verloskundige bellen of niet....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ilsev85, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Zoals de titel al zegt, ik zit een beetje in dubio of ik de verloskundige zal bellen of niet... Vind het dan ook weer zowat om op zondag te bellen, als het misschien ook tot maandag kan wachten :(

Ik ben momenteel 33 weken zwanger van onze eerste, donderdag nog bij de verloskundige geweest en alles was in orde. Ons mannetje zit al flink ingedaald.
    Vrijdag ook nog bij de h.a. mijn urine laten controleren, maar geen blaasontsteking, wel eiwit in urine.

Maar nu werd ik vanmorgen wakker met flinke krampen in mijn onderbuik en pijn in mijn onderrug. De pijn trekt af en toe even weg, maar komt ook weer terug. Net een douche genomen, maar pijn blijft terugkomen.
    Ik voel wel onze beeb nog zoals voorheen. Zou dit dan toch met verder indalen te maken kunnen hebben? Wie herkent ditzelfde?

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik herken het niet maar mijn regel is altijd geweest (en nog steeds voor de ha): beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig :)
    Dus als je twijfelt, gewoon even bellen. Daar is de verloskundige voor toch? En misschien kan ze je telefonisch al gerust stellen en dan ben je binnen een paar minuten klaar maar wel gerust :)

3. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Gewoon bellen meid!
    Als je met zoiets belt zullen ze je heus niet raar aankijken. Zeker omdat die krampen telkens weer terugkomen als ze even weg zijn geweest!

4. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Ja gewoon bellen... De verloskundige die vandaag dienst heeft is gewoon een werkdag voor zo iemand! Ze heeft waarschijnlijk een andere dag deze week vrij... Je zal haar echt niet storen in de voorbereidingen van een zes gangen menu voor vrienden;)

5. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    mij hebben ze altyd gezegt .

heb je terugkerende kramp die NIET minder word na een warme douche.
    dan moet je bellen....

dus in jouw geval gewoon bellen hoor.
    succes
    x

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zeker even bellen...........!

7. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Bij twijfel altijd bellen!

8. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ben altijd een beetje "angstig" om te bellen, vandaar dat ik eraan twijfel. Zeker omdat de krampen nu al iets minder zijn geworden, maar wel weer harde buiken..

9. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    gewoon bellen hoor daar is je verloskundige voor.

10. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Gewoon bellen! Het is haar werk en zo ben jij gerust!

11. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ik zou ook even bellen. Mij klinkt het als weeën, misschien maar oefen weeën maar kan je toch best even laten nakijken.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen Eva aan het indalen was had ik ook krampen. Ze gingen ook niet weg. Heb toen de verloskundige gebeld en gelukkig kreeg in dus krampen van het indalen. Als ik jou was zou ik zeker wel bellen, je weet niet wat die krampen zijn.

13. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    En heb je gebeld? Doen hoor!

14. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou zeker even bellen. Ik had precies dezelfde klachten toen ik 25 weken zwanger was....zie mijn onderschrift!

15. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Hoe is het nu

16. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het ook met 25 weken, werd er heel angstig van, waren bij mij voorweeen heb het nog soms, advies gekregen nu eens rustiger aan te gaan doen. Gewoon bellen hoor, heb ik toen ook gedaan, ze kwam er met spoed aan toen. Dan kunnen ze iig alles even nakijken en eventueel actie ondernemen.

Beter 10 keer te veel dan 1 keer te weinig is het motto. En terecht!

17. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Ik heb inderdaad gebeld. De verloskundige is gekomen en na inwendig onderzoek heeft ze me doorgestuurd. Ik bleek 1 cm ontsluiting te hebben en wat rommelingen.
    Na meerdere hartfilmpjes lig ik nu nog in het ziekenhuis waar ze me in ieder geval de eerste 48 onder controle houden. Heb weeenremmers gehad en een prik om de longetjes te rijpen. Mij rest nu alleen nog maar bedrust...
    Nu maar hopen dat de remmers aanslaan en ons mannetje voorlopig nog even blijft zitten!

Bedankt voor jullie adviezen, ben blij dat ik er naar geluisterd heb!!

18. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Poeh, zo zie je maar dat je beter niet had kunnen wachten.
    Gelukkig nu goed onder controle. Hopelijk blijft de kleine nog even binnen lekker warm bij jou.

Sterkte.

19. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Maar goed dat je heb gebeld.
    Sterkte

20. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Heel herkenbaar! Ik had dit met 31 weken. Mijn zoontje is uiteindelijk met 34 weken geboren. Ik hoop dat jullie kindje nog even blijft zitten!

Deel Deze Pagina