Ik moet even iets kwijt

Discussie in 'De lounge' gestart door mariska1976, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    iedereen mag trouwen op zijn of haar manier toch? zo willen wij trouwen in frankrijk en dat feest gaat zo`n 2 dagen duren. het verblijf betalen wij maar de reis niet. we verwachten dus ook niet dat iedereen komt maar wij willen het nou eenmaal zo.

je hebt wel gelijk dat het wat apart is maar ach ieder zijn ding.

2. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik vind het helemaal niet raar, het is dus feitelijk jullie nichtje dat trouwt? Nou ik zal je vertellen dat wij oom en tantes niet eens allemaal hebben uitgenodigd. En de oom en tantes die wij wel hebben uitgenodigd kregen een uitnodiging van 20.30 tot 24.00.
    Dus ik vind het zeker niet raar! Wij hebben ook familie ver weg, hebben niks geregeld maar ze kwamen wel allemaal!
    Dus ik vind het zeker niet raar, ik vind het wel een beetje raar dat jij er zo op reageerd :)

3. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik vind het niet raar. Ieder pakt het zo op zijn eigen manier aan. En dat het voor jullie ver weg is is vervelend, maar ik snap wel dat zij daar geen rekening mee houden. Ze trouwen gewoon waar ze willen trouwen, lijkt me logisch. Misschien kunnen jullie er een leuk tripje van maken en daar in de buurt in een hotel overnachten?

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik vind het vreemd dat je daar zo'n punt van maakt. De uitnodiging via mail vind ik wel vreemd, vooral omdat het via je zwager moet komen en niet vanuit het bruidspaar.

Toen mijn man en ik trouwden was het voor mijn schoonfamilie ook 'n uur rijden om er te komen. Bovendien was het op een doordeweekse dag, dus vonden wij het niet vreemd dat er mensen niet kwamen. Maar dat was voor ons geen reden om iets te regelen voor hun of het anders te gaan vieren. Het was immers onze bruiloft.

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    eerlijk gezegd vind ik dat je een beetje overtrokken reageerd.

wat is nou precies het probleem?
    ik zie hem niet namelijk.

oke ze hebben een uitnodiging via mail gedaan, ja en? misschien vonden ze dit wel snel en voordelig!

je bent uitgenodigd van 8 tot 12.. daar is toch ook niets vreemd aan!
    het is hun bruiloft en ze kunnen echt geen rekening houden met mensen die ver weg wonen
    wij hebben ook alleen vaders moeders opas omas zussen broers de hele dag uitgenodigd en de rest gewoon voor het feest en ect gemeentehuis als ze daar zin in hadden.

en tja dat je ver moet rijden en laat thuis ben is jammer maar het is niet anders toch? kijk of je oppas kan regelen en of je de dag erna vrij kan nemen..

ik moet zeggen ik vind er echt niets vreemds aan!

als je het te veel poespas vind dan ga je niet

6. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Een uitnodiging via de mail zou niet mijn keuze zijn, maar dat vind ik aan het bruidspaar.

De tijd waarvoor je uitgenodigd bent vind ik helemaal niet raar. Je bent oom en tante. Ik ga zelf volgend jaar trouwen en wij nodigen de ooms en tantes ook alleen maar op het feest uit. Zij zijn geen daggast. Ik heb 1 tante die in Friesland woont, (wij in Brabant) die ga ik echt niet als daggast uitnodigen omdat het anders voor haar niet te doen is qua reistijd. Er zijn trouwens ook ooms en tantes die we helemaal niet uitnodigen.

En als je het er niet voor over hebt om zo'n eind te rijden. Kun je toch gewoon afmelden? Het is een uitnodiging! Geen verplichting!

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

De wijze van uitnodigen vind ik raar ja, maar de rest eigenlijk ook niet...

Wij trouwen om drie uur en daarna volgt er een receptiefeestje tot half 6, het huwelijksdiner daarna is alleen voor de ouders, broers en zussen.
    We vieren het om financiële en gezondheidsredenen klein, ooms en tantes zijn niet eens uitgenodigd...en van de verre vrienden zien we wel wie het er voor over hebben om te komen. Kan niet met alles en iedereen rekening houden hoor, tis onze dag!

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Toen ik trouwde hadden we ook gewoon feest vanaf 20u, ik heb t zelfs nog nooit anders meegemaakt. Bij de dag/diner alleen de ouders, zus/zwager en getuigen. Geen verdere familie hoor. En de familie woonde allemaal minstens 1.5u rijden bij ons vandaan en zijn allemaal geweest.

