Overdag rustig slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 0Marleen0, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Mijn dochters nu 10 weken en slaapt overdag erg onrustig of niet. Ze heeft last van verborgen reflux waar ze medicijnen voor krijgt, deze werken goed als ze rustig is, maar haar reflux wordt erger als ze onrustig is en dat is nu overdag vaak het geval.
    Ik voed haar, ze is nog even wakker, dan leg ik haar in haar bedje, waar ze meestal wel in slaap valt, maar na soms een uur, maar vaak eerder
    Ineens huilend wakker wordt. Ze is nog doodmoe maar kan niet meer inslaap komen. Bij mij wordt ze ook niet rustig, ze kan haar houding niet vinden. Haar laten huilen doe ik niet, maar ik wil haar wel haar rust geven, maar weet zo niet hoe, tips zijn welkom!

2. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Hoi,
    lastig allemaal he!

een vraagje: hoelang laat je haar opnieuw proberen de slaap te vatten als ze na een uurtje slapen wakker wordt?

onze dochter wordt vaak ook tussendoor eventjes wakker, dat is heel normaal. De ene keer een jengel en ze slaapt verder, soms huilt ze toch wel 5min en slaapt dan weer verder.
    als je ze te snel uit bed haalt, zijn ze idd nog te moe en dus ook niet tevreden bij jou.

wat je kan doen als het haar echt niet lukt, in een draagdoek verder te laten slapen of in de kinderwagenbak....

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Heb je haar bedje schuin staan?

Slaapt ze wellicht liever op haar buik?

Al eens overwogen naar een osteopaat te gaan? Misschien is ze onrustig omdat er iets dwars zit.

4. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Bedankt voor jullie reacties!

Wanneer ze huilt laat ik haar toch wel een minuut of 10 liggen, soms slaapt ze verder maar meestal begint ze na een tijdje 'echt' te huilen en neem ik haar eruit. Misschien haar toch langer laten liggen? Gaat wel tegen m'n gevoel in want kan het huilen niet aanhoren!
    Ook als ze bijvoorbeeld in de kinderwagen in slaap valt met wandelen, kom ik binnen schiet ze wakker en kan ze niet meer in slaap komen.

Waarschijnlijk komt ze dan toch uit een diepe slaap en krijgt ze teveel prikkels...
    Wat dan alleen helpt is met haar op de arm rondlopen, maar ga ik zitten begint het weer.

Haar bedje staat al erg schuin en ze slaapt al op haar buik :)

5. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Oh ja naar de osteopaat zijn we al geweest, heeft erg goed geholpen tegen haar voorkeurshouding, maar hij kon verder op dat moment niets doen.

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Waarom het bedje schuin? Ik ben nieuwschierig....

Hier is het slapen overdag ook moeilijker. Hij valt meestal dan bij mij wel in slaap en soms kan ik hem overleggen in de box maar soms wordt hij dan weer wakker. In de wagen slapt hij meestal wel en blijft hij ook slapen maar als ik hem in zn bed leg word hij wakker. Terwijl als wij hem savonds op zn bed leggen hij nog wel even wakker is maar geen kik geeft en netjes zelf in slaap valt (soms voor wel 10 uur achter elkaar).

Slaapt jullie dochter snachts ook goed? T is toch vreemd dat ze dan overdag niet lijken te willen slapen he?

7. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Je zou een puckababy slaapzakje kunnen overwegen. Ik had hetzelfde probleem met ons zoontje, ook reflux met medicatie en erg onrustig. Sinds hij in het slaapzakje slaapt (de armen bij het slaapzakje in) slaapt hij veel rustiger en wordt minder snel wakker.
    Ons mannetje 'maaide' erg veel waardoor hij dus ook snel wakker werd, sinds het gebruik van de puckababy slaapzak slaapt hij ook 's nachts door. (is nu 13 weken en we gebruiken de puckababy nu 2 weken)

8. Delta

Delta Niet meer actief

hier ook! ik herken je verhaal precies, alsof ik het geschreven heb zelf. alleen krijgt mijn meisje geen medicijnen. haar bedjes heb ik al aan het hoofdeinde omhoog gezet. en verder houd ik als ik haar vasthoud altijd rechtop. als ze wakker word in bed, dan doe ik haar in de bondolino, dit werkt heeel goed! ze word er rustig van, ze is ook onrustig als ik haar bij me heb zonder bondolino, vaak..

dan valt ze in slaap, leg ik haar in haar voorverwarmd bedje met een kruikje, die haal ik nu nog wel weg, nu het nog niet zo koud is..
    helpt hier eigenlijk wel goed.
    al moet ik zeggen dat ik vandaag van half 7 tot 1 uur bij me gehad heb in de bondolino.. nu slaapt ze al een paar tijdje in bed..

