Te kleine baby / baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Corrievan, 26 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Dit is de eerste keer dat ik op het forum zit. En nu heb ik dan ook direct een paar vraagjes. Ben nu bijna 28 weken zwanger. (de eerste) Gisteren bij de verloskundige geweest. Ze voelde aan mij buik en zei vrijwel direct dat ik een te kleine baarmoeder c.q. baby heb. Ze wil dit laten controleren in het ziekenhuis.
    Nu duurt het alleen even totdat het ziekenhuis mij terugbeld voor een afspraak. Maak mij hierdoor tot wel zorgen.
    Is dit bij iemand van jullie voorgekomen ?
    De VS zei als het daadwerkelijk zo is... dan moet ik onder controle blijven in het ziekenhuis en gaan ze uitzoeken hoe dit komt.

Minder zorgelijk..... maar wil het toch even weten:
    Stootjes bovenin mijn buik zijn nogal pijnlijk. Komt dit bij iemand voor ?

en klopjes net boven mijn vagina.... lijkt net dat mijn hart daar klopt.... als je begrip wat ik bedoel. Heeft iemand dit ook ?

Menstuatiegevoel, bij iemand bekend ?

Tja, eerste keer zwanger en dan is toch alles nieuw !

2. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    denk dat dat is dat de kleine de hik heeft..
    de rest kan ik helaas niet beantwoorden! suc6

3. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Hoi, lastig om te zeggen natuurlijk. Van mijzelf weet ik (1e was ik), dat ik erg klein was.. maar ik ben kern gezond kan ik je vertellen. Ik weet dat als je rookt tijdens de zwangerschap je kind ook kleiner kan zijn of door veel stress dat het iets minder hard groeit. Maar eigenlijk zegt het allemaal niet zoveel, dus toch afwachten wat ze in het zkh zeggen. Succes want wachten & zorgen maken kan erg zenuwslopend zijn. Misschien kun je je troosten met de gedachten dat meestal gewoon alles goed is. (Zeg ik, die ook zo onzeker als de pest is... :) )

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Dat van de hik schoot mij ook al gelijk in de gedachten...

En als je VK het niet vertrouwt, is het toch ook veel fijner en veiliger dat je even naar het ziekenhuis gaat voor controle?
    Geloof me, in het ziekenhuis zijn ze altijd net zo lief en behulpzaam als de verloskundige hoor, daar hoef je echt niet bang voor te zijn.
    Bovendien zijn ze er veel kundiger, en dat is toch fijn? Zo kunnen ze je daar optimaal helpen.

En stel je voor dat je in het ziekenhuis moet bevallen? Ook helemaal geen probleem: daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.
    Ik heb er eentje in het ziekenhuis en eentje thuis gekregen, en voor mij maakte het absoluut niet uit, het was beiden even goed. Dus voor het ziekenhuis hoef je je niet bezorgd te maken hoor meid!

Stootjes bovenin je buik kunnen heel normaal zijn. De baby wordt steeds groter en sterker, en soms doet het schoppen en trappen echt pijn. Maar da's echt normaal hoor.

Menstruatiepijn heb ik ook wel es. Met de eerste twee ook wel, en nu ook wel eens, hoewel gelukkig niet zovaak. Als je het heel vaak voelt, moet je het gewoon even melden bij de VK. Zij kan je daar vast wel meer over vertellen.

Sterkte d'r mee!

5. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Ik wil jullie hier erg bedanken voor de berichtjes !
    Volgens de Verl. kon ik binnen 2 dagen terecht, maar het ziekenhuis belde mij voor een afspraak voor 9 oktober. Daar was ik natuurlijk van geschrokken en was er niet mee eens. Want eerste instantie zou ik deze week terecht kunnen en niet over 2 weken ! Dat is te zenuwslopend. De verl.heeft mij gisteren weer gebeld dat ze de afspraak eerder gaan verzetten en het ziekenhuis zou mij terugbellen. Maar helaas nog steeds geen telefoontje. Ik wil ook weer niet opdringerig zijn, want ze kunnen het natuurlijk druk hebben met gevallen die veel meer spoed hebben dan die van mij. Maar het was wel een tegenvaller.
    Ik wil zo graag weten of alles wel goed is en hopelijk heeft de Verl. het verkeerd ingeschat.
    Maar even afwachten. Als het zover is laat ik het jullie weten.

Deel Deze Pagina