9. danip

danip Niet meer actief

Ik vind jouw reactie vreemder dan hun uitnodigingsmail. Als zij daar voor kiezen prima toch! En ik zou zelf ook geen rekening houden met een oom en tante die langer moeten rijden. Dan had ik wel de halve familie de hele dag mee kunnen nemen. Als er dan mensen zijn die liever niet komen, zou ik dat begrijpen. Maar je reactie hier vind ik nogal overtrokken. Je kunt niet altijd tevreden gesteld worden, soms moet je zelf wat extra moeite voor iemand anders doen omdat dat nou eenmaal zo werkt.

10. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    iedereen doet 't op zijn eigen manier, dus ik vind er niks raars aan eigelijk....

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat leuk dat je uitgenodigd bent! Blijkbaar lopen jullie elkaars deur niet plat, toch wel erg leuk dat ze aan jullie denken. Van harte gefeliciteerd alvast met de bruiloft van jullie nichtje.

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Zulke naaste familie zijn jullie dan toch niet?
    Ik heb neefjes en nichtjes/ooms en tantes niet eens uitgenodigd! Je ziet ze nooit...dus waarom ineens op mijn bruiloft wel!

Ik snap ook niet zo goed waarom een nichtje, speciaal voor jullie haar hele bruiloft maar alleen overdag moet doen.
    Leuk toch juist dat je uberhaupt mag komen!

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Zie het probleem niet. Je hebt toch zeker niet elke week een bruiloft? Tja dat je er weer eerder uit moet om de jongste te voeden dat hoort er gewoon bij, kunnen zij geen rekening mee houden. (mijn broer trouwde 11 dagen na mijn 3e bevalling en mooi dat ik erbij was!)
    Ik zou me niet zo druk maken en zorgen dat ik er met mijn gezin zou zijn, ze trouwen maar 1 x!

14. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Zoals de meeste zou een uitnoding via mail ook niet mijn keuze zijn, maar afgezien daarvan vind ik het een hele normale tijd voor een feest.

15. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Nou ik wil niet veel zeggen,maar mijn man heeft 2 nichtjes,die ouder zijn dan dit nichtje en ook getrouwd zijn.

De ceremonie begon om 12 uur.Wij waren er niet uitgenodigd.Alleen mijn schoonmoeder,de getuige en weerszijde ouders.
    Van 14.00 tot 17.00 was een receptie voor ooms en tantes en wat kennisen,waar wij onder behoorde.Ze wisten,dat er an 18.00 was het diner voor Oma,weerszijde ouders,getuige.daarna een feest voor vrienden.Dit was van 20.00 tot 24.00

Bij beide nichten zijn we op de bruiloft geweest.

16. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Tussen 1 uur rijden en bijna 3 uur vind ik wel een verschil.
    Als het een uur was,was ik er wel even naar toe geweest.

17. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Nou ik heb me al afgemeld,omdat zij niet bij de doop van de jongste was.Ik moet eerlijk zeggen dat ik me liever verheug op aanstaande zondag bij mijn schoonzus,die haar 60ste verjaardag viert.
    Voor de jongste hebben we een oppas en de oudste mag mee,omdat haar evenoude achternichtje ook komt.

18. linde90

linde90 Niet meer actief

Wij hebben niet eens ooms en tantes uitgenodigd.
    En al zouden wij dat wel gedaan hebben, dan nog kan je gewoon geen rekening houden met mensen die ver weg wonen.
    Een bruidspaar hoeft zich niet aan te passen aan de wensen van de gasten, wel andersom ........

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Leuke insteek: omdat zij niet bij de doop van de jongste was".
    Dat wordt dus nooit meer wat tussen jullie, btje met modder gooien is geen goed idee. ;)

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Bij ons is het overigens zo dat iedereen bij het ja-woord aanwezig mag zijn, is openbaar. De rest van de dag, receptie/feest/eten gaat op uitnodiging. Weet niet hoelaat ze trouwen maar dan kan je ook naar het ja-woord, dan lekker samen uiteten of met een groepje wat ook van ver komt en 's avonds naar het feest, maak je er een mooie dag van...zo doen wij het meestal.

Maar begrijp nu dat er meer speelt en dat de zin er eigenlijk sowieso niet echt is, dan moet je inderdaad niet gaan...maar de tijd is normaal, daar ligt het echt niet aan.

Deel Deze Pagina