tactisch en met met respect. Ts heeft het zo al moeilijk genoeg zonder mensen die haar gaan lopen veroordelen.
Sommige mensen moeten ook keuzes maken die misschien niet zo leuk zijn maar wel noodzakelijk, sann je hebt helemaal gelijk meid! Ik vindt het ook een beetje bot om nu zo te gaan reageren op TS...geef gewoon je mening zonder iemand te veroordelen!
krijg een brok in mijn keel , als ik jullie foto zie. Ik had hem nooit niet weggedaan... Verder zeg ik er niks over...je hebt al verdriet genoeg
Ik hoop niet dat ik iets verkeerd heb gezegd.. Zo ja, sorry. Zoals ik al zei; ik wens je veel sterkte!
Vervelend om deze keuze te hebben moeten maken. Maar ik denk dat het verstandig is dat je de hond nooit meer ziet. Als je hem opzoekt gaat hij helemaal uit zijn plaat van blijdschap, en dan ga je weer weg zonder hem. Dat geeft zoveel stress. Als je van hem houd laat je hem los. Voor het nieuwe baasje is dat ook niet leuk om te zien hoe gek hij dan nog op jouw is.
sann en cindy bedankt! ik werk 5 dagen! van 7.30 tot 18.30!! ik heb constant 6 kinderen! als mijn kinderen op bed liggen an ik weer opnieuw aan de schoonmaak , er zijn avonden dat ik tot een uur of 22 bezig ben... deze beslissing is niet uit de lucht komen vallen, ik heb er veel over nagedacht en hij is niet met de eerste de beste mee gegaan hij is nog helemaal gezond volgens de dierenarts en kan nog wel jaren mee, voelt zich niet oud en komt ook niet oud over een herdershond heeft nou eenmaal beweging nodig en die kan hij jammer genoeg bij mij niet meer krijgen deze keuze doet mij veel pijn en verdriet een forum is er niet om mensen af te kraken! tuurlijk mag je zeggen wat je wil, maar hou ook rekening met een ander(is mijn mening) er is een duidelijke afspraak gemaakt, dat als de hond zich niet kan aanpassen komt hij terug, dus NATUURLIJK gaat hij er niet aan onder door, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen dat ik hem hiermee de dood in jaag dit is van de moeilijkste keuzes ooit geweest! hij is altijd goed voor mij geweest, en ik vond dat ik nu iets terug moest doen, en dat heeft niets maar dan ook niets met egoisme te maken, maar dat is liefde! liefde voor mijn hond...
Ik veroordeel je niet....ik voel alleen je verdriet en vanuit dat gevoel zeg ik , ik had hem nooit weggedaan. Maar soms is een keuze nog zo moeilijk, maar wel de juiste.
Pff lastig zeg wij hebben onze hond nu een jaar (was ook 6 weken toen ze bij ons kwam). Moet er niet aan denken om haar weg te doen en dat is pas een jaar kan me niet voorstellen hoe het is als je hond er al 11 jaar is... Wat zeggen je kindjes er van? Heb je het ze goed uit kunnen leggen? Mijn stiefzoontje moet onze hond ook een halve week per week missen en dat vindt hij echt niet leuk!... Ik hoop dat het snel beter gaat met je gemis en verdriet en anders dat je hondje snel weer terug is mocht het niet gaan... Wou nog ff tegen je zeggen dat ik het wel knap vind, maar denk niet alleen aan de hond zn kant als jij je hond echt te veel mist... misschien moet je dan nog eens dr over nadenken? (snap dat je het nu eerst tijd wilt geven hoor )
Bah wat naar om zo'n beslissing te moeten nemen. Ik denk wel dat wanneer het ok gaat bij zijn baasjes, je hem niet op moet zoeken. Dat werkt verwarrend, voor jou en hem. Sterkte!
