Hallo, wij hebben een beetje impulsief een zonvakantie naar frankrijk geboekt in juni, dan ben ik zo'n 25 weken zwanger. Ik heb natuurlijk geen idee hoe ik me dan voel, maar het lijkt me wel lekker relaxed, nog 2 weekjes er tussen uit. Het is alleen wel een autoritje van 12 uur. Zijn er dames die ervaring hebben met een vakantie met een dikke buik en hebben jullie misschien tips voor me waar ik aan moet denken? of wat handig is om mee te nemen? (buiten veeeeel smeren met zonnebrandcreme )
misschien valt de dikte van je buik nog wel mee rond die tijd (als het je eerste is iig..?), ben daar 'bijna' en nog niet zo dik dat het me in de weg zit oid.. 12 uur zitten is wel lang, denk dat je wel echt genoeg moet stoppen tussendoor om een beetje te bewegen, je benen te strekken, etc. je kan tegen die tijd evt. ook last hebben van je bekken en dan is lang zitten ook niet ideaal (hopelijk gebeurt dat niet, natuurlijk) en niet teveel in de volle zon. verder lekker toch, nog even naar de zon! veel plezier alvast
Ik lees ff mee, Wij gaan ook in juni 2 weekjes naar Frankrijk, ben ook erg benieuwd hoe ik me dan voel (ben dan 24-25wkn)..... Normaal rijden wij om en om z'on 3 uur. Ben dit nu wel weer van plan, maar we zullen zien. En anders maar ergens een nachtje ergens slapen.
Ik ben met 35 weken nog een weekje op reis geweest (was wel in eigen land) en dat viel best mee! Ik heb me lang goed gevoelt en heb daar nog kunnen fietsen, zwemmen, wandelen, mini-golf,... met mijn dikke toeter! Af en toe ging ik 's middags eens een uurtje op bed gaan liggen!
Hallo, Ik ben vanaf 22 weken t/m 26,5 week van mijn zwangerschap naar Colombia op vakantie geweest. Dit ging prima. We hebben iets van 14 uur gevlogen en dus stil gezeten. Ik kon in het vliegtuig gelukkig wel af en toe wat bewegen, maar ik denk dat als je regelmatig even stopt onderweg en wat beweegt dat het geen probleem zal geven! Geniet er lekker van!! ( trouwens bij mijn eerste zwangerschap ben ik met 30 weken nog naar Frankrijk op vakantie geweest (Lyon) , ben daar zelfs nog ziek geweest en daar naar een arts geweest. Allemaal heel goed gegaan uiteindelijk.De autoreis was toen voor mij geen enkel probleem) groetjes, flienerd
ik moet er echt niet aan denken nu nog 12 uur in die auto te moeten zitten. juist omdat het slecht kan zijn. en je veel moet stoppen om de benen te strekken.
Ik zou ook wel tegen die autoreis opzien. Misschien dat je een overnachting kunt plannen? In ieder geval genoeg beentjes strekken. Ik kan echt geen 12 uur lang meer zitten met alleen korte tussenpauzes, niet door de buik maar m'n bekken en benen. De vakantie zelf lijkt me geen probleem, je goed insmeren en verder hetzelfde als wat je hier ook doet.
bedankt voor jullie berichtjes! als ik tzt erg last heb van mn bekken kan ik natuurlijk nog een extra overnachting regelen ergens op de helft. ik hou voor de zekerheid maar rekening met een dagje extra reistijd
Genoeg drinken en een beetje opletten met de Franse kaasjes (geen "au lait cru!") Verder, als het echt goed zonnig is, en het wordt de baby te warm, dan wordt hij/zij schijnbaar heel druk in je buik. Dus als je dat voelt effe gas terugnemen en beschutting zoeken. Onderweg idd een paar keer stoppen en even de benen strekken, lijkt me wel wijs.
Ik had er geen probleem mee, vorig jaar zomer ook met 25 weken naar italie geweest, was 10 uur achter elkaar rijden af en toe stoppen om te plassen maar ging allemaal prima hoor!
Hey meis, Ik ben nu ruim 25 weken, nou z oals ik me nu voel zou ik zeeer makkelijk op vakantie kunnen! Daarnaast is buik ook totaal nog niet dik.. Ik ga met 29 weken nog een week naar Kreta. Heb dan natuurlijk niet zo;n lange rit, maar denk dat het alleen maar fijn en goed is, weekje ontspanning zo half/eind zwangerschap! En dat reizen.. ik zit soms heel veel in de auto, is voor mij geen probleem, hooguit wat vaker stoppen om benen te strekken..
ik ga 21 april ook een weekje naar Kreta! dan ben ik 28 wekeN! voel me prima!...gewoon goed naar je lichaam luisteren!
toen ik zw was van de eerste zijn we ook naar zuid frankrijk geleden en was toen ook zoiets . had van t lange zitten wel wat rugpijn
Wij gaan volgende week naar Zuid-Frankrijk, heerlijk! Ben nu 22 weken en buik zit totaal nog niet in de weg. We twijfelen of we de rit in 1x doen of met een overnachting, maar dit is omdat ons zoontje van 20 maanden meegaat, zelf zie ik niet tegen de rit op. Bij de zwangerschap van mijn zoontje zijn we met 20 weken naar Zuid-Frankrijk geweest, dit ging prima. Inderdaad opletten met de kaasjes, maar verder, genieten!
Wij gaan in juni ook naar zuid frankrijk toe ik ben dan 30/31 weken,ik zie weleen beetje tegen de autorit op,wij moeten ook een uurtje of 12/13 rijden... Maar ik heb dus wel bekkeninstabiliteit..... dus dat wordt echt wel veel stoppen tussendoor... wij rijden s'nachts dus proberen er in een keer te zijn..we hebben ook nog twee zoontjes en die slapen meestal onderweg.. Ben wel benieuwd, als het idd echt niet gaat gaan wij ook maar ergens overnachten.... we gaan toch drie weken dus een nachtje meer of minder maakt dan ook niet uit...
Wij zijn toen ik 28 weken zwanger was van Isabelle 2 weken met de auto naar Spanje gegaan. Ik denk dat we er zo'n 15 uur op gereden hebben, maar ik had nergens last van gelukkig. Verder ook niet echt tips voor je, voor mij was 't niet veel anders dan niet-zwanger op vakantie gaan . Veel plezier in ieder geval!
Ik zou regelmatig stoppen. Tip: Als het nodig is om te overnachten bij de grote steden liggen Etap Hotels. Kost rond de 35 euro per kamer en je kan er aan komen wanneer je wil. Vorige zomer zijn we rond 1.00 uur s nachts naar het dichtsbijzijnde Etap hotel gereden omdat we ons niet veilig voelden in de tent ivm zware storm. Is toen goed bevallen. Kun je altijd kijken of het nodig is en anders doorrijden. Zou vooral lekker genieten!!!
Wij gaan over 3 weken nog een dag of 5 naar midden Frankrijk ongeveer 6 uurtjes rijden (wonen in Zeeland) Zie het echt nog wel zitten zo een eind rijden terwijl ik dan ruim 37 weken ben. We nemen wel voor de zekerheid de maxicosi en wat spullen voor de kleine mee je weet nooit