Ik mis spierpijn!!

Discussion in 'Na de bevalling' started by Achterkantvandemaan, Jun 13, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Wist niet dat borstvoeding in relatie stond! Voordeel dat ik kunstvoeding ga geven dan :D

DR87 likes this.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Ironie was dat ik met de oudste kunstvoeding gaf en 3 maand na bevalling nog steeds vooral boven leefde (ook bedlegerig geweest maanden voor de bevalling) ,bij de tweede gaf ik de borst en liep ik voor het eerst met 3 weken weer mini stukje buiten en toen hij 6 weken was ging ik al uit lunchen :roflmao:
    Sporten zat er niet in... corona kwam toen. Anders was ik met 2 maand weer gaan sporten onder begeleiding fysio. Ik sport nu nog wekelijks onder begeleiding fysio. Kan t echt aanraden, sporten bij de fysio!

3. Akka

Akka Fanatiek lid

Sep 2, 2019
    1,392
    1,493
    113
    Female
    Ik ben zelf geen gepassioneerde hardloper, maar toen ik een ruim een jaar na mijn tweede bevalling weer fitter wilde worden, dacht ik hardlopen weer eens een kans te geven. Ik heb bij beide zwangerschappen en daarna geen bekkenklachten gehad, en oefeningen gedaan tijdens de zwangerschap. Toen ik echter ging hardlopen had ik na een paar korte stukjes laat van urineverlies. Ik was enorm geschrokken. Ik ben toen naar de bekkenfysio gegaan en bleek toch een lichte verzakking (geen zorgen, is niet ernstig) te hebben, maar met wat oefeningen, bewustwording en tips over opbouwen kon ik toen wel weer verder.

Ik gaf nog wel borstvoeding, dus dat kan wel meespelen, maar het is ook goed om te bedenken dat je dus ook als je het idee hebt dat er niets is, je bekken echt veel heeft doorstaan en het nog best gevoelig kan zijn. Bovendien kan het ook zo zijn dat je niet nu last krijgt, maar wel als je straks in de overgang gaat.

Ik heb eerlijk niet meer voor hardlopen durven kiezen en ik ben nu ook weer zwanger, dus voorlopig even niet. Maar als ik het na deze zwangerschap weer wil oppakken ga ik eerst focussen op mijn bekkenbodem.

Succes!

Share This Page