9. Delta

Delta Niet meer actief

het bedje aan het hoofeinde omhoog zetten, is zodat de melk niet zo snel omhoog komt..

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    nee, 10 minuten is wel voldoende...langer zou ik ook niet doen. En dan idd met een draagdoek kijken of ze nog verder wil slapen.

over t wakker worden na t wandelen; heel herkenbaar en ik denk wel voor meer moeders! Geldt ook met de maxicosi. Overleggen heeft geen zin, en als je stopt met wandelen worden ze wakker en dan is t best lastig om verder te slapen. Daar doe je niets tegen, ja...niet t huis uitgaan:D:D

ik zeg: inbakeren in de paccodoeken. T is t proberen waard. Erg goed voor kindjes die gevoelig zijn voor prikkels maar ook voor andere onrustige slapers is dit vaak DE oplossing

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik weet dat mijn oudste rond 3 maanden makkelijker ging slapen en nu bij m'n jongste gaat dat ook zo.
    Die ligt pas sinds vrijdag overdag in bedje, daarvoor lukte dat ook echt niet. Die droeg ik bij me of lag in de kinderwagen.
    Het lukt hier nu ook om haar weer in slaap te helpen als ze na 3 kwartier weer wakker wordt en te laten slapen tot de volgende voeding. Nu dronk ze meestal om de 3 uur alleen door hazeslaapjes werd dat 2-2,5u maar ging ze ook weer meer spugen.
    Dus probeer nu de 3 uur aan te houden tenzij ze echt laat merken dat ze eerder honger heeft en langer slapen mag natuurlijk.
    Laten huilen doe ik hier niet, ook geen 5 minuten. Oudste jengelde soms wat als ze moe is, bij de jongste sta ik er gelijk naast zodra ze piept. Als die gaat huilen, wordt het krijsen en dan stopt ze niet weer. Ze huilt eigenlijk ook alleen als ze moe is/overprikkeld en niet kan slapen en komt door het huilen ook niet in slaap dus heeft ook geen nut.
    Ze ligt hier ook op haar buik en het is schemerig boven. Ze ziet me ook niet als ik boven kom, ik zeg ook niks, leg alleen mn hand op haar hoofdje en geef haar een speentje. Zodra ze weer rustig ligt, ga ik weer weg. Heb de laatste dagen vaak heen en weer gelopen maar gaat nu steeds makkelijker. Ze sliep net vrijwel gelijk en heb haar 2x speentje gegeven toen ze na 3 kwartier wakker werd en slaapt nu nog. Ze heeft om 12u gedronken dus ze mag wel weer.

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oh ja tuurlijk... Sorry ik dacht meer letterlijkdus snapte niet wat dat nou voor hut zou hebben, haha

13. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Vanaf de voeding rond 20:00 uur slaapt ze erg vlot in, we moeten haar vaak rond half 12, 12 uur wakker maken, daarna komt ze rond 4 uur weer, dan slaapt ze ook weer goed in. Gelukkig maar!

Inbakeren hebben we ook een tijdje gedaan, maar zal eerlijk zeggen dat we niet erg consequent waren omdat het toen net ruim 30 graden was en ik dat niet aan kon zien. Toen kwamen we er ook achter dat ze lekker op haar buik lag, toen is het oom een tijd erg goed gegaan.
    Hoe doen jullie dit overdag met inbakeren? Tijdens de voeding moet ze er weer uit, dan blijf je toch om aan het kleden omdat ze er in een romer in ligt?

Nu ben ik ook heerlijk aan het genieten, ze ligt al 2 uur lekker rustig in haar bedje te slapen, ze kan het dus wel! Er is nog hoop:)

14. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    In de puckababy slaapzak kan ze evt gewoon haar kleertjes aanhouden. Je kunt tijdens het voeden de slaapzak ook gewoon aanlaten en de ritsjes opendoen zodat ze wel met haar armpjes vrij kan. Ik ben erg tevreden over de manier van inbakeren met de puckababy!
    Google anders maar eens..

15. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Het helpt als je in gedachten houdt dat het geen kwestie is van niet willen, maar van niet kunnen. Ze weten gewoon niet goed hoe ze moeten ontspannen en hoe ze de slaap kunnen vatten.

16. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    Hier n meisje van 11 weken wat overdag niet kan slapen :(
    Ritme is als volgt; verschonen, voeden, omhoog houden ivm reflux (krijgt medicatie), spelen/knuffelen en bij vermoeidheidssignalen naar bed.
    Soms valt ze in slaap, maar is dan na 1 cyclus alweer wakker en niet meer in slaap te krijgen.. Of ze slaapt gewwon niet en blijft maar huilen.. Alles wat ik probeer heeft weinig effect; haar in bedje laten en troosten (als ze niet helemaal overstuur is dan), bij me houden/draagzak, wandelen met reiswieg of maxicosi.. Ze wil niet op dr buik slapen en puckababy wordt ze helemaal hysterisch van..
    Ik vraag me dan zo af wat er is; kan ze gewoon niet slapen, heeft ze pijn vd reflux (lijkt mr niet toch als ze in de box eerst volop aan t lachen is en dan in bed gaat huilen, terwijl box platter staat als bed), heeft ze honger (krijgt 150/5 5 x dgs laat max 30 ml staan).. Pfff ben de weg een beetje kwijt.. Weet niet meer waar ik goed aan doe en vind t erg lastig om de signalen van mn baby te begrijpen.. Jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bijzit ;)

17. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Hallo, hier ook een reflux kindje, wel een stukje ouder inmiddels.
    Ik lees dat je je kindje even na de voeding op bed legt, hoeveel tijd zit hier tussen?
    Als ik mijn dochter een kwartiertje na de voeding in bed leg gaat het hier ook mis, ze valt wel in slaap, maar word na 3 kwartier huilend wakker. Nu ik haar sowieso na de voeding een half uur tot 3 kwartier rechtop houd, slaapt ze daarna veel langer.
    Ws kan ze dan de voeding beter verteren en krijgt ze minder last van maagzuur dan dat ik haar meteen wegleg.

Hier heeft ze tot 16 weken ongeveer in de puckybaby geslapen, dit beviel ook erg goed en altijd het hoofeinde van het bedje wat verhoogd. Ook gebruikte we hier joh broodpitmeel in de flessen om het spugen zo min mogelijk te maken.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @mgeul, hier heeft de osteopaat veel geholpen bij de onrust. Slapen gaat nu sinds 2 weken beter en sinds een paar dagen goed. Krijg haar nu ook weer in slaap na een slaapcyclus van 45 minuten.
    Hier is ze nu 3,5 maand, de meeste kindjes gaan rond 3-4 maanden beter slapen.

19. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier hetzelfde probleem. Na 45 minuten wordt mijn zoontje wakker, en valt niet meer in slaap. Van rijden in de auto of kinderwagen valt hij sowieso niet in slaap, wordt direct wakker mocht hij toevallig slapen (helaas, het trucje om met kindje te gaan rijden heeft bij ons nooit gewerkt), speentje wil hij absoluut niet. In de draagzak is hij rustig, maar gaat dan ook zeker niet slapen (en ik heb inmiddels flinke rugpijn van uren met ons manneke van bijna 7 kilo rondlopen). Alles geprobeerd. Hebben hier al een vast schema met heel weinig prikkels, voorspelbaar ritme, bij eerste signalen in bed, etc, maar niets helpt. Heb tien minuten laten huilen geprobeerd, geen effect. Even in de box, bij jengelen terug, maar hij valt niet in slaap. En hij is wel echt moe na die 45 minuten slaap, dus veel jengelen en huilen.
    En hoe houden jullie het ritme erin?? Ik vind het zo lastig. Mijn zoontje wordt rond 7.45 uur wakker, dan 8 uur de fles. Rond 9 uur terug naar bed, maar dan dus om 9.45 uur wakker. Kan dan half uurtje spelen, maar dan begint het jengelen. Dan kan ik hem terugleggen in bed, maar slapen lukt niet (geprobeerd met om de 10 minuten huilen troosten, maar dat houdt hij een uur vol, en ik niet). Dus dan lopen we vanaf half 11 tot 12 uur rond, want dan krijgt hij pas de volgende fles (en hij heeft geen honger, drinkt de fles niet leeg). Daarna is hij natuurlijk doodop, want hij heeft veel te weinig geslapen en is al veel te lang op, valt dan weer goed in slaap, maar na drie kwartier wakker en zo modderen we door.
    Het gaat mis in de ochtend, als hij daar gewoon 2 uur zou slapen, loopt de rest van de dag ook makkelijker, want dan is hij niet steeds oververmoeid en overprikkeld. Maar hoe krijg je dit voor elkaar???

20. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    Ze krijgt de voeding al 'zittend', over de fles doet ze 20-30 min, daarna nog 15-20 min omhoog.. Dan 30-45 min spelen en vervolgens naar bed als ze moe is (soms dus ook gelijk na de fles).
    Hoofdeinde bedje staat omhoog en ze krijgt comfort voeding

Deel Deze Pagina