erkenning vader

Discussie in 'De lounge' gestart door angel10, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel10

angel10 Niet meer actief

#1 angel10, 9 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2013
    Hoi meiden,

Me partner en ik zijn uit elkaar sinds 3 weken mede omdat schoonmoeder van alles deed ons uit elkaar te halen.
    nou ja schoonmoeder heeft gezegd dat ze me 6 maanden oud zoontje dood wenst en nog veel meer dingens.
    Ik ben ook samen met mijn zoon aangevallen door mijn schoonfamilie waarbij partner helemaal niks deed.
    nu zegt hij dat hij liever bij zijn familie wilt zijn en ik zijn moeder maar moet respecteren. Want wat ze ook gezegd heeft: ze verdient respect als moeder. Daar kan ik me dus niet in vinden. Ze heeft wel ons kind gevloekt. Me partner gaat wel altijd naar zijn familie maar dan zonder ons.

Ik wil dat mijn zoon zijn vader blijft houden en blijft zien.
    maar wel bij mij thuis want ik weet dat vader hem naar zijn familie zal nemen. Vader heeft hem alleen erkend.
    Wat zijn mijn rechten? Kan ik ervoor zorgen dat hij ons zoon thuis kan bezoeken?

2. angel10

angel10 Niet meer actief

Oh ja, en wie heeft er ook in zo een situatie als mij gezeten?

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als jouw kindje weekend is heeft vader een alimentatie plicht en recht op een bezoekregeling. Als jullie hier samen met uit komen zal dit via de rechter moeten worden uitgesproken. Het handigste is en ouderschapsplan op te stellen.

4. angel10

angel10 Niet meer actief

Hai twinkle star,

Bedankt voor je reactie. Maak je zo een ouderschap plan bij een notaris?

Mijn kind is ook nog maar 6 maanden en vertrouw het niet dat ik hem daar in het weekend moet brengen.

5. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Eisen dat de vader zijn kind alleen bij jou mag zien en zelf niet mag bepalen waar hij zijn kind mee naartoe neemt, gaat niet zomaar. Daarvoor moet een rechter de beslissing nemen. Ik maak uit je bericht niet op dat de vader niet voor zijn kind kan zorgen of dat zijn familie een onveilige omgeving zijn.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Lastig!

Waarom doet jou schoonfamilie zo? Is dat vooral naar jou gericht (vervloeken van je zoontje doet jou natuurlijk ook pijn).

Als de vader geen gevaar is voor jou zoontje en zijn schoonfamilie ook niet dan denk ik niet dat er een reden is om hem te verplichten om zijn zoontje alleen bij jou te zien.

7. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

16 sep 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij erkenning en samenwoning bij de geboorte heeft de vader best veel rechten. Jij kunt echt niet bepalen waar of hie die omgang plaatsvind, tenzij je revhtsgang kan voorkomen, maar hoogst waarschijnlijk denkt hij over een paar weken er heel anders over en stapt alsnog naar de rechter. Op zich logisch stel je voor dat hij bepaalt wie bij jouw kindje is als het kindje bij jou is. Misschien heeft hij wel een hekel aan jouw fam. Of aan jouw nieuwe vriend in de toekomst. Zolang zijn moeder geen direct gevaar is wat niet het geval zal zijn is het niet in jouw handen. Niks ten nadele van jouoor maar dan kan jij je voorbereiden. Vaders hebben tegenwoordig dezelgde revhten als moeders.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een format voor een ouderschapsplan kun je op internet vinden deze niet je beiden ondertekenen en die de rechter laten bekrachtigen.

Maar dan moet je het dus beiden eens zijn over de afspraken die erin staan. Maar ik denk dat in dit geval dat jullie andere ideeën hebben en dan is het misschien handig en advocaat in de arm te nemen.

9. angel10

angel10 Niet meer actief

Hai dames,

Bedankt voor de reacties! Vader is heel aggresief en kan soms maanden wegblijven als ik hem nodig heb voor mijn zoontje.
    hij heeft nu ook geen eigen huis en woont bij zijn moeder in.
    zijn familie zijn heel jaloers en wille mij niet in hun familie ook me zoon niet. Ben zelfs in me buik getrapt door hun toen ik zwanger was.
    klap gehad toen me ik me zoontje in me armen had.
    en me man deed niks omdat hij bang is voor de reactie van zijn vader.
    Schoonbroer pakte zelfs mijn kind uit me armen en wilde niet terug geven. En nog meer dingens. Het doet verschrikkelijk veel pijn om mijn zoontje. Hij hoort zijn vader hier thuis te hebben. Ik ben bang dat hij hem niet zal beschermen tegen zijn familie.