de jongste merkt er niet zo veel van en ik heb de oudste overal bij betrokken, ook met het meedenken ervan hij zegt alleen dat hij hem mist als we het er over hebben, maar gaat er goed mee om en wat opzoeken betreft, ik wil hem nog wel een keer opzoeken, en dat doe ik pas in het voorjaar een keertje als hij goed gewend is, en ik ook aan de situatie ben gewend..eerder niet het schijnt dat als je een hond weg doet, de hond verder gaat met leven en zich aanpast aan zijn nieuwe leven..natuurlijk hebben ze er tijd voor nodig maar een hond zoekt toch weer een roedelleider, en als ze dan ook gaan trainen met een hond ( wat ze gaan doen!!) het sneller gaat... ik heb veel informatie bij elkaar verzameld.. maar nogmaals..als het echt niets word, komt hij koste wat kost terug..(afspraak)
wat knap van je dat je deze keuze hebt kunnen maken zeg. Wij hebben 2,5 jaar geleden ook voor deze keuze gestaan, maar dan omdat onze amerikaanse bull ging grommen naar ons zoontje. Echt alles aangedaan tot hondengedragkundige aantoe. En deze vertelde inderdaad dat een hond zich aanpast aan zijn nieuwe roedel ook al zal hij zijn oude missen. Bij ons kwam het uitendelijk door medische redenen dat hij dit deed en bleek het een wonder te zijn dat hij nog kon lopen en hebben we hem in moeten laten slapen met 5,5 jaar oud. Ik mis hem nog elke dag moet zeggen dat de scherppe kanten eraf gaan maar denk elke dag aan hem. Dus groot respect voor je dat je deze keuze hebt gemaakt.
Ik heb trouwens ook een herder, en die gaat 2 maal per dag met mij wandelen, en ligt verder de hele dag te pitten Niet iedere hond heeft behoefte aan veel beweging. Hij is 5 jaar oud. in ieder geval veel sterkte met het gemis van je viervoeter. het was een moedig besluit!!
Ik vind dat je best wel in de verdediging schiet. Wanneer je een topic als deze opent weet je van tevoren dat er verschillende reacties op gaan komen. Ik vind het verdrietig om te lezen dat jij je er rot bij voelt maar nog veel verdrietiger vind ik dat je je hond weg doet na 11 jaar lief en leed gedeeld te hebben. Hij is (of was) onderdeel van jouw gezin. Hij hoorde erbij, in goede en slechte tijden. Ik begrijp zo'n keuze niet. Als hij nou onbetrouwbaar is richting de kinderen is het een ander geval. Maar niet wanneer je een hond al zolang hebt en alles goed gaat. Niet wanneer je niet in zijn hoofdje kan kijken, en niet wanneer je niet weet of hij daadwerkelijk beter af is bij andere mensen. Je wilt iets voor je hond terug doen omdat hij zoveel voor jou heeft gedaan maar je weet niet of dit is wat hij wilt. En dat hij nog kerngezond is zegt niks over dat hij misschien nog jaren meegaat. Dat weten we nooit. Het enige wat in mij opkomt is geef die mensen hun geld terug en haal dat beestje terug. Zodat hij weer lekker in zijn vertrouwde omgeving is bij een baasje waar hij al 11 jaar mee samen leeft. Maar nogmaals ik veroordeel je niet, dit is mijn mening.
@Tuana denk jij niet dat sommige opmerkingen gewoon ontzettend pijn doen? Zeker kan ze reacties verwachten zoals...ik had dit niet gedaan... maar je kunt ook op verschillende manieren reageren he... Daarbij wilt ze dit gewoon even kwijt zonder gelijk die wijzende vingertjes van iedereen....alsof ze een slecht mens is.. Ze geeft goede redenen aan vindt ik zo en als je alleen je hond bij je wilt houden terwijl je nog niet eens fatsoendelijk met hem kunt wandelen, wat iedere hond verdient...dan is het juist ontzettend dapper om deze keuze te maken.... Toch?
natuurlijk schiet ik in de verdediging, dat is omdat er mensen zijn die vooroordelen omdat ze de situatie niet kennen! doe jij als je een kind hebt van bijvoorbeeld 10, de hele dag in de box omdat je er geen tijd voor hebt??? mijn keuken is klein! ik woon in een normaal rijtjeshuisje en ren mij elke dag weer een slag in de rond'te om alles weer voor elkaar te krijgen en om de volgende dag weer aan te kunnen... ik zou best wel eens willen ruilen een dag met iemand die ''lekker'' thuis zit, of de kinderen naar een opvang brengt om te gaan werken ( te werken omdat ze zonodig op vakantie moeten en leuke dingen te doen) ik werk mij een slag in de rond'te om rond te kunnen komen hoor, sta er alleen voor met 2 jonge kinderen en ik wil ze een goed leven bieden misschien moet jij je eens verdiepen in honden, en zal je tegenkomen dat het anders is, dan wat jij denkt dat het is een hond past zich aan, aan de situatie waar het is.. ja ze hebben tijd nodig maar dat komt wel goed zo, niet komt hij terug