Kado/kleinigheidje voor vriend die uitgezonden word!

Discussie in 'De lounge' gestart door Alieke, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hoi allemaal,

Volgende week word een vriend van ons uitgezonden naar Afganistan. Wij hebben met z'n allen al een boek met foto's van vroeger tot nu met een persoonlijk stukje erbij gemaakt. Alleen wat zou je nog erbij kunnen geven?

Iemand ideetjes???

Groetjes,
    Alieke

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

klein pakketje met allerlei hollandse dingen? pot pindakaas, hagelslag, drop, stroopwafels etc

3. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

mijn zwager gaat een dinsdag ook naar afghanistan...

Wij hebben inderdaad ook persoonlijke dingen zolas tekening van de kids hier, fotoalbum met fotos... Maar wat ik hierboven zie staan inderdaad een goed idee :) Ik lees ondertussen ook even mee, of er nog leuke ideeen voorbij komen.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Toen een vriend van ons werd uitgezonden heb ik hem de eerste keer van De Ruijter van die kleine pakjes hagelslag en vlokken enzo gegeven Bekijk bijlage 17342 .

En de 2e keer heb ik hem een blik Wilhelmina pepermunt gegeven. Andere gaven toen weer stroopwafels en drop enzo. Dus allemaal lekkere nederlandse dingen.

5. girl21

girl21 Niet meer actief

ik vind het persoonlijk leuker als je dingen gaat sturen, zoals die hollandse dingen, want dan heeft ie constant iets om naar uit te kijken.. en het is voor deze mensen vaak een teleurstelling als ze niks krjgen.. vandaar.

het blijft moeilijk, zoiets..

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is nu 2x naar afghanistan geweest.
    Ik stuurde hem vaak tijdschriften, kranten, en koeken en soms cup a soup en andere lekkere dingen.

Stuur regelmatig een kaartje of een pakketje, dat doet ze goed!
    Denk er wel om dat je geen vloeistoffen mag versturen.

7. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Toen mijn ex naar Afghanistan ging, heb ik hem gewoon een boekje mee gedaan met fototjes en ik had er allemaal dingetjes ingeschreven voor hem.. zo'n klein zak agendatje was dat, die had hij dan altijd bij zich, in zijn pak. :)
    en producten als eten en andere lekkere dingen, en tijdschriften enzo, deed ik altijd in pakketjes. Ik stuurde sowieso elke week een pakketje, en een brief.. En soms ook nog wel meer per week.
    En dat vondt hij super, om elke keer als de vliegtuigen er waren geweest met post/pakketjes, er ook wat voor hem bij zat! :)
    En ik deed er ook altijd makkelijke dingen mee, zoals sultana's want die zijn apart verpakt, en dat soort dingetjes, die hij dan mee kon nemen als hij de poort uit ging! :) dan hoeft dat niet in een keer op om zo maar te zeggen, omdat het daar zulk warm weer is, bederft het ook snel..

8. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij sturen knutseldingen op. Bij de Hema kun je 'flauwe' kinderansichtkaarten kopen met bijv. een racebaan erop en losse stickertjes van raceauto's die hij zelf kan plakken.
    Verder knutseldingetjes als modelvliegtuigjes enzo. Let er alleen wel op dat de verf, die vaak is bijgevoegd, niet opgestuurd mag worden omdat het een vloeistof is.

9. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Geen Pindakaas/mosterd etc opsturen hoor, dan komt je pakketje niet aan... Dat valt nl onder 'vloeistoffen'..

Wat ik altijd naar Miekjeman opstuurde:
    Kleding (soms omdat hij daarom vroeg), cd's/dvd's, tijdschriften, foto's, brieven, kaarten, kertversiering (hij was toen weg met kerst), noodlesoepjes, etenswaren (die vooral opgingen aan de Canadese collega's), tekeningen van ons nichtje.

Oja en als je de douanasticker invult (die groene..) dan gewoon 'gifts' opschrijven of iets dergelijks.. Dvd's etc mogen nl eigenlijk ook niet, maar die zijn wel altijd aangekomen..

Succes en sterkte met t vertrek!

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook fan van noedelsoepies en sultana`s en ook wel kleine hebbedingetjes. bijv een sudoku computertje of pokercomputertje. tijdschriften en de plaatselijke krant (blijven ze beetje op de hoogte) tek en fotos. wat ook goed bij een vriend bijv in de smaak valt is in zijn stamkroeg een papier neerleggen en iedereen er wat op laten schrijfen zodat het een hele wazige maar toch persoonlijke brief word.

dvds van thuisfront. snoepies die hij lekker vidn hier zijn dat winegums. zon kaart die je zelf in kan spreken.
    met de ekrst stuurden we zelf gemaakte kerstballen.

dr zijn er die pannekoeken mix opsturen al moet je dit goed inpakken want poeders mogen niet maar komt dus wel vaak aan.
    pringels willen meestal wel maar ze kunnen knappen door de luchtdruk net als chips maar dat is de gok die je dan maakt.

ik stuurde de laatste keer ook elke wk een dvd met zijn favo programmas omdat ie toen op het kamp zat en er dus meer tijdvoor had.

zorg wel dat je je aande maten en het gewicht houd de regels zijn te vinden op teletekst.
    en het is goedkoper om je pakje naar een kazerne te brengen daar kost het je niks namelijk.

11. LaChickaa

LaChickaa Actief lid

16 mei 2009
    171
    0
    0
    Den Haag
    laat een kussentje bedrukken met je foto erop, zo ben je toch nog bij hem al zit hij zo ver weg ;)

Deel Deze Pagina