10. angel10

angel10 Niet meer actief

Ik lees net me vorige bericht terug. Is een beetje warrig geschreven. Heb gewoon tranen van verdriet en boosheid nu

11. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Als jij denkt dat je kind niet veilig is bij de vader en zijn familie, dan kun je het best naar een advocaat gaan.. Hij kan je precies vertellen wat je kunt doen...

12. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

toen ik je eerste bericht las dacht ik jeetje dat is lastig pakket want de vader heeft ook veel eisen
    na je andere berichtjes dat je bent getrapt en geslagen krijg ik echte mega kippenvel van en gaan mn nek haar om hoog staan
    wat je kan doen is een advocaat inschakelen en alles uitleggen
    hoe of wat en om goed stappen te ondernemen
    ik denk zelf als dit alles vast gelegt word jij ook mag eisen de vader bij jou thuis alleen je zoon mag zien
    wegen bedreiging en uiten ervan
    onwijs veel succes en sterkte

13. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ieder kind heeft recht op een vader....
    Maar zoals jij deze man beschrijft is dit geen vader! Mijn mening dan

Ik zou direct bij hem en zijn familie weggaan en wanneer t mogelijk is naar de rechter stappen en aangifte doen van mishandeling.

14. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

16 sep 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het heel erg voor je. Belangrijk is aangifte doen. Zonder aangifte houd het geen stand in de rechtbank, zelfs met aangifte waarschijnlijk niet. Wil echt niet lastig zijn maar al blijft de vader een jaar weg zijn recht blijft. Zolang er geen bewezen accuut gevaar is voor het kind maak je geen schijn van kans waarschijnlijk. Hopelijk trekt bij zich terug. Vaders rechten worden de laatste jaren heel erg beschermt.

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Helemaal mee eens!
    Voor jezelf en je kindje opkomen!

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Zoek hulp bij iemand die je hierin verder in Real Life kan ondersteunen. Iemand die verstand heeft van dit soort zaken,
    Zou in elk geval eens met een advocaat gaan praten.
    En eventueel een hulpverlener (bel bijv. het CJG eens).
    Dan weet je hoe het eea in jouw situatie in elkaar zit en krijg je steun en advies.
    Ik vind het wel heel goed van je dat je je kind een vader gunt en die band ook wil laten groeien. Dat is heel belangrijk voor een kind. Super dat je dit als moeder ziet en ook wil uitvoeren.

17. angel10

angel10 Niet meer actief

Hai dames,

Fijn jullie reacties en advies!
    Ik kijk nu ook naar mijn zoon en wil hem niet zonder vader laten opgroeien. Maar in hoeverre zal hij hem beschermen?
    Het is echt mijn nachtmerrie om mijn zoon bij zijn vader achter te laten. Want ik weet dat hij hem naar zijn familie zal brengen.
    ik had ook aangifte gedaan en de politie gaf aan niet meer in de buurt van schoonfamilie te komen. De mishandeling en bedreigingen gebeurde trouwens buiten of in de tram waar ik ze tegen kwam.
    oplossing van de politie was maar altijd samen met iemand op straat te lopen en dat wel wat beters te doen hebben, namelijk echte boeven vangen! Ik ga inderdaad op zoek naar een advocaat.

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    Je kan via juridisch loket, een juiste advocaat inschakelen, hoewel ik een echte voorstander ben van vaders met rechten, is in dit geval de veiligheid van jou kind prioriteit, echter zul je voor de aantijgingen wel bewijzen moeten overhandigen, een rechter zal nooit oo basis van verhalen een kind zijn vader afnemen

succes

19. angel10

angel10 Niet meer actief

Hai mamaatje van 5,

Ik ben er ook geen voorstander ik wil het liefst dat zijn vader elke dag voor hem komt.

Laatst was er ook een ruzie bij zijn familie. Mijn zoon lag in de armen van partner. Schoonbroer en partner maakten ruzie en schoonbroer vloog mijn partner gewoon aan met mijn zoon in zijn armen!
    Ik heb moeten schreeuwen om mijn zoon over te nemen. Ze waren gewoon elkaar aan het duwen en stompen aan het geven.
    Ik ben gewoon zo bang om mijn kind bij hun achter te laten.

20. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Mss ook alles opschrijven wat er gebeurd in het bijzijn van jullie zoon, net als dat vechten met jouw zoon op armen. Dat is geen gezonde situatie voor een klein mannetje, maar ik betwijfel of je daar melding van kan maken bij politie.
    in ieder geval heel veel sterkte met deze moeilijke situatie.

Deel Deze Pagina