Dag dames, Vroeger (voor mijn pilgebruik) had ik steeds een menstruatie van 4-5 dagen met voordien en nadien nog wat bruinverlies... Dan met de pil begonnen en sinds ik met de pil gestopt ben om zwanger te worden, heb ik de indruk dat mijn menstruatie alsmaar korter en korter wordt... Het begon nog steeds met bruinverlies, maar ging van 4-5 dagen naar 3-4 dagen... Dan 3 dagen en nu is mijn menstruatie alweer gedaan, deze keer in ronde 6 gewoon maar 2 dagen gemenstrueerd, ook met heel weinig bloedverlies eigenlijk. Dit keer ook geen bruinverlies vooraf gehad, enkel wat rozig slijm. Nu is het ook af en toe nog een klein veegje roze... Is dit eigenlijk normaal? Zo'n korte menstruatie? Heeft mijn pilgebruik daar misschien iets mee te maken? Of zijn er nog dames die dit hebben? Is het wel oké als een menstruatie zo kort duurt? Is het geen probleem om zwanger te kunnen worden? We duikelen ondertussen al ronde 7 in, dus ik begin mij wel wat zorgen te maken dat er misschien iets mis is. En het viel me nu toch wel op dat mijn menstruatie heel licht en kort was deze ronde!
Ik menstrueer eigenlijk standaard maar anderhalve dag. Dan een dagje bruine afscheiding, volgens de artsen die ik gesproken heb maakt het niets uit. Ik weet niet natuurlijk niet hoe het is als je ineens steeds minder gaat vloeien, ik heb dit altijd hetzelfde gehad. (Als ik een keer een dag of drie echt vloei dan vraag ik me gelijk af wat er aan de hand is )
Inderdaad... Begon me dus ook wel af te vragen hoe dit nu komt... Ik kom werkelijk van 5 volle dagen en het begint minder en minder te worden, ook gewoon de hoeveelheid bloed die ik verlies is minder en minder. Ik heb inderdaad een dag voor nod getest en toen leek ik een tuurstreepje te hebben...maar ik dierf daar niet op verder gaan aangezien ik niet zeker was of het wel een streepje was. Dacht dat ik het me inbeeldde. Dag nadien niet meer getest omdat ik gewoon op nod mijn menstruatie doorkreeg.
Hier vroeger ook 5 dagen ongesteld. Na stoppen met de pil eerst 4 dagen, toen 3 en het werd zelfs maar 1,5 dag. Volgens 2 gynaecologen en de fertiliteitsarts maakt het niks uit. Een lichte menstruatie hoeft niet te betekenen dat er iets aan de hand is. Bij mij had ik toevallig een te korte lf door een slechte eisprong, maar of die korte menstruaties daardoor kwamen weet ik niet. Volgens de artsen dus van niet.