lieve meiden, ik ben 7 weken zwanger en ik schrok net...heb donkerbruine afscheiding, dik , in mijn onderbroek en bij het afvegen. niet heel veel, maar wel genoeg dat het me opvalt! is dit normaal? xx
o jeetje. daar is niks op te zeggen denk ik. het kan iets betekenen, maar ook weer niet. zal even afwachten of je meer gaat bloeden, helderrood. en een echo doen? jenna
als je je erg veel zorgen maakt, bel je de verloskundige even? Wie weet kun je al eerder een echo krijgen. Succes ermee en ik hoop dat je kleintje zich goed vasthoud! Bij mijn miskramen had ik altijd heel veel kramp en helederrood bloedverlies. Het kan bij jou heel goed oud bloed van de innesteling zijn.
Hoi, zoiets kan je echt doen schrikken he... Ik wil je zeker niet bang maken, want wat ik hier lees is dat het in 50 procent van de gevallen om een onschuldig iets gaat. Bij mij is het dus wel wat anders. Vorige ZS begon ik op week 7 ook bruinverlies te hebben. Ik had totaal geen krampen of zo, maar was heel ongerust. Toen bleek bij een echo dat het vruchtje gestopt was op 5,5 week. Nu ben ik weer zwanger, maar heb sinds deze week weeral dat stom bruinverlies. Ik heb heel veel schrik dat het opnieuw een slecht voorteken is.... Ik zal heel erg voor je duimen dat bij jou alles OK zal zijn hoor! Heb je voor de rest wel nog last van ZS-kwaaltjes? Dan lijkt het mij wel OK te zijn hoor. Liefs, Sunnyke PS: als je niet gerust bent, zou ik vragen of je toch niet eerder een echo kan krijgen.... Dat zou je wel meer zekerheid geven, niet? Succes!
ik heb tot 9 weken bruin verlies gehad kwam er pas achter dat ik 8 weken zwanger was en heb een dochtertje
hee meiden bedankt voor jullie reactie? sunnyke, had jij bruinverlies eenmalig of dagen achter elkaar? vandaag heb ik gelukkig nog niets gehad aan bruinverlies of rood. dus ik hoop dat het zo blijft...gek genoeg voel ik me ook niet erg ongerust meer. buikkrampjes heb ik wel, maar niet meer dan anders. voelt als een soort spierpijntje. xx
Hoi, bij mij blijft het bruinverlies echter aanhouden, dus ik zie dat niet als een goed teken.... Ben blij dat het bij jou gestopt is, dan zal het vast iets onschuldigs geweest zijn. Geniet ervan! Liefs, Sunnyke
Hey Dina, Is het bruinverlies inmiddels helemaal gestopt? Ik heb gisteren precies hetzelfde gehad. Ben me rot geschrokken! Gelukkig is het duidelijk oud bloed, maar ik had ook soort ongi krampen erbij. Vandaag heb ik er weer alle vertrouwen in. Zolang het geen helder bloed is maak ik me geen zorgen. x Cyn
Wow ik had vannacht exact hetzelfde, door de angst kon ik niet slapen en heb wel meer dan 20 keer gecontroleerd of het weg was! De dingen die je in je hoofd kan halen door wat afscheiding. (Die volgens velen niet meer dan normaal is)
@malleboe @mariya: bij mij is het gelukkig gestopt ja. gister niks meer verloren, vannacht ook niet. mariya ik had precies hetzelfde hoor. heb echt wel 20 keer ook gecontroleerd of er niks meer kwam. het is ook gewoon zo spannend. we zitten alledrie rond dezelfde periode , dus dat zegt ook wel iets ik heb trouwens de afgelopen dagen goede dagen. soms lijken mijn kwaaltjes wel verdwenen. hebben jullie dat ook? de laatste dag dat ik echt misselijk was, was woensdag. daarna gaat het eigenlijk goed. gek is dat eigenlijk... ben wel ineens onwijs verkouden, niet normaal. zomaar uit het niets hoesten snotteren volle neus hihi
Ik heb ook bruinverlies en rood gehad. Ik schrok me rot! Het was wel nadat ik wat had moeten persen bij toiletbezoek.. Waarschijnlijk was het gewoon een adertje dat gesprongen was. Daarna weer gewone heldere afscheiding gehad én een goede echo.
Hier 3 dagen bruin/bloedverlies. Gelukkig was het blijkbaar oud, want 2 goede echo's gehad en hartje gehoord bij de VK.
Mijn kwaaltjes zijn er nog wel, maar ook pieken en dalen. Maar gisterenavond had ik wel wat krampjes die ik voorheen niet heb gehad. Gewoon erop vertrouwen dat het goed komt, anders maak ik mezelf alleen maar gek. Ben wel sinds gisteren héél erg misselijk (heb ik voorheen nog niet gehad).
Hoi Dina, ik heb ook bruinverlies gehad aan het begin van de zwangerschap. In week 6-7, in week 12 en zelfs nog in week 14. De eerste keer hield het wel een week aan, de keren erna was het veel korter. Ik had het alleen bij het afvegen na het plassen en heel af en toe iets op mn inlegkruisje. Verder was het nooit rood en had ik geen krampen. Wat het is geweest, weet ik eigenlijk niet, waarschijnlijk had het te maken met een goed doorbloede vagina en was er wellicht een adertje geknapt. Ik hoop dat er bij jou ook niks aan de hand is! Maar het maakt je erg onzeker weet ik uit ervaring..
bedankt voor jullie geruststellende en herkenbare reacties! echt fijn om te horen. ik heb zo n hartapparaatje gekocht. ging stiekum kijken of ik het al kon horen, maar nog niks. ben ook wel 5 weken te vroeg volgens de gebruiksaanwijzing hahaha zit me te vervelen hebben jullie ook zo n ding? xxx
ik heb de happytone. je kan ze kopen bij winkels als prenetal en via internet. moet je ff googlen op hartje luisteren van baby.
Hoi, afgelopen donderdag 1x helder rood bloedverlies gehad (niet veel, maar toch...)hierna wat oud, bruin bloed bij afvegen en in inlegkruisje (sorry voor de details!), hierbij ook krampen maar die heb ik al 2 weken. Vrijdagochtend om half 6 hevige kramp, spoedecho gemaakt: vruchtzakje te zien! Verder geen afwijkingen voor zover ze konden zien. Buikkrampen blijven aanwezig, doe 's nachts geen oog dicht, om het uur wakker van de hevige kramp...en dan ben ik pas 5 1/2 week....pfff. Net maar even het ziekenhuis gebeld over hoe nu verder. N.B paracetamol helpt ook geen reet... Ik wordt straks terug gebeld door de arts, ben heel benieuwd, maar dit hou ik niet nog 8 maanden vol... Wie heeft hetzelfde gehad?
DAT is fijn om te horen! Wow, drie dagen... ik hoop dat het bij mij dan ook allemaal goed zit, want ik ben volgens mij al 12 uur bruine afscheiding aan het krijgen.... Maar... had jij er ook menstruatiekrampen bij? En was het veel? Bij mij is het zoveel dat het niet meer in een inlegkruisje past...