Joosie: oke, dacht dat jij van kinds af aan wist dat zij een bepaalde naam wilde, maar ik had kunnen weten dat dat niet juist was omdat je het niet zeker weet of het dezelfde naam is. Tsja, ik zou dan ook maar afwachten tot haar bevalling. krijgt zij geen meisje, dan zou ik de naam gewoon gebruiken als ik jullie was want wellicht krijgt ze nooit meer een kindje of een meisje en daarvoor zou ik jullie naam niet opgeven.
degene met de eerste meid heeft geluk zou ik zeggen. Je kan van elkaar niet verwachten de naam op te geven, wie weet komen er alleen maar jongens... En misschien kan de ander de naam iets aanpassen. Maar als het echt DE naam is, zou ik hem kiezen, ook al zou mijn broer dezelfde naam hebben gekozen. succes, hopelijk komt alles goed zonder ruzies!
ik begrijp dat het dus niet eens zeker is dat jullie dezelfde naam hebben? dan zou ik helemaal niet moeilijk doen en die naam gewoon gebruiken, mocht je een meisje krijgen. En anders zou ik gewoon de namen aan elkaar vertellen, wat boeit het nou dat je zus dan al de naam weet.
Ik vind ook dat je gewoon aan je zus moet vragen om welke naam het gaat. Maar weten jullie al wel allebei het geslacht? Mijn zusje wist de naam van mijn dochtertje al voor de geboorte, en als ik nu een meisje krijg weet ze het ook. Vind ik geen ramp. Ik vertrouw haar, ze verteld het echt niet verder. Dus als jij je zus ook kunt vertrouwen zou ik gewoon de namen tegen elkaar zeggen. Wie weet hebben jullie wel een andere naam in gedachten en maak je je nu druk om niks. En anders, ja wachten tot ze is bevallen.. Is het een jongen, mooi dan kun jij de naam gebruiken.. Is het een meisje, moet je wat anders verzinnen. Ik zou niet dezelfde naam geven, is niet echt leuk als 2 nichtjes hetzelfde heten. Maar dat is mijn mening. In ieder geval succes!
Wij hadden dezelfde naam als mijn schoonbroer & vriendin. Zij waren 4 weken langer zwanger als ik. Mijn vriend riep al vanaf het moment dat we wisten dat het een meisje zou worden dat we dezelfde naam zouden hebben. Ivm geboortekaartje was het handig om vast de naam door te geven. Toen heb ik haar gebeld om hun naam even uit te sluiten. Dus we begonnen met die van ons heeft 6 letters, ja die van ons ook.. Nou zo ging het dus lange tijd verder totdat ik zei oke ik zeg de naam, mocht het nou niet dezelfde zijn dan zou ik het fijn vinden dat je het voor je houdt. Maar je raad het al het was dezelfde naam! Aangezien we toen al 32 en 36 weken zwanger waren heb ik op dat moment besloten de naam aan hun te 'geven'. Ik raad je wel aan om even met je zus te contacten. Anders kom je net zoals mij voor een verrassing te staan eind van je zwangerschap. En geloof me als je al 3 maanden tegen je buik een naam roept dat heb je niet in 1 dag veranderd. Succes ermee!
Vind het ook belachelijk van je zus om ff een naam te reseveren... Net als de meeste al zeggen wie als eerst een meisje krijg neemt de naam, anders kun jij ook wel nu gaan zegge onse meisjes naam is ..... en die mag je dus niet gebruiken als jij eerder een meid krijgt dan ik, en wie zegt dat ze ooit wel een meid krijgt.... Heb jij mooi je naam afgegeven voor niks. En dan kun je wel zeggen het is toch me zus, nou zo denkt zij dus niet over jou anders zegt ze niet zoiets achterlijks lijkt me. En je weet de naam toch niet van haar dus als zij bevalt van een jongen zeg je gewoon gelijk mijn meisjes naam is .... En als ze dan zegt maar dat is mijn naam, zeg je gewoon nou dat wist ik toch niet en ik ga het niet veranderen mischien krijg je alleen maar jongens dus daar ga ik me naam niet voor opgeven. Weet ze gelijk dat jij die naam hebt voordat zei snel gaat zeggen oja me meisjes naam is trouwens ..... Dus niet gebruiken.
Net zoals de meesten hier vind ik het belachelijk dat je zus meent een naam te kunnen reserveren voor als zij ooit een meisje zal krijgen. Als zij een jongen krijgt is het wat mij betreft simpel, dan geef je gewoon de naam als jij wel een meisje krijgt. Als ze een meisje krijgt, kan je altijd vragen aan haar om de naam te zeggen. Is het dezelfde, dan kan je altijd nog beslissen wat je doet. Ik zou in dat geval voor een andere naam gaan, omdat ik het zelf niet leuk zou vinden dezelfde naam te geven. Maar..........bekijk het ook nuchter! Het is niet het einde van de wereld .