best goed . Ik heb vorige week dinsdag de operatie gehad en toen kon ik wel janken van de pijn echt verschrikkelijk pijn deed het . Maar gelukkig de volgende dag nergens meer last van. Ik heb de methode Ilasık laten doen
Hey meis! Heb je het in Turkije laten doen? Dat was het plan toch? En kun je nu alles goed zien? Lijkt me doodeng En toch ook zoooooo fijn om te kunnen zien zonder bril of lenzen!
Ik zou dat ook willen maar durf dat echt niet. Vind ik zo eng. Maar ja, Ik ben ook wel heel blij met mijn lenzen.
eerlyk gezegd meiden als ik had geweten dat het zoveel pyn zou doen zou ik misschien ook twyfelen maar het was maar voor een paar uur en het ıs het zeker waard!! en het ıs echt wennen nu ik geen bril of lenzen meer hoef haha ik denk de hele tyd waar is myn bril haha maar ik zie nu alles!! echt zo helder zag ik eerder nooit de wereld is zo kleurrıjk haha
Hihi join the club Ik heb inmiddels al weer een jaar of 3 geen bril meer. Ik had het jaren eerder moeten laten doen!! En die pijn?? Neem een lekkere kalmeringspil (of 2 of 3... ) en val na de behandeling tussen het druppelen door lekker zo stoned als een kanarie in slaap en voor je het weet is de middag voorbij en ben je weer in staat om fatsoenlijk uit eten te gaan (mijn persoonlijke ervaring hahaha)
Oehh.. jaloers... ik wil ook! Maar durf niet En nu ik jouw stukje over pijn lees denk ik 'dan maar lenzen en bril' whahaha. Wel stoer van je!
@ Sila, zie je nu beter dan met lenzen/bril? Ben altijd al benieuwd geweest of mensen zonder toch nog ietsje beter zien! @ maartje, ben altijd zo bang dat het toch weer gaat verslechteren. Heb jij daar last van gehad of is dat onmogelijk?
Zou dat ook zo graag willen...... Wie weet over een tijd toch maar eens echt serieus gaan overwegen. Maar die pijn: dat had ik nog nooit begrepen dat het zo zeer kan doen! Hoe komt dat dan? Hoe lang duurt het en geeft de behandelend arts door ook de nodige info over?
Ik heb het vorig jaar laten doen en zag prima zonder lenzen! Nu tijdens de zw zijn m'n ogen weer achteruit gegaan. Ff n de gaten houden of dat weer betr wordt. Anders ga ik ze bij laten lasteren dat kan ook.
Hoe dat komt? Je krijgt verdovingsdruppels in je ogen. Hierdoor ga je wazig kijken. Dan ga je liggen. Je krijgt dan een spreider in je ogen waardoor je niet je ogen dicht kunt doen. Je krijgt een soort van zuignapje op je oog. Dit aandrukken doet pijn. Vervolgens maakt de laser (of als je het een stuk knulliger laat doen met een mesje) een soort van hoefijzer vorm-snee waarna met een soort van 'tandartshaakje' het flapje los en flapt dit aan de kant. Vervolgens komt de echte laser erbij. Dan brand de laser wat weg (dit deed mij geen pijn, de zuignap deed mij een vervelend gevoel geven). Je ruikt dan een vies luchtje. Klinkt eng, maar valt best mee. Althans, ik was zo stoned als een kanarie vanwege kalmeringsmiddelen haha waar ik zelf om gevraagd had. Je moet namelijk stil blijven liggen en ik dacht dat als ik pijn zou voelen ik weg zou rennen ) Na de tijd worden je ogen weer schoon gemaakt en het flapje teruggelegd. Dan is het AMAZING!! > Je kunt scherp kijken!! Totdat een halve minuut later ofzo de verdoving uitgewerkt raakt. Dan voelt het alsof je ehhh 20 handen met een mengsel van zout en zand in je ogen gesmeten hebt gekregen. Je wilt dan je ogen dicht houden en dicht houden en dicht houden. Alleen moet je elk half uur (weet niet meer precies, kan ook elk kwartier zijn??) je ogen (laten) druppelen. Dat is kut, want je ogen opendoen doet dan pijn. Na een paar uur voel je het amper nog. En als je dan je ogen weer normaal kunt openen, zie je waanzinnig scherp!! Ik had het echt jaren eerder moeten doen!!
Die kans is zeer minimaal. Zo minimaal dat als dat wel gebeurt, mijn kliniek mij gratis weer gaat laseren. Op een bepaald moment in de zwangerschap zag ik ook minder scherp, is vanzelf weer bijgetrokken.
Hmmmm denk dat ik dit toch ook maar eens ga overwegen... Weet een van de ervaringsdeskundige of dit ook kan wanneer je een prisma afwijking hebt?
Ja! Maar vanwege andere redenen is het zo dat 1 op de 5 mensen niet geschikt is voor laseren. Hoe je hier achter komt? Vooronderzoek laten doen?
Ah super! Ik ga me er eens in verdiepen.... En die pijn; ach, na een operatie om keelamandelen te verwijderen op mijn 29ste, kan ik vast wel wat hebben....
Het is dat ik een bange schijterd ben voor de ingreep zelf Anders had ik het liever gister dan vandaag gedaan, is het enige wat me tegenhoud Niet de pijn, maar de schrik voor het onbekende