ik mis mn buik!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Fladderaar, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fladderaar

Fladderaar Actief lid

13 jul 2015
    155
    213
    43
    4 maanden geleden bevallen van mijn lieve zoontje waar ik helemaal verliefd op ben. Zo blij dat hij er is!

Maar ik mis mn buik! Het gevoel van zwanger zijn, dat gekriebel in je buik, de schopjes, de spannende echo's, de leuke aandacht van de omgeving, het verwachtingsvol uitzien naar de bevalling...

Hebben meer mensen dat?

Tuurlijk zegt mijn verstand dat het lichamelijk niet slim is om binnen een jaar weer zwanger te zijn, maar oh ik zou het zo weer doen! Ik dagdroom er van :) maar ik doe het niet hoor, maar het is een gedachte die zo vaak door mn hoofd speelt! Ben ik de enige die dat heeft? :)

2. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit heb ik ook echt verschrikkelijk. bij mij begon het na twee weken weer te kriebelen en na 6 maanden is het heel even weg geweest. Nu is zl bijna een jaar en begint het heel erg te kriebelen weer. We gaan voorlopig nog niet voor een tweede tot mijn studie is afgerond maar oh wat zou ik graag weer willen.

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik ben dan nog maar 2 weken geleden bevallen en heb een zwangerschap gehad met veel angsten maar toch mis ik mijn buik en inderdaad het getrappel. De bevalling begon zo onverwachts dat ik niet bewust de zwangerschap heb af kunnen sluiten. Klinkt misschien een beetje gek.. Maar had nooit gedacht met 38 weken te bevallen.

4. Girly1985

Girly1985 Fanatiek lid

15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    O zo herkenbaar voor mij. Ik heb altijd gezegd 2 kinderen en dan is het goed. Nou daar kom ik op terug. Mkijn jongste is word ik maart 2 en nu sinds een maand of 4 kriebelt het enorm voor een derde. Wel met ups en downs. Ik mis mijn buik, de schopjes en zelfs alle kwaaltjes waar je je tijdens de zwangerschap helemaal scheel van klaagt. Ik neem ze allemaal voor lief als ik ooit nog een keer zwanger mag worden.

5. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    #5 Luna30, 2 jan 2016
    Laatst bewerkt: 2 jan 2016
    Klinkt heel bekend! Ik mis het ook enorm.. Zo leuk om zwanger te zijn, het één zijn met je kindje, getrappel, alle aandacht, lieve mensen bij controles en zelfs de paar dagen dat we in het ziekenhuis waren haha. Iedereen was zo lief en zorgde goed voor ons, we waren lekker met z'n drietjes en hoefde ons nergens anders op te concentreren dan op ons gezin.

Nu als ik een zwangere zie lopen ben ik stiekem jaloers haha! Ik denk ook bijna dagelijks terug aan de bevalling, jullie ook? Hoewel mijn bevalling pittig was, was het toch een positieve ervaring en zo geweldig!

Het staat overigens compleet los van de liefde voor mijn kindje en hoe blij en gelukkig ik wel niet met hem ben, want dat ben ik! Maar de zwangerschap zelf vond ik ook gewoon fantastisch. Ach ja, heb ik wat om naar uit te kijken in de toekomst ;). Hoop wel dat ik dit gevoel niet blijf houden, want het duurt nog wel even voor we voor een tweede gaan denk ik! Mijn man vindt het fijn als de kindjes dicht op elkaar zitten en laat de beslissing helemaal aan mij over, maar ik wil graag weer helemaal fit zijn en even rust hebben zodat ik weer een goede zwangerschap heb de tweede keer. Maar dat is mijn verstand dat aan het woord is....... ;) Denk wel dat ik minimaal tot een jaar na de bevalling wacht.

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hahaha ik mis hem ook, nu ben ik gewoon dik ;)

7. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63
    Heel erg herkenbaar!! M'n verstand wint t momenteel nog van m'n gevoel, maar ik denk echt een paar x per week aan een derde zwangerschap (en kind haha).. Maar ik wil minstens een jaar wachten, om zeker te weten dat ik het echt graag wil en om te ontzwangeren, want ik denk zelf dat mijn hormonen me voor de gek houden.

8. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Zo herkenbaar! Mijn meisje is bijna 10 maanden en nog elke dag mis ik het zwanger zijn.. Maar helaas is de bevalling geen pretje geweest, dus het zal nog wel eventjes duren voor we aan een tweede beginnen.

9. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Dames, Mijn dochter wordt over 2 weken 3. Ik kan jullie zeggen:
    Ik mis het nog steeds!

10. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Haha, het voelen van de baby in mijn buik vond ik wel erg leuk! Ook vond ik die bolle buik mooi.

Maar voor de rest... Hij zat me op 't laatst zo in de weg! Ik kon niet meer lekker zitten, constant last van m'n ribben omdat ik hoog droeg enz... En oh, wat was ik dankbaar dat ik niet meer om de 10 minuten naar de wc hoefde. :p

11. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Zeker herkenbaar. Ik vond het geweldig om zwanger te zijn. Dat getrappel was zo gezellig! Mijn man wil al wel voor de tweede gaan, maar ik twijfel nog eigenlijk. Ik zou het super leuk vinden, maar die bevalling... Heel stom, maar ik kan er nu al vreselijk tegenop zien.

12. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik herken het niet! Ik ben alle keren blij geweest dat die dikke buik weer weg was. Gewoon weer de trap op en afkunnen zonder helemaal buiten adem te zijn. In bed er geen half uur meer over doen om van je linkerzij naar je rechterzij te draaien.
    Tobben om je schoenen aan te trekken enz.
    Jongste zoon is nu 9 weken en ik geniet erg van hem en van mij weer slanke lijf.

En over niet slim om binnen een jaar weer zwanger worden: J lijf heeft daarna wat langer tijd nodig om te herstellen, maar verder valt dat reuze mee hoor. Mijn oudste moest nog 3 worden toen de derde werd geboren, dus ik ben 2xbinnen het jaar weer zwanger geworden.

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh nee, ik vond het juist heerlijk dat het voorbij was en heb het nog geen moment gemist. :)

14. Babsien

Babsien Niet meer actief

Dit herken ik zeker!! Mijn kleine man is 11 weken, en ik zou zo weer zwanger willen worden. Doe ik niet hoor, ze zien me aankomen op het werk. Hallo, ben er weer na mijn verlof, enne oja, weer zwanger, surprise!! hihi.
    Ik heb zon heerlijke zwangerschap gehad, heb me nog nooit zo goed gevoeld. Na een heftige periode van rouwen om het overlijden van mijn vader, eindelijk weer kunnen genieten van het leven, een kindje in mijn buik en dagdromen over mijn baby, ja het was echt heel fijn. De bevalling was heavy, maar ook mooi.
    Als vriendlief het wil gaan we het over een jaartje weer proberen!

15. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hihi, ik ook.
    Zag van de week een zwangere vrouw op mijn spreekuur en toen kwam het besef dat ik het echt mis!
    Lekker dat getrappel in je buik, echt samen 1...

16. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Je mag mijn buik wel even lenen voor een nachtje hoor. Dan kan ik weer eens heeerlijk op mijn buik slapen en hoef ik niet om de haverklap naar de wc :D

17. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Jah ik mis het ook!! Ik was wel trots op mijn mooie buik want ik was echt mooi zwanger. Ik hou mijn gipsbuik regelmatig nog ff voor en dan mn handen op die buik en terug denken hoe het was. En die schopjes en dat je je buik heen en weer voelde gaan.

Maaar aan de andere kant wil ik er ff niet naar terug want ik kon oplaatst niets meer, niet eens meer winkelen want ik moest om de 10 min plassen, bios ging dus ook niet meer ook van wegen vreselijke rugpijn met te lang zitten. In de nacht er 3x uit om elke keer te plassen. Niet kunnen bukken, niet eens mijn eigen winterjas aan kunnen en zo zullen er nog wel wat dingen zijn..

Maar zwangerschap is idd zo bijzonder! Hoewel we voorlopig ff wachten met een 2e.

18. Verox

Verox Niet meer actief

Ik heb het na twee jaar nog 🙈

19. Fladderaar

Fladderaar Actief lid

13 jul 2015
    155
    213
    43
    T is gewoon zo bijzonder :) ik hoop het echt nog weer ns me te maken. Volgend jaar dan wel ;) lijkt me fantastisch!

Deel Deze Pagina