Help!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jayda, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jayda

Jayda Lid

29 jul 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve dames,
    Ik hoop dat iemand me kan helpen of me gerust kan stellen of dit ook heeft meegemaakt..

Ik heb al een paar weken een drukkend gevoel in me vagina.
    Het komt met vlagen en (heb de tijd niet bijgehouden) naar me gevoel duurt het korter als 5 minuten.
    Echter gisteravond hield het urenlang aan en met moeite inslaap gevallen en vanochtend vroeg had ik het weer en kreeg ik ineens een lichte kramp in me onderbuik (anders dan de bandenpijn die ik gewend ben).
    Meteen me vk gebelt en die is met spoed gekomen.
    Hartje klopte goed. Had wel een harde buik. Me bloeddruk nog lager dan twee weken geleden toen was het 110/60 en nu 110/50.
    Had daar nooit last van van een lage bloeddruk pas sinds ik zwanger ben.
    Verder dacht ze aan weeën maar hoopte dat dit het niet zou zijn.
    Ze vroeg me of ik naar de dokter wou gaan om te kijken of het blaasontsteking is. Ze hoopte eigenlijk dat dat het zou zijn.
    Dus zo gezegd zo gedaan kom net terug en nee geen blaasontsteking. Ook tempratuur opgenomen was precies 37, 0.
    Ik ben hier zo van geschrokken vooral hoe ze sprak over weeën.
    Ben erg bang geworden en vind het maar erg eng worden heb weer een drukkend gevoel nu ookal lig ik nu rustig op de bank.
    Voel wel me meisje bewegen hier en daar.
    Ben nu 21weken en 3dagen. Hoop echt maar dan ook echt dat iemand me gerust kan stellen...

Om het gevoel uit te leggen:
    Net alsof je moet poepen maar niet durft omdat je het gevoel heb dat je poep te groot is en dus het maar ophoudt.
    Die druk, nou zo voelt het.. (sorry als het een vieze uitleg is)..

2. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Hoi Jayda: werk jij nog en doe jij nog veel activiteiten?
    Dat drukkend gevoel in de vagina heb ik af en toe ook en dan denk ik bij mezelf "subiet floept die er gewoon uit'. Echter zit hier alles nog helemaal goed. Als je echt zorgen maakt, achter een echo vragen. Ik ben toen naar de gynae geweest om te laten nakijken of alles nog goed gesloten is en of de bmh lengte nog goed is. De lagere bloeddruk is heel normaal in de zwangerschap. Bij twijfel jouw even laten doorverwijzen meid. Heel veel sterkte!

3. Jayda

Jayda Lid

29 jul 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi bdotsie!
    Nee ik werk niet en doe heel rustig aan.
    Lig ook veel en doe echt niet veel meer sinds ik zwanger ben.
    Gelukkig is bij jou alles goed en heb je het na laten kijken!
    Dat gevoel heb ik dus ook haha dat ze er ieder moment uit komt.
    Me vk zei al schrijf maar op hoevaak het gebeurd en hoelang en als het lang zoals gister en vanochtend aanhoud dan moet ik nog een keer bellen, en dan als zij me niet verder kan helpen dan moet ik naar het ziekenhuis.
    Dus ik hou het goed in de gaten.
    Wel fijn om toch te horen dat ik niet de enige ben! Vind/vond het best genant!
    Dankjewel voor je reactie !

4. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Het kan best zijn dat je kleine erg laag ligt en dat je daardoor van onder die druk voelt.
    Maar als je het niet vertrouwd zou ik vragen om een CTG en echo om weeenactiviteit en baarmoederhals te meten.
    Twijfel niet en bel je verloskundige optijd, beter een paar keer teveel dan te weinig!!
    En benoem ook vooral dat drukkende/poepgevoel.
    Ik wil je niet bang maken, maar bij mij was het een voorbode op een vroeggeboorte, dus als je twijfelt of als het erger wordt gewoon weer BELLEN!!

5. Jayda

Jayda Lid

29 jul 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi proudmom!
    Dat zal ik zeker doen zodra het weer zolang aanhoud als gister en vanochtend (me vk zei dat ook wat jij zei gewoon bellen ookal heb je 6x gewoon doen).
    En dan als dat het geval is dat het weer gebeurd idd moet ik naar het ziekenhuis.
    Jij hebt het dus ook gehad? Is wel alles goed gekomen?
    Schrok er wel van ja want dat is het eerste waar de vk aan dacht.
    Dit is me eerste zwangerschap dus ik wist niet wat dit betekend.
    Dankjewel voor je reactie vind het toch fijn om meer er over te weten hoe en wat qua ervaringen van anderen!

6. Jayda

Jayda Lid

29 jul 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had je trouwens jeuk bij je voetzool of handpalm? Had drie dagen geleden bij me handpalm jeuk en nu net 01:47 bij me voetzool.. erg vreemd..

7. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Nee dat had ik niet, maar jeuk kan wel ook een zwangerschapskwaal zijn.

Deel Deze Pagina