Iemand ervaring met een baby wat achter loopt qua groei omdat de placenta niet goed doorbloed is/was? Hoe is dat verder afgelopen? Kreeg je extra echo's/onderzoeken? Hoeveel woog de baby bij de geboorte? Vandaag gebeld door de klinisch verloskundige.. Morgen voor een extra echo naar het ziekenhuis omdat de groei van m'n beeb niet geleidelijk omhoog loopt.. Hoop dat een van jullie mijn vragen kan beantwoorden.
Bij ons liep de groei achter vanaf 29 weken ong.. Ik kreeg minimaal 1 x per week een echo en de laatste weken veel doplers en om de dag een ctg. Hij was bij de geboorte 2500 gram en was dus vanaf week 34 helemaal gestopt met groeien. Hij was de laatste weken ookheel heel rustig in mijn buik. Na de bevalling (geplande ks want ook nog een stuit) bleek mijn placenta niet goed. Hoewel de doplers altijd een goede doorbleding aangaven, heel maf. De gyn vond naderhand dat hij eerder gehaald had moeten worden. Hij is nu een vrolijke, gezonde, energieke bijna kleuter Je zult dus veel en extra in de gaten gehouden worden en bij minder leven zal er een ctg gemaakt worden denk ik. Vervelend zo'n bericht, maar maak je vooralsnog niet te druk.
Bedankt voor je berichtje! Gelukkig gaat alles goed met je kleine man! Hier vandaag een echo gehad, die was wel goed maar moet toch over een weekje terugkomen. Ook een ctg gehad, die was ook goed. Moet wel beter opletten hoevaak ik mn beeb voel.. Gelukkig voor nu geen slecht nieuws.
Echt bij twijfel meteen bellen. Minder leven, ander gevoel, whatever. Heb ik ook gedaan en dat hield me rustig hopelijk groeit ze gewoon in spurtjes en gestaag verder. Zolang de placenta blijft werken (ookal is het niet optimaal) kan ze groeien, al is het mss straks een klein poppetje