Hallo meiden Ik stel deze vraag namens mijn schoonzus die uit bepaalde dingen geen wijs kan worden Wordt denk ik een lang verhaal maar ga proberen het kort te houden Mijn schoonzus heeft 2 kinderen eentje van 1 1/2 en eentje van 5 jaar oud Zij is niet meer samen met de vader van de kinderen en heeft de kinderen nooit erkend. Nu is zij samen met haar nieuwe vriend en mijn schoonzus is werkloos, maar wil graag aan het werk. Maar zij zit met haar jongste kindje die niet naar een dagverblijf gaat haar oudste zoon gaat wel naar school. Nu zat haar vriend te denken om een samenlevingscontract aan te gaan zodat zodat hij via zijn werkgever ouderschaps verlof op kan nemen en dat het voordeliger is qua belastingen. Maar de kinderen staan niet op zijn naam, alleen op naam van mijn schoonzus. Wie kan mij hier meer informatie over geven want kan er eigelijk niet wijzer van worden via internet. Alvast bedankt namens mijn schoonzusje en de kinderen
Je moet de kinderen volgens mij adopteren, of erkennen. Ik denk niet dat een samenlevingscontract volstaat.
ik weet t niet zeker maar hij moet de kinderen geloof ik eerst erkennen en daarna pas een samenlevingcontract.
Heb ergens gelezen dat je kinderen toch kan erkennen tot 12 jaar? Maar meen dat er dan wel kosten aan verbonden waren... Zeker weten doe ik het niet...
nee hoor erkennen kost niks, mijn oudste zoontje was niet erkend en toen we twee weken geleden de ongeboren vrucht gingen erkennen heeft mijn vriend mijn oudste zoon ook meteen erkend.
erkennen na de geboorte duurt meestal wel iets langer dan voor de geboorte, maar een samenlevingscontract volstaat volgens mij niet. Anders bel je de jurofoon even ofzo..
Samenlevingscontract gaat eigenlijk alleen maar over spullen verdelen(en dus op naam zetten etc) en niet over erkennen van eventuele kids. Volgens mij is het zelfs zo dat als je alleen een samenlevingscontract hebt het erfrecht (en die van de kinderen) hier niet in geregeld is, dat moet dan bij een notaris nog worden vastgelegd. Zelfs niet als je zwanger zou zijn van je huidige partner, dan nog moet hij het kind erkennen. Ook met een eventueel geregistreerd partnerschap is dat zo (dat de vader het kind moet erkennen). Verder is bij een ger. partnerschap wel het erfrecht (na erkenning van de papa) van zijn kant geregeld. Ger. partnerschap is verder, op de erkenning na, hetzelfde als een huwelijk. succes!
hij kan de kids gewoon erkennen. ff bij het gemeentehuis langs en klaar is kees. de kinderen zijn dan officieel van hem,meer is niet nodig het is heel eenvoudig. mijn zoontje is pas erkend en die was toen bijna 3
Nu de volgde vraag, Hij zegt dat hij ouderschapsverlof kan krijgen zonder de kinderen te erkennen. Ik en mn schoonzus geloven daar dus niet in. Hoe denken jullie daar over?
dan zullen ze een partnerschap aan moeten gaan dat staat gelijk aan huwelijk , teminste dan heb je dezelfde rechten als gehuwde, ook wat de kinderen betreft maar eerst moet hij ze erkennen idd
samenlevingscontract doet in ieder geval niets voor kinderen. althans.. misschien dat hij dan wel wat rechten krijgt qua werk.. omdat ze samen voro de kinderen zorgen maar je erkent bijv. dan niet automatisch alle kinderen fozo dat is 1 van de redenen waarom wi jgeen samenlevingscontract hebben maar uiteindelijk toch romantisch en ouderwets lekker getrouwd zijn.
hij kan pas ouderschapsverlof krijgen als het zijn kinderen zijn. bij postbus 51 zal vast wel informatie te vinden zijn
Volgens mij hoeven de kinderen niet erkend te zijn! De enige eis is, dat de (stief)ouder zorg draagt voor de kinderen. Kijk ook hier voor de regels: http://home.szw.nl/navigatie/rubriek/ds ... _id=72370&
ja maar moet een stiefkind ook niet erkend zijn dan? mijn kind is pas sinds een paar weken erkend en mijn vriend had volgens mij helkemaal geen rechten.
Zijn rechten zullen duidelijk in zijn CAO staan. Daarin staat wel of een samenlevingscontract volstaat of dat hij de kinderen zou moeten erkennen. Gewoon even navragen bij iemand van personeelszaken van zijn werk.